Ervaring met ACETON in de C5 ?
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 16 december 2005 11:11 PM

Nu eens geen probleem maar een vraag naar ervaring.
Enige tijd geleden is er in de media aandacht geschonken aan het toevoegen van ACETON aan motor brandstof om daarmee een aanzienlijke besparing te bereiken, het gaat om:
Arrow  15ml per 10 liter diesel
Arrow  23ml per 10 liter bezine
De besparing zou dan resp. 22% en 35% moeten bedragen. Heel niet gek dus in deze dure tijden.
De werking van dit spul is bevestigd door ene Hr. Lortzer van TNO dus is het niet zo´n uit de lucht gegrepen verhaal. Het moet wel 100% Aceton zijn dus geen middelen waar Aceton in is verwerkt. (cosmetica)

De vraag is nu wie heeft dit geprobeerd of heeft er anderzins ervaring mee.  Mensen aub in dit draadje geen zinloze veronderstellingen maar alleen feiten want anders zitten we zo op 5 pagina´s zonder dat er ook maar iemand wijzer van wordt dus graag jullie medewerking in deze.

Ik reken op jullie zelfbeheersing.
Groet, Ton

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 december 2005 11:22 PM
  [ # 1 ]

Mijn mening:

Als het werkt is het heel mooi maar ik denk dat motoronderdelen dit niet leuk zullen vinden… Ik ga het nog niet uitproberen ...

Ik zou zeggen probeer het uit Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 16 december 2005 11:50 PM
  [ # 2 ]

Ben het in mijn CX aan het proberen. Krijg de indruk dat ie lekkerder loopt, maar het verbruik is volgens mij tot dusverre alleen maar slechter. Ik denk dat het zo’n kleine hoeveelheid is dat het absoluut geen kwaad kan voor je motor. Trouwens, er zijn figuren die het al 40 jaar doen, dus die motoren zullen er wel tegen kunnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZXfurore
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-06-2005

Gepost: 17 december 2005 12:31 AM
  [ # 3 ]

misschien een zijstraatje: zijn er hier mensen met een kunststof brilmontuur?
leg die tien minuutjes in de aceton en je kunt ‘m bijna opsnuiven. verdunt is het natuurlijk niet zo agressief, maar het lijkt mij niet lekker voor je (kunststof) vulpijp! of zit ik verkeerd?

Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic:    VW 1303 ‘73

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 17 december 2005 12:32 AM
  [ # 4 ]
sans-pareil schreef:

Ben het in mijn CX aan het proberen. Krijg de indruk dat ie lekkerder loopt, maar het verbruik is volgens mij tot dusverre alleen maar slechter. Ik denk dat het zo’n kleine hoeveelheid is dat het absoluut geen kwaad kan voor je motor. Trouwens, er zijn figuren die het al 40 jaar doen, dus die motoren zullen er wel tegen kunnen.

Bedankt voor je reactie daar kunnen we wat mee. Aceton verlaagt de oppervlaktespanning van de brandstof (daar is maar een zeer kleine hoeveelheid voor nodig) waardoor deze beter vernevelt en daardoor een betere verbranding geeft. Dat zou kunnen verklaren waarom de motor lekkerder loopt maar hoe dat zo´n besparing kan opleveren begrijp ik niet, vandaar mijn vraag.
Ik ben met je eens dat bij een dergelijke mengverhouding de kans op motorschade klein lijkt.
Ken je toevallig één van die “figuren die het al 40 jaar doen” ? Ik zou graag van ze vernemen waarom ze het al 40 jaar doen.

Groet, Ton

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 17 december 2005 12:33 AM
  [ # 5 ]
ZXfurore schreef:

misschien een zijstraatje: zijn er hier mensen met een kunststof brilmontuur?
leg die tien minuutjes in de aceton en je kunt ‘m bijna opsnuiven. verdunt is het natuurlijk niet zo agressief, maar het lijkt mij niet lekker voor je (kunststof) vulpijp! of zit ik verkeerd?

volgens mij is hier al een draadje over, daar wordt ook bijgehouden of het werkt. en ook behandeld of het de vulpijp oplost

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
ZXfurore
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-06-2005

Gepost: 17 december 2005 12:34 AM
  [ # 6 ]

staat me wat van bij ja…

Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic:    VW 1303 ‘73

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 17 december 2005 12:37 AM
  [ # 7 ]

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165278&highlight=aceton
daar dus Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 17 december 2005 01:00 AM
  [ # 8 ]
hel1 schreef:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165278

daar dus Wink

Je hebt gelijk er is al een draadje over. Heb ik helaas niet gezien. Sorry en bedankt voor de tip.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook