probleemkeuze ds4
bartmaniac
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 30-09-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
Gepost: 19 januari 2012 11:50 PM

zit wat met een dilemma.
de laagste benzine versie van de ds4 lijkt me ietwat te klein vermogen en koppel hebben dus dan maar de thp 160 zou je denken maar jammer genoeg is deze enkel met volautomaat te krijgen en dus zit je al meteen aan de 200pk versie wat misschien wat overkill is. Bij de thp 200 heb ik schrik dat die op de minder goede wegen (en er zijn er aardig wat van in België)nogal hotsend en botsend rijdt zodat je redelijk vermoeid uit de auto stapt (ok je zal er wel geen builen aan overhouden). Nu, alles zal me zelf wel duidelijk worden als ik eens de kans krijg om proef te rijden. Weet iemand of de thp 160 ooit in manuele 6-bak komt?

o ja , de verlichting van het wijzerplaat/ dashbord kan je wijzigen, maar kan je dat vast zetten of dien je iedere keer bij het starten dit aan te passen?

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 20 januari 2012 01:17 AM
  [ # 1 ]

Op de eerste vraag kan ik je geen antwoord geven.

Op de tweede is het simpel: nee, dit hoef je niet telkens te veranderen.

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 20 januari 2012 01:37 AM
  [ # 2 ]

Als hij er toen al was, had ik voor de 160automaat gegaan.
Vond de egs niet fijn, maar das persoonlijk. De 200thp staat op identiek onderstel als de andere, dus ze liggen allemaal even hard of zacht. Gewoon niet de 19 duims velgen pakken op de 200 scheelt een pak in confort.
Voordeel van de 200 zijn de grotere remmen. Ik heb graag remmen die goed oppakken, en vond deze bij de andere versies wat te licht soms. De thp200 rijd wel ontzettend zacht, 50 in 5de zonder morren en trekt nog weg. 70 in 6de geeft een ontzettend relaxt rijdende auto. En stil vanbinnen

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 20 januari 2012 11:25 AM
  [ # 3 ]

Ik heb al eerder gezegd: het kleine DS4 gamma houdt kopers weg.

Die middenmotor MOET er ook met handbak komen. Het ontbreken ervan kost ongetwijfeld klanten.
Ik schat in dat dit dan de meest verkochte versie zou worden.

En nu de volautomaat geleverd wordt zou ik ook geen DS4 meer kopen. Niet dat ik een EGS fan ben, maar het flinke meerverbruik dat die volautomaat geeft zou mij uit de DS4 houden.

Alle motoren met handbak én automaat en met alle trims te combineren.
En ipv volautomaat/EGS een dubbele-koppeling automaat. Pas dan bedien je zoveel mogelijk klanten.

Ik snap niet wat het probleem is om het zo te doen.

Vwb de verlichting: die stel je in en in die stand blijft het staan totdat het weer wijzigt.

@dewim: ik heb een THP156 en ik vind de remmen veel te krachtig. Bij lage snelheid (stadsverkeer) moet je heeeeeel voorzichtig op het rempedaal drukken anders zit je met de neus tegen het voorraam zo hard remt de auto. Nauwelijks doseerbaar. Er komt ook veel remstof vanaf. De zachte remvoering is de verklaring dus. Ben benieuwd of die de 2 jaar halen tot de 1e onderhoudsbeurt.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 20 januari 2012 12:12 PM
  [ # 4 ]

Dat meerverbruik op een gewone automaat, ja, maar dat is echt niet veel.
Mijn zus rijd een c4 egs en zij verbruikt meerals mijn 200 handbak. Veel hangt af van de rijstijl.
De topicstarter komt uit belgie, ik weet nu niet hoe de verrekening in nederland zit. Maarhier betaal je op de 156 en 200 evenveel jaarlijkse taxen. Dat klein beetje meer verzekering geeft je een hoop rijplezier in een 200.

Ik denk altijd, wil je het verbruik zo laag mogelijk, neem een diesel. Rij je niet veel een benzine dan moet je al serieus gek doen om liters meer te verbruiken.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 20 januari 2012 02:36 PM
  [ # 5 ]

Als ik een auto koop dan hoef ik mijn rijstijl of gebruiksomstandigheden niet met een ander te vergelijken. Dan hoef ik alleen maar sec op de specs van de auto zelf te letten. En dan is de middelste benzine versie voor mij een stuk onaantrekkelijker geworden.

Tussen de DS4 EGS en DS4 automaat zie ik € 900 verschil in aanschafprijs (is ook meer verzekeringspremie).
Het verbruik ligt meer dan 15% hoger.
En hij is zwaarder waardoor hij 1 stapje hoger zit in de MRB.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 20 januari 2012 03:37 PM
  [ # 6 ]
Frie schreef:

Als ik een auto koop dan hoef ik mijn rijstijl of gebruiksomstandigheden niet met een ander te vergelijken. Dan hoef ik alleen maar sec op de specs van de auto zelf te letten. En dan is de middelste benzine versie voor mij een stuk onaantrekkelijker geworden.

Tussen de DS4 EGS en DS4 automaat zie ik € 900 verschil in aanschafprijs (is ook meer verzekeringspremie).
Het verbruik ligt meer dan 15% hoger.
En hij is zwaarder waardoor hij 1 stapje hoger zit in de MRB.

hoe de bijtellinbg enzo in nederland zit heb ik gezegd, daar heb ik geen idee van.
maar mijn reactie was ook meer naar de topicstarter gericht als een aanval op jou frie.

hij wil een 160 pk handbak, wat niet te krijgen is. daarom dat ik hem aanhaal dat de 156 en de 200 in belgie kwa verzekering en taxen zo goed als niet verschillen.

900€ voor een volautomaat, tja, dat zal smaak zijn, maar ik vind het de prijs tegenover de egs wel waard.
(geen rekening gehouden met bijtelling en mrb) je zit met een koppelomvormer die je een betere overgang van versnelling geeft. de egs heeft de neiging om te schokken bij het schakelen tenzij je effe de gas lost op het goede moment. dat neemt het confort van een automaat in mijn ogen een beetje weg.
en citroen zou hem niet in productie nemen als er geen vraag naar was. veel revieuws en eigenaars zijn niet 100% positief over de egs, terwijl de motor in een peugeot aan volautomaat op veel lof kan rekenen.

@topicstarter, als je moest van de omgeving tessenderlo zijn, mag je altijd een kijkje komen nemen.
de 200 is zeker geen overkill. het is dan ook geen echte gti, meer een snelle cruiser.
de prestatiecijfer zeggen genoeg. op papier vinden vele hem traag voor 200pk. maar de soepelheid van het blok zijn voor dagelijks zeer aangenaam

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 20 januari 2012 09:23 PM
  [ # 7 ]

Heb zelf ook gereden in een THP 200 en dit is geen overkill.
Zoals dewim zegt; het rijdt heerlijk relaxed.
Echter, als je hard wilt rijden kan het ook, maar dat is aan jezelf.

De “overkill” komt straks wel in de DS4R met zijn 2.0 THP met +/- 250pk Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
bartmaniac
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 30-09-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
Gepost: 21 januari 2012 01:41 AM
  [ # 8 ]

ik woon in Tienen. zou tof zijn eens met deze van nabij eens te mogen kennismaken

@topicstarter, als je moest van de omgeving tessenderlo zijn, mag je altijd een kijkje komen nemen.
de 200 is zeker geen overkill. het is dan ook geen echte gti, meer een snelle cruiser.
de prestatiecijfer zeggen genoeg. op papier vinden vele hem traag voor 200pk. maar de soepelheid van het blok zijn voor dagelijks zeer aangenaam

Profiel  
 
bartmaniac
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 30-09-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
Gepost: 21 januari 2012 01:48 AM
  [ # 9 ]

nu rijd ik een mini one benzine 90pk van 2002 welswaar gechipt tot 118pk, maar pas vorig jaar laten doen.

dat hij (de ds4) traag is op papier, komt dat door zijn zwaarder gewicht (zag dat hij 100kg meer weegt als een audi a1)
wat ik zoek is geen snelheidsmonster, maar een auto die vlot is, vb auto volgeladen, in bergop toch nog soepel en vlotjes kan inhalen zonder moeite

@topicstarter, als je moest van de omgeving tessenderlo zijn, mag je altijd een kijkje komen nemen.
de 200 is zeker geen overkill. het is dan ook geen echte gti, meer een snelle cruiser.
de prestatiecijfer zeggen genoeg. op papier vinden vele hem traag voor 200pk. maar de soepelheid van het blok zijn voor dagelijks zeer aangenaam

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 22 januari 2012 05:49 PM
  [ # 10 ]

30pk bij op een atmosferische benzine motor door een chip.
sorry om het je te moeten zeggen, je bent in het zak gezet.
ik zit al jaren in het chippen en tunen, en de waardes die jij aanhaalt +30%
kloppen volledig op een drukgevoede motor, turbo of compressor. maar niet op een atmosferisch.

als je gewoon vlot wilt dan zou ik 12opk nemen om de verzekering en inschrijvingstaxen te ontlopen.
200pk neem je als je een goed gas wil geven af en toe

Profiel  
 
bartmaniac
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 30-09-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
Gepost: 22 januari 2012 06:01 PM
  [ # 11 ]

ik weet het niet, het werd gedaan door een Bruno Lermusiau toen nog bij Shiftec laten doen, zit nu bij br-performance. Heb ook grafieken meegekregen. Welke chipper is dan te betrouwen want ik las van hem toch ook positieve dingen

dewim schreef:

30pk bij op een atmosferische benzine motor door een chip.
sorry om het je te moeten zeggen, je bent in het zak gezet.
ik zit al jaren in het chippen en tunen, en de waardes die jij aanhaalt +30%
kloppen volledig op een drukgevoede motor, turbo of compressor. maar niet op een atmosferisch.


als je gewoon vlot wilt dan zou ik 12opk nemen om de verzekering en inschrijvingstaxen te ontlopen.
200pk neem je als je een goed gas wil geven af en toe

Profiel  
 
Thomas Bol
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-08-2009

- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Gepost: 25 januari 2012 12:46 PM
  [ # 12 ]

Uit ervaring weet ik dat de THP 200 qua comfort niet anders rijdt dan de THP 160, tenzij je de 19 inch kanjers er onder besteld, maar dat spreekt voorzich.

Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook