Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op het eerste gezicht een vrij nette GTi voor heel weinig geld:
http://link.marktplaats.nl/543407320
Er zal best wat aan mankeren, maar wie weet valt het mee

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
La Léo schreef:jermo.s schreef:ik heb deze cx gekocht en zo erg als hier staat is het allemaal niet. de schakelaars zaten er helemaal niet in. en de km stand klopte ook want de hele historie van de auto is aanwezig inmiddels zijn alle plekken gelast en spuit klaar gemaakt morgen wordt de auto gespoten als jullie er interesse in hebben.kan ik de foto’s plaatsen. dan nog een paar dingen als die bij jou garage is gecontroleerd is je misschien dan niet opgevallen dat de rem schijven voor te dun waren. en dan hij lekt olie ja uit de olie sensor voor iemand die de cx zo afkraakt. vind ik dat je dat dan toch wel had mogen weten. het leer was prima en de deur panelen zeker ik vind dat er nog al hoog van de toren is geblazen.
ik heb een opknap foto project zal hier binnen kort een link van plaatsen
( het was de volle 1500 euro zeker waard )
Tibor Korzelius schreef:Deze groene CX stond al eerder op Speurders [toen was de vraagprijs € 2500.-] en ik heb ‘m samen met een bevriende garagehouder in zijn garage in opdracht van de eventuele koper gecontroleerd.
Nauwelijks een week later stond er een foto van de wagen op dit forum, zie mijn reactie op blz. 408.Van deze wagen is zowat alles verrot. De carrosserie; beide A-stijlen, vanaf het voorruit tot ver onder de voorschermen, de voorschermen zelf en ook de binnenschermen inclusief de delen waar de accu op bevestigd is. De accu zelf zit los. Drie van de vier portieren zijn duidelijk aan de onderkant verrot. Achterschermen, achterklep en de kofferbodem bij de achterlichten hebben ernstige roestschade. Achterruitjes deels met witte siliconenkit vastgeplakt en de achterruitverwarming is doorgebrand.
Het interieur is versleten, portierpanelen zijn verlept en de in de advertentie geroemde leren bekleding is vergaan. Er zijn andere schakelaars geplaatst in het dashbord vertrouw ik de kilometerstand niet meer. Het model moet een 2000 Super zijn, maar heeft slingers voor de voorramen hoewel er in het middenconsole raamschakelaars zitten. Koplamp zwart van binnen, clignoteur in de bumper hangt los en de handrem werkte niet. Hier en daar was met een groene spuitbus over de roest heen gespoten.Onbegrijpelijk maar deze auto is verleden jaar gewoon voor de APK doorgebeld, inclusief alle gebreken.
Hallo Jermo en welkom hier!Nou, na alle poeha en commotie over deze CX ben ik inderdaad uiterst nieuwsgierig. Dat was ik al die tijd al, dus heel graag foto’s en een werkverslag van de vorderingen. Altijd interessant! Tip: open hiertoe een eigen topic!
Succes met alle werkzaamheden en alvast veel zweefplezier gewenst!
Léo
P.S. Ga je dezelfde kleur aanhouden, Vert Dryades (toch?)
Idem dito, dit smaakt naar meer. Goed dat weer een CX wordt gered! Zo zien we dat graag, en wat we nog liever zien, zijn foto’s! Eigen topicje een idee wellicht? Succes man!
Way out in the water, see it swimming.
Arjan Verkade schreef:Op het eerste gezicht een vrij nette GTi voor heel weinig geld:
Vlgs mij zit er aan de achterkant een cx club sticker.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

- CX 25 GTi Turbo 2
Yep dat heb je goed gezien
De appeltaart smaakte goed trouwens!
heey allemaal
om even te reageren ik heb een heel foto verslag van het herstellen van mijn cx hij is vandaag gespoten nu nog wat kleine dingetjes. daarna ga er in ik zal even uit gaan zoeken hoe het werkt allemaal een eigen topic en dan ga ik daar zeker mijn hele foto verslag daar plaatsen om nog even te reageren op leo ik laat hem zeker weten vert dryades een prachtige kleur al zeg ik het zelf. jullie gaan van mij horen
mvg jermo
Zo’n Cx van 84” horen toch chromen ......sorry, RVS bumpers op ???
http://link.marktplaats.nl/543525024
Wel apart die groene kleur lijkt me. Vert Chartreuse ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Raar verhaal. Is hier creatief geknutseld?
Ik heb wel eens van een serie 1 CX met serie 2 achtig dashboard gehoord (CX GTi Turbo overgangsmodel),
Maar nog nooit van een serie 2 met serie 1 dashboard (en zeker niet uit ‘84)
JW
Isssss het wel een serie 2 ???? We hebben het hier immers wel over een 84”.....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dit is duidelijk een serie 1 waar serie 2 bumpers op geknutseld zijn.
Kijk maar goed naar de aansluiting van de voorbumper t.o.v. het spatbord.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Arjan Verkade schreef:Op het eerste gezicht een vrij nette GTi voor heel weinig geld:
Net even wezen kijken, hij staat hier ‘om de hoek’.
Op het eerste gezicht een erg nette CX, ziet er nog mooi uit. Er zit roest op de motorkap (er zitten gaatjes in geboord voor een sierstrip oid) en onder de achterruit lijstjes. Het dakraam is er erger aan toe, erg veel roest op de dakplaat, lelijk bijgeschilderd en waarschijnlijk niet waterdicht…
Banden zijn goed, velgen een beetje verwaarloosd. Accubak is opnieuw gelast, wielkasten lijken goed. Deuren hebben geen zichtbare roestschade.
Er zit een radio in de dashboardbakjes, erg lelijk.
Voor dat geld toch wel een erg leuke onderdelendonor!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Totaal aantal Berichten: 335
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
BasisBIX schreef:Dit is duidelijk een serie 1 waar serie 2 bumpers op geknutseld zijn.
Kijk maar goed naar de aansluiting van de voorbumper t.o.v. het spatbord.
Heb wel eens gehoord dat er vanaf de dealer speciale paketten waren om de laatste types 1 om te bouwen.
Vorig jaar nog gekeken naar een Limousine, zelfde kleur trouwens, waarbij ze hetzelfde hadden gedaan.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

- CX 25 GTi Turbo 2
Serie 1 spiegel en serie 1 zijstrips.
Idd gewoon een half verbouwde serie 1.

Totaal aantal Berichten: 7608
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja - maar voordat je daar laatdunkend over doet: er was inderdaad een door de dealer te monteren kit voor de kunstof bumpers. Als die er onder zit, is dit dus origineel en bijzonder. (Beetje analoog aan de DS: mensen die net voor de nieuwe neus een DS hadden gekocht, hebben ook wel een ‘nosejob’ laten doen om niet met een gloednieuwe en toch verouderd ogende auto rond te rijden).

- CX 25 GTi Turbo 2
Ben inmiddels bekend dat zulke kits bestonden.
Hoe doen ze dat dan met de voorschermen? Lassen ze er dan andere op?
Zelfde geld eigenlijk voor het achterscherm. Al kan ik me herinneren dat ik wel eens een CX heb gezien waar dat niet was aangepast.
Voorschermen blijven zitten, de bumper wordt aangepast zodat het netjes aansluit. Bij een s1 of s2 zijn de achterschermen gelijk, alleen de bumper en de wieldeksels niet.
CX GTi Turbo 2 - All Black