




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Een andere mogelijkheid is om Citroen aan te schrijven om een velg te maken t.b.v. een toekomstige nieuw wagen, die geschikt is om onder de CX te monteren…..... Is maar een ander idee.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nou, die laatste optie lijkt me heel kansloos.
Citroën heeft er namelijk totaal geen belang bij, dus waarom zouden ze hun steek weer terug aanpassen op de CX na 20 jaar?
Reproductie is een verhaal van lange adem en veel lef en €€€.
Wereldwijd aanpakken zal heel lastig zijn. ‘Iemand’ moet namelijk toch het voortouw nemen, coördineren en er bovenop blijven zitten. En een dikke investering doen danwel fondsen zien te werven en vooral in dat laatste zit het probleem.
Zelfde verhaal met de Turbo-uitlaten (allang gedaan) en de Prestige raamrubbers (loopt momenteel) en onderste motorsteunen (ontelbaar vaak hier op dit forum gesuggereerd maar nog altijd hoor ik niets dan krekels).
Keer op keer blijkt weer: mensen zijn gewoon niet bereid hier in te stappen en vooraf geld te schuiven, tenzij ze zelf dringend iets nodig hebben.
En dan komt er bijvoorbeeld een bedrijf zoals CX Basis die het op eigen initiatief aanpakt en dan klaagt men achteraf dat ‘die zo vreselijk duur zijn’.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX Club NL of uit een ander land zou een optie zijn, maar ja dan zit je weer met budget.
Als CX Basis dit gaat doen wordt het idd vrij prijzig, ze rekenen nu al dikke 1000 euro voor gerestaureerde TRX velgen, moet wel toegeven dat het de mooiste zijn die je kan krijgen
Ik vraag mij wel af over wat voor budget we nu praten bij een dergelijk project.














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Arjan Verkade schreef:Ah dat is dus de rede
Ik dacht altijd dat de Fransen gewoon in metrische maat wilden om zo de Engelse/USA inch standaard niet te hoeven gebruiken.
Wellicht speelde deze rede ook mee wie weetIk ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de laatste batch is gemaakt, nieuwer dan 2008 heb ik ze nog niet gezien, o.a. bij CX Basis te krijgen. Wel alleen 190ers, geen 210…
Ik heb in maart vorig jaar een set nieuwe 210 TRX"n gekocht voor m’n serie 1 Turbo, deze zijn geproduceerd in week 36 van 2010.
Ook lijkt het erop dat de rubber samenstelling is aangepast, het is natuurlijk moeilijk te vergelijken maar ik heb de indruk dat de grip bij regen er is op vooruit gegaan, tov het vorige nieuwe stel dat ik gehad heb.
Wat betreft nieuwe velgen is enkel 15 duim met 205/60 banden toegestaan in Belgie alle andere maten zijn onmiddelijke afkeur op de technische keuring.
De TRX slijt wel redelijk snel op 20K waren de voorste banden bij mij aan vervanging toe, op de 24i Prestige (dit zijn dan wel de 190’ers)gaan ze duidelijk langer mee maar zeker niet het dubbel.
Het is inderdaad een dure band maar voor de GTi Turbo vind ik dat de T-velg er onder hoort, zolang die velgen niet gemaakt worden in 15 duim is er voor mij geen alternatief.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het zou idd leuk zijn als iemand het voortouw neemt ik niet in ieder geval, hahaha. Ik ben het er helemaal mee eens dat als je er een 16” van wilt maken je niet moet gaan lopen klojen met originele velgen en slijpen/lassen, enz. Veiligheid is simpelweg nr. 1. Maar het blijft natuurlijk leuk om te fantaseren over dat soort dingen. En het is een mooie bijkomstigheid als je moderne banden kunt gebruiken op een bijzonder ontwerp velg.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
trxke schreef:Ik heb in maart vorig jaar een set nieuwe 210 TRX"n gekocht voor m’n serie 1 Turbo, deze zijn geproduceerd in week 36 van 2010.
Ook lijkt het erop dat de rubber samenstelling is aangepast, het is natuurlijk moeilijk te vergelijken maar ik heb de indruk dat de grip bij regen er is op vooruit gegaan, tov het vorige nieuwe stel dat ik gehad heb.Het is inderdaad een dure band maar voor de GTi Turbo vind ik dat de T-velg er onder hoort, zolang die velgen niet gemaakt worden in 15 duim is er voor mij geen alternatief.
In elk geval goed te horen dat er nog een vrij nieuwe batch is
Waar heb je ze gekocht, al vermoed ik dat het in België is.
Natuurlijk is het een hoop geld, maar voor de C6 zijn de banden nog veel duurder






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik zit op 50 - 60K km per set TRX op mijn GTi T2, gaat dus wel. ik rijd stevig door, maar niet in de bochten.
halverwege voor en achter verwisselen, voor slijt harder.
maar ik wil wel eens goede inch banden proberen/hebben, zal zeker beter rijden ivm met de TRX-n.
mijn moderne 15 inch winterbanden (op Alfa staal) maken bv. al minder lawaai op het asfalt tov de TRX-n, en doen het verder ook prima !
maar ik moet zeggen de T-velgen zijn de mooiste !! lastig lastig….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:trxke schreef:Ik heb in maart vorig jaar een set nieuwe 210 TRX"n gekocht voor m’n serie 1 Turbo, deze zijn geproduceerd in week 36 van 2010.
Ook lijkt het erop dat de rubber samenstelling is aangepast, het is natuurlijk moeilijk te vergelijken maar ik heb de indruk dat de grip bij regen er is op vooruit gegaan, tov het vorige nieuwe stel dat ik gehad heb.Het is inderdaad een dure band maar voor de GTi Turbo vind ik dat de T-velg er onder hoort, zolang die velgen niet gemaakt worden in 15 duim is er voor mij geen alternatief.
In elk geval goed te horen dat er nog een vrij nieuwe batch is
Waar heb je ze gekocht, al vermoed ik dat het in België is.Natuurlijk is het een hoop geld, maar voor de C6 zijn de banden nog veel duurder
c6 banden komen toch maar op 240 eur per stuk?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dan zou je misschien een stichting op moeten oprichten waarin diverse club zitting hebben. Op die manier kan je misschien tekorten aanpakken? Of dingen coordineren….....












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@BXSPORT, ik zie nu ook dat er goedkopere varianten zijn. Of ik heb de prijs ooit eens gehoord/gezien per as
Eigenlijk zou de oplossing niet eens in de velgen gezocht moeten worden.
Het makkelijkste zou zijn als Michlin gewoon met een moderne band komt in TRX maat.
Dat doen ze wel bij meer oldtimer banden toch? Dus lijkt me niet eens een heel gek idee.
Goed, echt goedkoop zullen ze dan nooit worden maar dan heb je wel de juiste eigenschappen met 100% originele looks en maten (afgezien van het profiel dan ).

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
even een vraagje tussendoor…
wat voor banden horen onder zo’n 86-er 25 prestige?














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
TRX’en in de maat 190 of 210.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Prestige toch eigenlijk in 190 ?
alleen de GTi of Prestige in Turbo uitvoering had 210 ?
beide passen wel, daar niet van.
aardige auto. zwart met zwart leer is mooi !
ben je zelf op zoek ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ja.. ik was op zoek, maar ik denk dat ik m gevonden heb. Exact hetzelfde model als op die foto. Een 25 prestige automaat met leer, airco, etc… Mocht het doorgaan dan zal ik even m’n eigen topic aanmaken.
Wat betreft de banden… Is dit model velg er dan ook in een andere maat dan TRX? Een vriend van me heeft ook dit type velg met iets van michelin energysavers eronder..






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi !
ja, die velg is er ook in 14 inch lichtmetaal. die lijken veel op de TRX uitvoering.
zie ook foto’s op de site van drtheo punt nl
start je een eigen zoek en gevonden draadje ? dan kunnen we meekijken en meedenken en graag ook leuke foto’s !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje