424 van de 862
« Eerste  < Vorige 422 423 424 425 426 Volgende >  Laatste »

CX’en te koop
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27960

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2012 06:37 PM
  [ # 6346 ]

Yep, alleen dan moet die 1 er vanaf, 1500 is dan te duur.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 22 januari 2012 06:40 PM
  [ # 6347 ]

Er staat toch dat het een originele bolus-bak is ?

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6152

Gepost: 22 januari 2012 07:38 PM
  [ # 6348 ]
graddus schreef:

Ik denk zelfs dat hij eerder voor 1000 euro bij een handelaar in Schiedam heeft gestaan, maar ik weet niet heel zeker of dat dezelfde auto wsa.

Precies mijn gedachte.

Profiel  

Hades
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 22 januari 2012 11:21 PM
  [ # 6349 ]

Wil als eigenaar van deze auto toch even reageren.
De auto is inderdaad niet in topconditie maar zo erg als Tibor het voorstelt is naar mijn idee zeer overdreven. Als ik er geen vertrouwen in had gehad was ik ook niet helemaal naar Amsterdam gereden. Ik heb deze auto bij een koop van een DS en onderdelen mee kunnen kopen en heb hem zover opgeknapt dat hij APK waardig was. Deze APK is bij een garage hier in de buurt gedaan en die zijn niet echt makkelijk.
Natuurlijk zijn er minpunten, er zijn wat stukken plaatwerk en carrosserie die moeten worden aangepakt, er moet een andere carburateur op en cosmetisch kan er inderdaad ook het een en ander aan gedaan worden. Maar daarentegen kloppen er ook gewoon dingen niet die Tibor (als kenner) verteld. Ik heb de originele folder uit 1979 erbij gehad en gekeken naar dit model. Hier zie je duidelijk dat de details als spiegels, raamhendels en bolasbak gewoon kloppen en het geen samengeraapte auto is. De bekleding is naar mijn bescheiden mening nog in goede staat. Niet in nieuw staat natuurlijk maar gewoon prima. Verder ken ik bijna geen CXen uit die tijd die nog een goede achterruitverwarming hebben en klopt de opmerking van de schakelaars al helemaal niet, er zijn ten eerste geen andere schakelaars geplaatst en ten tweede zitten er geen raamschakelaars in de middenconsole. De auto heeft voor ik hem gekocht heb aantoonbaar bijna 15 jaar in de stalling gestaan en is dus ook niet van een handelaar in Schiedam geweest, dus die opmerking over de kilometerstand vind ik gewoon een stoot onder de gordel. Verder heb ik de handremkabel vernieuwd en is hij ermee door de eerdergenoemde APK gekomen, lijkt mij dat dit dan toch goed zit. Ik heb inderdaad wat stukken roest behandeld met RX en er hierna overheen gespoten. Heb er zelf ook in gereden en wilde de meest in het oog springende plekken tijdelijk bijwerken, weet niet wat hier het probleem is. Ben verder helemaal eerlijk geweest, ook tegen de koper waar Tibor op doelt. Heb voor ik die kant op kwam genoemd dat er wel een aantal aandachtspunten waren en dat de toen gevraagde prijs onderhandelbaar was.

Als laatste vraag ik er niet de hoofdprijs voor en denk ik dat de € 1500 die ik nu vraag, mede aangepast naar aanleiding van de opmerkingen van Tibor en zijn collega, een nette prijs is.  Mocht je twijfelen nodig ik je graag uit om met eigen ogen te komen kijken en zelf te beslissen.

Profiel  

Gepost: 23 januari 2012 12:09 AM
  [ # 6350 ]

Hmmm.. typisch gevalletje welles-nietes.

Maar even serieus: heeft Tibor dit dan echt niet goed gezien:

Tibor Korzelius schreef:

De carrosserie; beide A-stijlen [verrot], vanaf het voorruit tot ver onder de voorschermen, de voorschermen zelf en ook de binnenschermen inclusief de delen waar de accu op bevestigd is [......]  koplamp zwart van binnen [.......] en de handrem werkte niet.

Met alle respect - en ik heb de auto sowieso niet gezien hè, dus absoluut geen oordeel!! - maar hoe kunnen zulke dingen nu discutabel zijn?

Maar je hebt gelijk: de geïnteresseerde koper moet ‘t zelf maar gaan zien en beoordelen. Dit heeft niet echt veel zin zo. Wink

Edit: Even op de foto’s gekeken en inderdaad, raamslingers in combinatie met raamschakelaars in de middenconsole. Maar misschien ooit andere portieren erin gezet en verzuimd het mechaniek over te zetten? Of andere middenconsole geplaatst?
Al met al niet echt onoverkomelijk lijkt me.

Lederen bekleding: ik heb wel erger gezien, op de foto lijkt het mee te vallen.
Maar hee: foto’s blijven foto’s.  surrender

@Falk: de auto staat in Austerlitz, niet in Amsterdam!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 23 januari 2012 12:19 AM
  [ # 6351 ]

Zo werdt er laatst toch ook een break afgebrand!?

“Mulder” is toen wezen kijken en zijn oordeel was prima auto!!

Zit nu ff niet in A’dam anders zou ik gaan

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6511

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 januari 2012 10:20 AM
  [ # 6352 ]

Die break werd niet afgebrand, wel de taxatiewaarde van 9.000 euro. Al komt dat inderdaad op hetzelfde neer want zonder de auto “live” gezien te hebben kun je ook daarover onmogelijk oordelen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

Hades
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 23 januari 2012 11:23 AM
  [ # 6353 ]

Ik wil ook geen welles nietes aanslingeren. Ik wil mijn kant van het verhaal hier kwijt en hoop dat mensen niet op voorhand de auto afschrijven. En even kijken kan geen kwaad naar mijn idee. Maar waar zien jullie die knoppen voor de ramen dan? Er zitten knoppen op de middenconsole maar die zijn niet voor de ramen. Ik kan als ik bij de auto ben wel even een betere foto maken.

Profiel  

Gepost: 23 januari 2012 11:41 AM
  [ # 6354 ]

Hoi Hades en (alsnog) welkom hier.  doei
Je reactie is volkomen begrijpelijk. Natuurlijk mag jij je CX hier verdedigen! Niemand van ons (behalve Tibor) heeft hem immers in het echt gezien. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Wink

Die knoppen van de ramen zitten in de middenconsole, naast de versnellingspook. Twee zwarte tuimelschakelaars, zijn officieel altijd voor de voorruiten bij een CX. Wat gebeurt bij jouw CX er als je daarop drukt?
Kijk, het zou natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar die knoppen heeft geplaatst om iets anders mee te bedienen. In dat geval zijn er dus wel degelijk ‘aanpassingen’ gedaan aan het dashboard/de elektriek. Maar als dit netjes is gebeurd, is er ook niets aan het handje hoor.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 23 januari 2012 12:52 PM
  [ # 6355 ]
Mulder schreef:

Die break werd niet afgebrand, wel de taxatiewaarde van 9.000 euro. Al komt dat inderdaad op hetzelfde neer want zonder de auto “live” gezien te hebben kun je ook daarover onmogelijk oordelen.

Ansich heeft Freek gelijk, maar ik heb thuis wel aardig vergelijkingsmateriaal staan met een kilometerstand die op de helft zit van de break die op 9 getaxeerd is/was, dat deed mij opmerken dat voor mijn gevoel de taxatiewaarde aan de hoge kant is/zou zijn…. Maar inderdaad, ik heb de auto niet in het echt gezien!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 januari 2012 01:19 PM
  [ # 6356 ]

Jij hebt heel aardig vergelijkingsmateriaal. Wink Ook met airco, ook turbosdiesel. Maar cosmetisch wel minder, deze break was beduidend strakker en beter gespoten. Daarnaast een Familiale, dus weer een tandje zelfzamer. En volledig gedocumenteerd. Maar een showroom-exemplaar was het zeker niet, dus die 9.000 zal vooral gebaseerd zijn op het feit dat je niet snel een tweede in zeer goede staat verkerende full options serie 2 Familiale voorbij zult zien komen. Alles in ogenschouw nemend leek de vraagprijs me wel reeel. Al denk ik niet dat dat betekent dat die auto snel verkocht wordt…

ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 23 januari 2012 01:24 PM
  [ # 6357 ]

Die knoppen van de ramen zitten in de middenconsole, naast de versnellingspook. Twee zwarte tuimelschakelaars, zijn officieel altijd voor de voorruiten bij een CX. Wat gebeurt bij jouw CX er als je daarop drukt?
Kijk, het zou natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar die knoppen heeft geplaatst om iets anders mee te bedienen. In dat geval zijn er dus wel degelijk ‘aanpassingen’ gedaan aan het dashboard/de elektriek. Maar als dit netjes is gebeurd, is er ook niets aan het handje hoor

Of gewoon heel simpel de deurpanelen zijn in het verleden een keertje vervangen,maar er was in die tijd alleen maar een setje met raamslinger voorhanden.En omdat een gat zo lelijk is hebben ze de slinger weer terug gezet.Waarschijnlijk heeft deze auto elektrische ramen voor.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 januari 2012 06:02 PM
  [ # 6358 ]

Bij auto’s met elektrische ramen zitten er ook gewoon dopjes op de plaats van de slinger, dus dat mag het bezwaar eigenlijk niet zijn. Als je een ander deurpaneel kan vinden dan die dopjes ook, lijkt me.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 23 januari 2012 06:08 PM
  [ # 6359 ]

Waren er bij sommige CX-en geen ‘nep’ raamschakelaar dopjes? Een soort van afdekplaatje wat er wel uit ziet als een raamschakelaar maar niet in te drukken is?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Gepost: 23 januari 2012 06:17 PM
  [ # 6360 ]

Nee, die zijn gewoon plat, met een zilveren biesje rondom

Profiel  

424 van de 862