2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
5000 km door Zuid-Afrika; nu nog een keer!
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 januari 2012 12:49 PM
  [ # 16 ]

Wauw, wat een mooie trip moet dat geweest zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2012 01:04 PM
  [ # 17 ]

De rubbers voor zitten op stalen houders gevulkaniseerd. Door een veerklem pos te trekken kunnen die houders eruit.

Achter zijn het een soort tietjes die in een houder geklemd zitten. Het as veruit het makkelijkst om de originele via ebay of zo te kopen! Er is een franse ebay verkoper die vrijwel het hele assortiment van Chyparse levert. Hij heet sylvain!

achterrubber:
http://www.ebay.nl/itm/2-butees-caoutchouc-citroen-ds-id-berline-/310202800656?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item4839871a10

voorrubber:
http://www.ebay.nl/itm/2-butees-caoutchouc-de-bras-avant-citroen-ds-id-break-/310096638771?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item4833333333

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 13 januari 2012 01:16 PM
  [ # 18 ]

AHA! Dank bogaard.

Let op mijn woorden; dat internet gaat nog een keer heel groot worden!

Toch wel heel erg duur 40 euro per rubber, ik woon denk ik al te lang hier, maar 40 euro is een half minimum maandsalaris of 2 keer met het hele gezin uit eten gaan. Ik ga eerst maar eens klooien met de polyurethaan koning hier in het dorp, en dan vanavond lekker uit eten met z’n allen in de haven.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2012 02:48 PM
  [ # 19 ]

Hahaha Success ermee!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 13 januari 2012 08:11 PM
  [ # 20 ]

Ah leuk, nog meer foto’s. Echt mooi om te zien! Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 29 januari 2012 07:04 PM
  [ # 21 ]

Van de voorpagina.

Midden in de winter een opvallend vakantieverhaal tegenkomen op het forum, dat trekt de aandacht. 5000 km met een gerestaureerde DS Safari rondreizen kan natuurlijk op onze warme belangstelling rekenen. De redactie heeft Stef benaderd om een verslag voor de voorpagina te schrijven. Reageren kan in dit draadje.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 30 januari 2012 02:39 PM
  [ # 22 ]

Mooie foto’s Stef!
Alleen op die Austin 8, staat ‘te koop’ en niet ‘for sale’? Is Nederlands nog zo veel gesproken, of is ‘te koop’ echt zuid-afrikaans?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 januari 2012 04:24 PM
  [ # 23 ]

Te koop is in het Afrikaans hetzelfde als in het Nederlands, zoals 80% van de woorden. Het gevaar is echter dat sommige woorden in het Nederlands een totaal andere betekenis hebben dan in het Afrikaans. Het in Nederland totaal onschuldige “poes” betekent in het Afrikaans iets heul anders, daarentegen betekent het in het Afrikaans onschuldige “geneuk” in het Nederlands weer iets heel anders. Het toppunt is de uitroep “Ruk jouself reg!” Wat Afrikaans is voor “Doe effe normaal” Maar goed; hoe off topic kun je gaan?
Anyway; in het gebied waar de austin te koop stond wordt er veel Afrikaans gesproken. Afrikaans is een van de 11 officiele talen hier en de jongste taal ter wereld!

Afrikaanse DS les;

Citroen DS Break = ‘n Pallas stasiewa
Auto = Motor
Motor = Enjin
Versnellingsbak = Ratkas
Remmen = Brikke
Ruiten = Vensters
Electriciteit = Krag
Gaspedaal = Petrol
Lekke band = Pap tyre
Reservewiel = spaar tyre
Wiel = rim
Stuk = Stukkend
Roest = Roes
Ik ben moe van het schuren, heb trek in een biertje = Ek is fokkin moeg geskuur; heeltemaal paptyres, ek kort ‘n dop!

Zo nu weer aan de slag, vanavond de batteryhouer skuur en verf (Accu bak schuren en spuiten.)

Groeten,

Stef

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 02 februari 2012 02:33 PM
  [ # 24 ]

haha

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 15 februari 2012 01:50 PM
  [ # 25 ]

Gisteren voor het eerst sinds de 5000 km weer gereden in de DS; 12 km naar mijn werk; Lekke bol rechts achter! 5000 km probleemloos gereden!

Ik was eind December nog bij de ds specialist bij Stellenbosch met bollen van een vriend, en dacht nog; ik laat de mijne mooi zitten, die gaan nog wel een jaartje mee, en in Durban (200 km hiervandaan) zit er nog iemand die bollen kan vullen!

Die kerel in Durban heb ik vanochtend gebeld; zijn bollenvulapparaat is gestolen!
     
Nu moet ik toch het membraan vervangen en zal dus maar de hele set van 6 bollen opsturen naar Stellenbosch voor testen bijvullen en eventueel vervangen…. Grrr

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 15 februari 2012 10:10 PM
  [ # 26 ]

Da;s balen zeg! En wie steelt er nou die apparatuur in ZA? Daar heb je toch niets aan in een land met niet zo heel hydropneumatisch geveerde auto’s. Je zit er weer mooi mee.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 januari 2013 11:16 AM
  [ # 27 ]

Zaterdag teruggekomen van weer eens 5000+ km door Zuid-Afrika met de DS Safari, Was weer geweldig!
Vrouw en dochters vonden het ook weer leuk, maar wel erg warm. Dat blijft toch een dingetje in de DS, zeker met die vinyl bekleding.

Paar kleine probleemjes gehad;
- Uitlaat spruitsuk lekte en de uitlaatgassen kwamen de auto binnen; sprutstuk aangedraaid.
- Rubber tussen filter en carburateur gescheurd; stukje afgesneden en rubber wat dieper op de carb. geplaatst.
- Gas bleef laatste 500 km soms hangen; oorzaak bovengenoemde ingekorte rubber boog de carterontluchtingsslang(!) naar onderkant blok iets naar buiten waardoor de gasstangveerhouder(!!) soms bleef hangen
- bij regen drupt het water langs de bovenkant van de voorruit naar binnen en loopt zo je schoenen in. Moet nog eens goede zachtblijvende kit zien te vinden, de standaard kit gaat kapot door beweging van voorruit in sponning.
- achterklep ging spontaan open; sluiting even nagesteld.
- Soms een harde KLAK rechtsvoor bij rijden door een kuil of bult, was vorig jaar ook al, klinkt alsof er een steen tegen de onderkant van de auto knalt. Ik verdenk de stabilisatorstang.
- massa van een van de meedraaiende verstralers was afgebroken
- Ik hoor de kleppen ratelen, terwijl de speling gewoon goed is, in het WPH staat hoe dan te handelen met de nokkenas, ga dat maar eens proberen.
- Hydrauliek is nu potdicht, geen druppel gebruikt, ook niet langs stuurrondsel (zie ander topic)
- 1,5 liter motorolie (15W50) verbruikt op 5000 km.
- verbruk schommelde tussen 1 op 8 (in en rond kaapstad) en de 1 op 11 (600 km met windkracht 8 in de rug)
- heb het achterruitverwarmingsverklikkerlichtje(!!!) aangesloten op de electrische fan zodat ik kon zien wanneer deze aanslaat; vooral met snelheden onder de 100 in zn 5. Ik schakelde bergop bij 80 terug naar 4 en bij 60 terug naar 3 (moest een keertje terug naar 2) Je merkt dat het lampje aangaat bij lichtbergop in 5 (carburateur altijd alleen maar 1e trap), bij terugschakelen naar 4 klimt de snelheid weer en het koelvermogen van de mechanische fan ook (direct afhankelijk van motortoerental) en het lampje gaat weer uit… Kortom; “het nieuwe rijden” zorgt voor meer warmte/minder koelvermogen van de DS.
Overigens is de temperatuur nooit in het rood geweest, ook niet bij 40 graden en lange stukken bergop; koelvermogen is ruim voldoende.
Toen ik Zaterdag de auto na uitladen binnen wilde zetten was de verlichting kapot; dat zal een zekeringetje zijn.

Groeten!

Stef

Profiel  
 
Gepost: 07 januari 2013 11:51 AM
  [ # 28 ]

Prachtig!  Weer mooie foto’s gemaakt ook?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 januari 2013 12:52 PM
  [ # 29 ]

Ik heb nu alleen nog maar fotootjes van mijn mobieltje, maar hier zijn er al een paar;

In knysna; als je goed kijkt zie je mijn DS in de verte.

In een treinmuseum; een lelijke rotte DS is nog steeds mooi…

Vanuit Stellenbosch terug naar huis; van schoonouders een kinderbureau gekregen, als het erin pastte mocht het mee; ALLES past in een DS Safari;

In Wilderness op het strand vond mijn dochter hele mooie stenen die mee moesten; ALLES past in een DS Safari!!

Hier ruiken we de stal en speren we met 130 km/u over de tolweg naar huis;

En weer thuis;

Zal alle foto’s even verzamelen en een paar mooie posten.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 07 januari 2013 12:59 PM
  [ # 30 ]

geweldig om met een DS door een van de mooiste landen ter wereld te rijden

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook