Ja, dat ziet er inderdaad perfect uit!
Volgens mij heb ik een andere (latere?) versie; ik heb oranje behuizing met een 5 polige stekker.
Daar staat geen merk op.
Is 20A ok?
Welke type Hella heb jij gebruikt?
(of wat zou een goed “Bosch” alternatief zijn?)
groet,
Maart
Bosch of Hella maakt niet veel uit, Ik had toevallig Hella liggen in dit geval de 4RA 965-400-00 een 30 A relais.
gr Mark
Vandaag eens een start gemaakt met de ontsteking.Verdeelkap en rotor besteld, alles eens bekeken om e.e.a. in te bouwen en de draaibank weer eens aangezet…
Ik ben van plan om de orginele as, de houder van de rotor en de bediener van de gewichten, niet te gebruiken, maar een nieuwe te maken. Waarom…? Omdat de as kan nu aangepast worden aan de rotor en niet andersom en ik denk (ik heb er nog niet echt goed naar gemeten) dat ik de verdeelkap-tussenring mooier weg kan werken omdat de hoogte van de as aan gepast wordt aan de kap en ook niet andersom.
Ik moet nog even kijken wat voor opnemer ik ga gebruiken, degene op de foto is een mooie kleine die bijna helemaal in het orginele huis past…
wordt vervolgd.
gr Mark
Vandaag verder gewerkt aan de grondplaat van het vervroegingsmechanisme. De twee asjes die tegen de magneetjes duwen,zijn bevestigd op de grondplaat, morgen de veer houders…
De verdeelkap en rotor zijn ook binnen, de top van de as kan mooi afgedraaid worden naar 14,5 mm met een spiebaan van 4 mm, zodat de rotor zonder aanpassingen gemonteerd kan worden.
De verdeelkap kan idd “laag” gebouwd worden op het ontstekingshuis, wat bedoel ik hiermee? De verloopring kan in de verdeelkap gemaakt worden zodat deze van buitenaf niet te zien is…Net orgineel Als de orginele as gebruikt wordt komt de rotor te hoog te zitten voor de verdeelkap en moet er een vulring tussen
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk zeg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is wel een prutswerkje met die kleine asjes en rolletjes…pfff
gr Mark












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heel mooi!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heel wat gedaan vandaag. De bestelde spullen zijn geleverd dus kon ik verder gaan met het maken van de verloopring voor de verdeelkap. Omdat ik een nieuwe as gemaakt heb, kon ik de verdeelkap met een ontzichtbare tussenring monteren. De as is niet zoals het eerste model was 16 mm maar nu 25 mm. Op deze manier kunnen er geleidingsbusjes in gemaakt worden en had ik een mogelijkheid om de rotor beter op de as te monteren.Het was ff passen en meten om de juiste as lengte te bepalen zodat de roter exact op de juiste plaats kwam t.o.v. de kap. Maar ook dit is weer gelukt
gr Mark


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Lekker bezig Mark.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat moet een nieuw record zijn Mark (en wat een fotogenieke vinger).














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pieperdepiep
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste