





















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PS in je voorraadbol zit geen demper en daar kan je beter altijd een NIEUWE gelaste voor nemen .
Die heeft meer volume dan de oude ( kleine ) deelbare bol .
Walter
Meten is weten , gissen is missen














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:En waar denk je dat die NIEUWE dempertjes voor de Citrotech bollen gemaakt worden ????
Juist in BELGIE
![]()
Ik bedoel dus de dempertjes die in de gelaste imitatie bollen. Die dingen dempen gewoon niet fijn en geven vooral dwarsrichels keihard door.
De nieuwe dempertjes die in de deelbare bollen van citrotech worden gebruikt zijn gemaakt zoals Citroen dat bedoelde en van een TOTAAL andere orde als die dingen die diverse fabrikanten in de goedkope gelaste bollen gebruiken!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit zijn de jongens die ik bedoel:
Dat klinkt als een goed plan dan Laat ik die aanbieding voor nu links liggen, huidige gelaste bollen laten vullen bij citroclassique (iets dichterbij dan almere voor mij
) en een nieuwe voorraadbolletje erop. Dank voor de hulp!
@SPAM; die zien er wel netjes uit zeg, groot ook! Kan me voorstellen dat je dat verschil wel merkt, maar 150eu per bol is nog steeds ver buiten mijn (studenten)budget






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
dan nog een vraagje, die deelbare bollen van Citrotech zijn dus de beste, maar iemand een idee wat hun levensduur is? Als ze maar evenlang meegaan als gelaste bollen, dan rijd mijn DS zacht genoeg op de gelaste, maar mocht ook hun levensduur van zo’n goeie kwaliteit zijn, wil ik ze wel eens proberen.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die dingen gaan, mits op tijd gevuld, een leven lang mee. Ik heb op mijn SM de originele deelbare bollen zitten waar ik in 2003, 100.000km geleden, een nieuw membraan van Citrotech in gezet heb. Iedere 2 jaar gevuld en nog steeds veert ie als een nieuwe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
SPAM schreef:Dit zijn de jongens die ik bedoel:]
Ja, deze mannen hebben ook een mooi filmpje op hun website (als we het over hetzelfde bedrijf hebben, volgens mij wel).
Lijkt me inderdaad weinig discussie over mogelijk: deze onderdelen maken de DS tot een DS met het unieke veercomfort waarvoor we deze auto gekozen hebben. Gaat een leven mee, dan lijkt me 600 euro op de totale exploitatiekosten van een DS een schijntje.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route





Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Jaartje of 4 geleden de gelaste IFHS (dacht dat het zo heet) bollen rondom erop gezet. Nu na een jaartje of 4, lijkt de achterkant van de auto alwat te blijven ‘dansen’, ofwel verminderde demping. Bollen laten vullen en het probleem is minder, maar blijft bestaan, wellicht het bewijs van de brakke dempertjes? Daarnaast valt me ook op dat de DS niet veert op korte richels zoals het zou horen. Ik heb ook een studentenbudget, maar overweeg nu zeer zeker toch voor de echte DS bollen te gaan. Elke 2 jaar vullen en het gaat lang mee (onderhoud ook voor de bollen) en het feit dat Citrotech staat voor haar producten is bij deze overweging van belang. Natuurlijk is het wel 600eu, achja, dan heb ik de kerstvakantie toch met een leuk doel extra gewerkt.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën