2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Uitlaattapeinden; Ze loopt weer! nu met foto’s
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 januari 2012 08:16 PM
  [ # 16 ]

De cylinder bussen kan je prima met M9 bouten en grote ringen vast zetten

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 januari 2012 11:11 PM
  [ # 17 ]

Inderdaad, zoals Egbert zegt - zo heb ik mijn bussen geklemd :

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 januari 2012 11:30 PM
  [ # 18 ]
JoostDSuper5 schreef:

Oh en over die time-sert’s etc. ik ben van plan de tapeinden eruit te laten halen door een revisiebedrijf en voor dat ene tapeind heb ik heli-coils liggen, is dat wat?

helicoil is echt goed voor zo’n reparaties.
Haal je de kop eraf ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 februari 2012 12:22 AM
  [ # 19 ]

Joost,

ik lees net in je titel dat je de kop eraf gaat gooien.
Je mag dan hopen dat er geen kopbouten afbreken..
Succes

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 februari 2012 01:24 AM
  [ # 20 ]

@Mr. Smith: Ja hoor, praat me nog wat moed in Wink

Het leek mij verstandiger de kop eraf te halen omdat er dus 4 tapeinden kapot zijn en om dat nu allemaal in de auto met alles gemonteerd te doen leek mij moeilijker dan de kop eraf halen (vooral het achterste tapeind). Op de uitlaattapeinden na kan ik tot nu toe alles gemakkelijk losdraaien op madame en volgens de verhalen zou dit blok ooit gereviseerd moeten zijn geweest, dus ik heb hoop dat de kopbouten “gewoon” los komen.

News when it happens Smile

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 01 februari 2012 08:51 AM
  [ # 21 ]

In elk geval succes gewenst met deze “operatie”  very good

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 februari 2012 11:40 AM
  [ # 22 ]

Pfoe! Je hebt de beslissing al genomen. Dat is goed. Nu lekker koprevisie, een nieuwe pakking er tussen en klaar.

Maak de gaten van de kopbouten even schoon met een M10 tap als je de boel open hebt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 februari 2012 01:35 PM
  [ # 23 ]
JoostDSuper5 schreef:

@Mr. Smith: Ja hoor, praat me nog wat moed in Wink

Het leek mij verstandiger de kop eraf te halen omdat er dus 4 tapeinden kapot zijn en om dat nu allemaal in de auto met alles gemonteerd te doen leek mij moeilijker dan de kop eraf halen (vooral het achterste tapeind). Op de uitlaattapeinden na kan ik tot nu toe alles gemakkelijk losdraaien op madame en volgens de verhalen zou dit blok ooit gereviseerd moeten zijn geweest, dus ik heb hoop dat de kopbouten “gewoon” los komen.

News when it happens Smile

Good luck Joost. Het is echt goed te doen, maar ik heb wat issues gehad maar ging goed met de hulp collega’s hier.
Als je helicoil gebruikt ( laat dit in één keer doen door het revisie bedrijf ), dan haal je eigenlijk weinig vlees af met de boor die bij de Helicoil zit.
Als mijn gegevens kloppen, dien je op te boren naar zo’n 8.33mm. Tappen, helicoil erin en klaar.
Succes met deze klus!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 01 februari 2012 02:46 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat madame der kop niet wil kwijtraken, want vandaag was weinig productief.

Omdat ik met de uitlaat bezig was geweest, stond ze op pootjes zodat ik er onder bij kon. Om de kop te demonteren moet ze echter weer omlaag, omdat ik er anders niet bij kan! Mn krik is niet hoog (en stevig) genoeg om der van de pootjes af te krijgen, dus ik had het spruitstuk even half aan het blok gehangen en wilde der “even” starten om met de vering van de pootjes af te komen. Mag je raden wat niet lukte Rolling Eyes

Accu hangt nu aan de lader en morgen weer een kans Smile

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 februari 2012 02:52 PM
  [ # 25 ]

Dat begint al goed Laughing
Tomorrow is another day

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 februari 2012 03:41 PM
  [ # 26 ]

Je kan ook op een kratje gaan staan!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 februari 2012 02:47 PM
  [ # 27 ]
Mr. Smith schreef:

Als je helicoil gebruikt ( laat dit in één keer doen door het revisie bedrijf ), dan haal je eigenlijk weinig vlees af met de boor die bij de Helicoil zit.
Als mijn gegevens kloppen, dien je op te boren naar zo’n 8.33mm. Tappen, helicoil erin en klaar.
Succes met deze klus!

Het is zelfs zo dat een helicoil in een alu kop sterker is dan het originele draad van dezelfde maat. In ieder geval is het in-en uitdraaien van tappen voortaan een stuk makkelijker en zonder veel risico. Wel de helicoil met loctite in de kop vanstzetten, dit verminderd ook ‘vreten’ van alu aan rvs.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 02 februari 2012 03:15 PM
  [ # 28 ]

Na een nachtje laden zag er genoeg sap in de accu om madame te starten en na een bult herrie (er zit geen uitlaat op he;)) zijn de pootjes er onderuit en kan ik overal weer bij.

Ondertussen heb ik als het goed is alles los gehaald van de kop en de kopbouten heb ik al los gebroken, godzijdank dus niet afgebroken! Heb ze allemaal weer eventjes aangedraaid terwijl ik op zoek ga naar M9 bouten om de cilinderbussen op hun plek te houden. Waarom kan ik eigenlijk geen M10 in de cilindertapeind gaten steken? Zijn er nog (buiten het werkplaatshandboek) stiekeme dingen waar ik rekening mee moet houden? Iets wat je makkelijk vergeet of fout doet?

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 02 februari 2012 07:11 PM
  [ # 29 ]

Waarom zou M10 niet kunnen? De kopbouten zijn toch ook M10? Ik heb indertijd volgens mij gewoon twee M10 bouten, iets van 3 cm lang, met een paar plaatringen gebruikt.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 februari 2012 07:53 PM
  [ # 30 ]

Sorry, ik heb mij vergist: is inderdaad M10

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook