Nice job Joost, lekker binnen klussen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
wat erg goed werkt om draadeinden uit een kop te halen, is een m12 moer op het draadeind leggen deze vast lassen en vervolgens er uit draaien,
mocht je niet kunnen lassen, dan heb ik goede ervaring met dit setje gereeedschap:
Edit mod: URL tussen tags geplaatst, zodat deze niet uit de layout loopt.
Jammer genoeg heb ik al een handjevol kapot gelaste moeren op straat liggen Ik brak iedere keer gewoon een vers stukje draadend af. Wat uiteindelijk de oplossing was, was het de expert laten doen met een grote MAPP brander in de uitlaatpoort;)
Ben overigens de kop weer in elkaar aan het zetten, kleppen erin, inlaat erop, dat soort dingen.
Hoe nodig zijn de kleine pasbusjes die tussen de kop en onderblok horen te zitten? Volgens mij missen bij mij beide…
Ik wilde mn vorige post wijzigen, maar dat mag niet van het forum?
De pasbusjes waren stukje kleiner dan ik in gedachte had en ze staken gelukkig nog in het carter Zojuist pasvlakken en schroefgangen schoon gemaakt, motorsteunen gecheckt, carterontluchting doorgespoten en de nokvolgers bekeken, alles zag er nog prima uit:)
Heb wel 2 minder prettige ontdekkingen gedaan, er zit een voelbare stootrand in de cilinders, dus het blok heeft wel een lang leven achter de rug, maarja, verbruik (benzine/koelvloeistof/olie) was allemaal binnen de normen, dus ik ga het lekker laten. En de linker veerpoot, nu de druk eraf is, kan een aantal cm heen en weer Dat hoort vast(,) niet?
Losse veerpoot is normaal, komt vast te zitten door de druk
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
En de kop zit er weer op Moet wel nog alles dichtbouwen, maar het begin is er;) Overigens kun je volgens de manual de achterste stoterstang niet verwijderen/monteren met de kop erop, maar dat kan dus wel als je em door het gat in het schutbord steekt.
Moest de kop nog gevlakt worden?
Ben benieuwd hoe die JB Weld zich houdt op de kop, volgens specs tot 500 F= 260 C, dat is inderdaad ruim genoeg voor koelkanalen.
Succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Kop hoefde niet gevlakt te worden en is dus ook niet gebeurd, ik heb de oude pakking eraf geschuurd met een schuurblokje dus dat is nog vlak zat. JB weld zou goed moeten gaan en de vloeibare pakking en vormpassing is dusdanig dat het niet weg kan, dus zou goed moeten gaan, ik heb er wel vertrouwen in












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JoostDSuper5 schreef:Ik wilde mn vorige post wijzigen, maar dat mag niet van het forum?
Ja en Nee. je mag een uurtje na posten correcties uitvoeren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ze loopt weer! Had wel de nodige pogingen en aanmoedigingen nodig, maar uiteindelijk na een plens benzine in de inlaat en schone bougies bulderde (ja de uitlaat lag er nog af) ze tot leven!
Kort testritje laat zien dat alles naar behoren werkt, kleppen moeten wel opnieuw worden gesteld (al wel gedaan tijdens montage, maar ze moeten toch een beetje “zetten”) en na het wegpoetsen van de zwarte handen op het witte plaatwerk is madame weer klaar voor gebruik.