Vandaag een 123 ontsteking plaatsen in mijn 23 ie maar zit nu met het volgende probleem krijg de oude er niet uit heeft iemand tips.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De ontsteking zit in een beugel geklemd, deze beugel zit weer in het blok geschoefd.
Als je de bout die de beugel in het blok bevestigd losschroefd moet de hele handel er zo uitkomen, je kunt dan op de werkbank het beugeltje van je ontstekingshuis lospeuren, deze zit meestal wel vast.
Het beugeltje is geheel los en deze kan je zo met de hand rond draaien.
Het probleem zit in de schacht deze is volgens mij conisch en door de jaren heen gaan invreten op de ontsteking waardoor deze niet meer wil draaien en dus niet meer is af te stellen.
Heb het al met veel geweld geprobeerd maar ben bang dat de het geheel afbreekt.
Ben hem nu met Wd40 aan het behandelen en dan maar blijven proberen om hem los te krijgen.
Iemand dit wel eens meegemaakt of heb ik hier echt iets bijzonders.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik zou een goeie, echte kruipolie proberen ipv WD40…..dat doet wel wat maar het is het eigenlijk net niet





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is zeker niet conisch. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, maar inderdaad, een echte kruipolie gebruiken of het huis om de ontsteking heen goed verwarmen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En NIET te veel kracht gaan gebruiken. Het huis is van alu en als het breekt kan je de bak uit de auto gaan halen om het hele huisje te vervangen. Veel kruipolie ( dus échte kruipolie en géén WD40) en wat jantje zegt: warm stoken. Niet té warm, het is alu…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Warm stoken dan moet ik eerst maar een de waterslangen en alles wat brand gaan uitbouwen
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Net even bij de Brezan geweest voor kruip olie, nu hadden ze ook schok spray door middel van bevriezen iemand hier ervaring mee.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Heb je dat boutje in je blok dr wel uitgedraaid?
Plaats anders even een fototje van de huidige situatie.
Het beugeltje krijg je eraf door er een platte schroevendraaier tussen te slaan zodat hij een beetje open gaat staan.
Zover ik kan zien maar een boutje die er uit moet, het beugeltje zit los alleen de de rest wil niet bewegen.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jups, vastgerot in het huis. Komt helaas wel vaker voor..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat betekende ook dat je nooit je ontsteking kon afstellen, of kun je hem wel draaien?
Wel gek dat ie zo vast zit.
Succes!
Nee kon hem ook niet stellen, maar hij heeft het altijd goed gedaan.
Starten en lopen echt nooit problemen mee tot de laatste tijd het gevoel dat de puntjes elke keer verlopen.
Dus nu gekozen voor een 123 ontsteking.
En nee hij is er nog niet uit, vandaag skiën in Bottrop en Morgen weer verder.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Nu al weer een paar weken verder en de ontsteking zit nog steeds net zo vast.
Heb er voor gekozen dit van het najaar aan te pakken door de bak er voor weg te halen en alles maar te vervangen.
Nu heb ik alleen nog een vraag?
De reden dat ik voor de 123 ga is dat elke 300 a 400 km de contacthoek verloopt
heeft dit misschien een oorzaak buiten de puntjes om!
Heb namelijk het gevoel dat als ik gewoon korte stukjes rij wel 1000 km kan rijden alvorens de puntjes weer gesteld moeten worden.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
johnny meijboom schreef:nu hadden ze ook schok spray door middel van bevriezen iemand hier ervaring mee.
Yep positieve ervaring ook.
Maar alu op alu kan echt in elkaar rotten…..
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die verlopende puntjes. Is het fiber nokje wel goed ingevet? slijt de punt (brand in) niet door een kapotte condensator?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>