2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
verzwaarde drukgroep
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 04:04 PM
  [ # 16 ]

Maar om ff niet meer zo offtopic te gaan. Zo’n verzwaarde drukgroep? Kan iemand me aan een link helpen waar ze sportief spul hebben op dat gebied. Kheb al gemailt met automotive en die ging het voor me opzoeken Very Happy

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 04:48 PM
  [ # 17 ]

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar daar moest wel zoveel voor aangepast worden… Als er nou een verzwaarde drukgroep op kan dan kan ik waarschijnlijk met een normale koppeling blijven rijden.

Zie http://www.205gti.com en dan de ombouwverhalen ,dat is ook waar ik de moed vandaan heb gehaald om er gewoon aan te beginnen. Er is namelijk zelfs iemand die dit verhaal op de oprit heeft gedaan Rolling Eyes
Komt goed…

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 25 juli 2004 10:55 PM
  [ # 18 ]
PaDtje3062lt schreef:

@zx-cruiser Ik had een 306xsi(2.0 8v).
Die lagertjes vonden het niet zo fijn een lange doordraaier op een industrieterrein vol in zijn 3 naar rechts ,met een halfvol carter met olie Surprisedops: (drijfstanglagerschade ,ratel ratel)
Heb hier een stuk mee doorgereden en zou dus ook een nieuwe/geslepen krukas nodig hebben.
Aangezien hiervoor het blok eruit zou moeten. Dacht ik bijme eigen blok eruit 2lt erin.  Cool

Misschien is de xm wel leuk als groeps-aankoop. Jullie betalen met 8 man allemaal 100 euro en dan kunnen jullie gezellig een dagje die xm leegroven. 100 euro heb je er zo uit als je toevallig wat odd nodig/voorraad hebt Wink

ja dit verhaal had ik gelezen bij team306tuning, als mij motortje ook vast zou lopen, dan gelijk een ct turbo blok erin, standaard rijdt het volgens mij al beter, die koppel onderin!!

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 04 augustus 2004 01:29 PM
  [ # 19 ]

Me kop is eraf Die gaat ik ff wegbrengen om hem op te laten frissen ,voor de zekerheid zal ik maar zeggen. Verder doe ik gelijk het een en ander prventief vervangen. Met zoveel werk eraan ga je balen als je een maand later weer aant sleutelen mag kan ik me bedenken

Heb gekozen om er een 205 1.9gti bak aan te hangen. Vliegwiel ben ik nog naar op zoek. Die wil ik niet nieuw kopen ,dat ding heeft toch niet veel slijtage als het goed is

Omp sportkoppeling en versterkte drukgroep zijn besteld evenals de GELE KONI’s rondom ,de teflon remslangen en de powerflexbussen/motorsteun.

Remschijfconversie blijft even uit ivm de centjes. Als ik dat doe wil ik gelijk 280mm en de klauwen van een gti.

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 04 augustus 2004 01:51 PM
  [ # 20 ]

Ik ben benieuwd naar de compressie van een 2liter turbo-blok. De mijne had als waarden 11.3 10.8 10.5 11.2.
Is dit normaal?
Ik heb ergens anders gelezen dat het 8,5 zou moeten zijn.  Rolling Eyes

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2004 01:22 AM
  [ # 21 ]
PaDtje3062lt schreef:

Me kop is eraf Die gaat ik ff wegbrengen om hem op te laten frissen ,voor de zekerheid zal ik maar zeggen. Verder doe ik gelijk het een en ander prventief vervangen. Met zoveel werk eraan ga je balen als je een maand later weer aant sleutelen mag kan ik me bedenken

Heb gekozen om er een 205 1.9gti bak aan te hangen. Vliegwiel ben ik nog naar op zoek. Die wil ik niet nieuw kopen ,dat ding heeft toch niet veel slijtage als het goed is

Omp sportkoppeling en versterkte drukgroep zijn besteld evenals de GELE KONI’s rondom ,de teflon remslangen en de powerflexbussen/motorsteun.

Remschijfconversie blijft even uit ivm de centjes. Als ik dat doe wil ik gelijk 280mm en de klauwen van een gti.

Ik zou je oren eens te luisteren leggen bij www.205gti.com. Daar staat genoeg info over het e.e.a.

Ze gebuiken eigenlijk altijd een BEx bak. Dit omdat je dan met je aandrijfassen makkelijk uitkomt. JE kunt dat gebruiken met een 215 mm turbodiesel/16v koppeling. Als je daar een OMP variant van neemt www.dutchpowertrading.nl kom je een heel eind qua koppel. De 205 club heeft ook een keer een groepsaankoop gedaan waarbij ze een T16/Turbo D12 vliegwiel van 215 mm genomen hebben, daarop een verzaarde OMP drukgroep en koppeling. Het hart van de koppeling laten verlassen zodat er weer een BEx prise as in kan. Dan hoef je alleen nog je BEx trekbak aan de binnenkant bij te slijpen zodat het vliegwiel ook kan draaien en dan heb je een koppeling die meer dan 400 Nm aankan. Meer dan genoeg, ook voor een flink opgevoerde Turbo CT.

Ik heb voor mijn Turbo D12 (niet opgefokt dus gewoon 240 Nm) een 18 TD koppeling gebruikt (215 mm) + BE3 bak en dat gaat tot nu toe prima. Wel heb ik de eindreductie wat langer gemaakt.

Bakverhoudingen: let erop dat een XM bak uitgaat van een vrije korte eindreductie omdat een XM veel grotere wielen heeft (185/65 R15). Dan moet je voor dezelfde eindreductie dus dezelfde wielen monteren. Waarschijnlijk heb je iets als 185/60 R14 en dan is de bak te kort + het feit dat een 306 veel lichter is. Je kan dus nog wel een iets langere eindreductie nemen vanwege dit lagere gewicht.

Succes.
MArten

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 05 augustus 2004 05:16 PM
  [ # 22 ]

205gti forum is ook mijn inspiratie geweest voor de ombouw.
Wat bak en vlliegwiel betreft ben ik eruit. 1.9gtibak heb ik. Maar een 215mm vliegwiel zoek ik nog (s16/MI16/309 16v).
De compressiedruk is mijns insziens te hoog (zie bovenste posts) dus na koprevisatie misschien een dikkere pakking ,voor deze motor (2.45mm 190 euro Shocked  Shocked )
mVG patrick

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 augustus 2004 05:34 PM
  [ # 23 ]
PaDtje3062lt schreef:

205gti forum is ook mijn inspiratie geweest voor de ombouw.
Wat bak en vlliegwiel betreft ben ik eruit. 1.9gtibak heb ik. Maar een 215mm vliegwiel zoek ik nog (s16/MI16/309 16v).
De compressiedruk is mijns insziens te hoog (zie bovenste posts) dus na koprevisatie misschien een dikkere pakking ,voor deze motor (2.45mm 190 euro Shocked  Shocked )
mVG patrick

Over inspiratie gesproken, heb je ook fotos van je project?

In de XM Vraagbaak staan trouwens geen compressiewaarden genoemd…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 augustus 2004 02:14 AM
  [ # 24 ]
ieksEmmu schreef:
PaDtje3062lt schreef:

205gti forum is ook mijn inspiratie geweest voor de ombouw.
Wat bak en vlliegwiel betreft ben ik eruit. 1.9gtibak heb ik. Maar een 215mm vliegwiel zoek ik nog (s16/MI16/309 16v).
De compressiedruk is mijns insziens te hoog (zie bovenste posts) dus na koprevisatie misschien een dikkere pakking ,voor deze motor (2.45mm 190 euro Shocked  Shocked )
mVG patrick

Over inspiratie gesproken, heb je ook fotos van je project?

In de XM Vraagbaak staan trouwens geen compressiewaarden genoemd…

http://www.martenpostma.net

Vliegwiel kun je ook nemen van een turbodiesel.

Groet,
Marten

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 10:44 PM
  [ # 25 ]

kheb foto’s ,maar ik was tot nu toe te lui om ruimte te zoeken ,waar ik ze kan posten. Ik gaat ff kijken

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 augustus 2004 01:26 AM
  [ # 26 ]
mpostma schreef:

http://www.martenpostma.net

Mooi werk!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook