Dubbeltest DS3 Racing en Øpel Corsa OPC
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 maart 2012 04:33 PM

Tja…een Corsa meer hardcore dan een DS3… Nou, dan liever minder hardcore mèt uitstraling dan hardcore en de uitstraling van een pak vla.

http://www.autoweek.nl/videoHD/2829/dubbeltest-ciroen-ds3-vs-opel-corsa-opc-nurburgring-editon

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 23 maart 2012 04:36 PM
  [ # 1 ]

autoweek word je niet vrolijk van. ook het video charisma van een knikker die figuren.

en clio zo goed? mag misschien dan wel als je kijkt naar prestaties en wegligging. maar comfort, luxe en uitstraling 0,0.

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 23 maart 2012 04:39 PM
  [ # 2 ]

Ik blijf me ook altijd verbazen over de reacties op autoweek. Kinderen die gaan lopen vertellen wat het beste voor je is, ze moeten eens een leeftijdsgrens instellen op dat forum.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 maart 2012 04:39 PM
  [ # 3 ]

Eensch Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 01-01-2012

Gepost: 23 maart 2012 05:05 PM
  [ # 4 ]

Tja, Autoweek… snap nog steeds niet dat we hier met zijn allen nog naar kijken. Als hetzelfde nou geroepen zou worden bij bv fifth gear..

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 23 maart 2012 05:10 PM
  [ # 5 ]

steevast iedere dag autoblog. En de videootjes zijn ook goed mits wouter presenteert.

Profiel  
 
Peter**
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 30-10-2011

Gepost: 23 maart 2012 06:38 PM
  [ # 6 ]

die (sl)opel zal best fijn rijden. Maar het oog wil ook wat. Persoonlijk zou ik daar het geld niet voor over hebben in ieder geval Wink

De clio rs is goedkoper, kaler, maar wel een echte hot hatch, niet alleen weggedrag maar ook geluid.
Nog een van de weinige met een atmosferische motor, waardoor je goed moet kunnen rijden om het maximale koppel eruit te halen. James May in de aflevering van Top Gear (seizoen 17 aflevering 2) kon dat duidelijk niet Very Happy
De clio rs is niet echt een auto voor het dagelijkse gebruik, wat de ds3-r wel is.

ds3 - Hickory met zwarte Bellone

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 maart 2012 06:39 PM
  [ # 7 ]

Inderdaad. Ik heb in 2 maanden 7500 kilometer gereden in mijn Racing. Zie ik mezelf nog even niet doen in een Clio RS.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 24 maart 2012 12:47 AM
  [ # 8 ]

James May van TopGaer (Captain Slow) heeft ook in die Corsa OPC Nurburgring-editie gereden, maar dan de Engelse uitvoering , de Vauxhall VRX. Hij reed liever in de nieuwe Fiat Panda… Kan het filmpje helaas niet vinden via YouTube. En wat Autoweek betreft: ik krijg altijd last van plaatsvervangend schaamtegevoel. Beetje TopGear spelen, maar dan gênant.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 24 maart 2012 06:54 PM
  [ # 9 ]

Autoweek is primair een VW-spreekbuis, hoewel dat door de makers van het blad tot in alle toonaarden wordt ontkent. Laten we als voorbeeld de voorpagina van de laatste editie eens nemen waar genoemde vergelijking van de DS3 met de Corsa wordt besproken. Men koos ervoor (natuurlijk) de Golf groot af te beelden. Men had ook de Focus kunnen nemen…..Ander voorbeeld, de DS5, toch een nieuweling van formaat. Men koos voor een relatief klein artikel ergens achterin het blad. En tot op heden weinig nieuws over de wagen gelezen. Ander voorbeeld, de VW Transporter. Telkens als het over bestelwagens gaat, en dat gebeurt niet vaak, is er het blad ook niet voor, dan blijkt er overwegend slechts één bestelbus in ons land leverbaar te zijn zo lijkt het. Goed geraden, de VW Transporter. Nou heb ik niks tegen VW, integendeel. Maar ondanks dat de lezers van het blad het fenomeen regelmatig aanhalen gaat men stug door met deze praktijken. Goed, niet altijd wint een VW in een vergelijkende test maar de toon blijft gezet. Ik moet helaas constateren dat andere bladen het niet altijd beter doen trouwens. AutoKampioen heeft er ook een handje van. Maar ja, daar is Pon huisleverancier. Zou Pon schuiven? Lijkt erop, kijk maar naar het aanbestedingsgedrag van de Politie.

Dan de test. Zoveel als ik van Citroën (en ook nog steeds Ford) houd, zo weinig doe ik dit van Opel. Zit tussen mijn oren, vast wel. Maar vergelijkende tests laten steevast zien dat ik het toch niet fout heb, hoewel de laatste twee drie jaar er veel verbeterd is zo lijkt het bij dat merk. Die Corsa zal best strakker sturen, beter schakelen of wat dan ook. Feit blijft dat ik in de Corsa een mannetje met een petje zie zitten. Die totaal vermoeid in Groningen arriveert terwijl de bestuurder in de DS3 de rit onvermoeid heeft volbracht. Waarom koop je een bepaalde auto? De looks, de besturing, het verbruik , de restwaarde, comfort, leasetarieven, running costs, kwaliteit, dealer, noem maar op. Er is, naar mijn mening geen enkel concept in het B-segment wat comfort aan sportiviteit paart zoals onze DS3 dat doet. Het is geen hitsig autootje, de Corsa is dat wel, straalt dat ook uit. Zeggen de auteurs in de test zelf ook trouwens als het gaat over het feit dat het lijkt alsof er driftig bij Hallfords lijkt te zijn gewinkeld. Dat zegt genoeg over de typen die zullen worden aangetrokken, Sjonnies met wat geld.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 26 maart 2012 04:30 PM
  [ # 10 ]

Ik heb de video nog niet kunnen bekijken, maar hij lijkt mij erg leuk. Je moet altijd goed in gedachten houden wie de videomakers als doelgroep hebben en wat de insteek is. Vaak is het criterium “sportiviteit”, dat bekt lekker en klinkt stoer. Uiteindelijk komt het er op neer dat de wagen die het laatst uit een bocht vliegt, de hobbels het beste doorgeeft, en het snelste accelereert op 1 komt. Leuk en aardig, als je een keer hard over een dijk wilt jagen, of de wagen naar de Ring wilt nemen. De rest van het jaar zit je op de openbare weg en kan je hooguit eens een keer over een klaverblad heen gaan als je het geluk hebt dat er niet een Hyundai Getz met twee grijze duiven voor je rijdt.

Ondanks dat ik zelf nog jong ben en graag door mag rijden, en afgelopen zondag heb genoten van een leuke tocht door de omgeving van de Nürburgring, moet een wagen voor mij echt niet stuiteriger zijn dan de DS3. Niet als je bijna een halve ton in een jaar rijdt. Nee, voor mij zijn in die zin de looks nog altijd leidend, onder voorbehoud dat de wagen verder gewoon goed in orde is. Een wagen als deze koop je niet nieuw als primare wagen, dat is dan zeker wel een tweede auto voor de leuk er bij.

En Willem, wat je over Autoweek zegt kan maar niet genoeg gezegd worden, het is goed daar wat bewustzijn over te creëren. Als er over een Citroën overigens mild positief wordt geschreven, dan mag je er van uit gaan dat het een super wagen is Wink Bij de DS4 slaan ze ook de plank volledig mis. Het enige waar ze over kunnen zeuren is dat de achterramen niet open kunnen… Tegelijkertijd melden ze dat de demping stevig is, terwijl het op de 200pk versie die ik mee kreeg juist slappe hap was. Je bleef dijnen alsof je over gelatine reed, verschrikkelijk. Doe mij dan maar Autoblog, die pretenderen tenminste niet dat ze het enige juiste woord verkondigen, maar hebben consequent dezelfde insteek met hun reviews.

Profiel  
 
AW@1492
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 26 maart 2012 10:30 PM
  [ # 11 ]

Och een collega heeft een 2012-Corsa en een abonnement bij de dealer. Zegt genoeg.

DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.

Profiel  
 
Mr. Dj M.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 28-08-2011

Gepost: 31 maart 2012 05:04 PM
  [ # 12 ]

De Corsa en Ds3 zij gewoon andere auto’s met een andere insteek. De Racing moet je meer vergelijken met de gewone Corsa OPC.
Helaas zet Autoweek dus weer twee verkeerde wagens naast elkaar, want er kan een betere vergelijking samengesteld worden. Doe je dat niet, moet je eigenlijk meer focussen op het feit wat de auto in het segment vertegenwoordigd. Dat komt te weinig naar voren en daar hebben veel jounalisten last van.

Dat Autoweek ook VAG week genoemd wordt, ze maken het er af en toe wel naar ja.
Het probleem blijft gewoon dat jounalisten behoren te kijken naar welke auto uit een bepaald segment, gemiddel gezien het beste past bij het kopespubliek. Kijken we naar gewone auto’s voor alleman, dan is dat precies waar VAG op focust en dat doen ze met alle merken die zich allemaal op een iets ander publiek focussen. Ze kiezen daar geen uitersten in en zijn goed binnen een bepaald koperspubliek te plaatsen, waarmee dat ook voor de journalisten snel helder is en daarmee wordt je vaak winnaar.. (als je geen rekening houd met imago/uistraling/betrouwbaarheidscijfers etc.)
Tja het wordt dus eens tijd dat Autoweek meer een serieus Autoblog wordt…

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 31 maart 2012 06:02 PM
  [ # 13 ]

Met alle rspect maar deze 2 journalisten of testrijders maken toch helemaal een foute indruk. Ze passen helemaal in die OPC Rolling Eyes .
Een mening van iemand blijft altijd maar een mening van die persoon, niemand heeft nu eenmaal alle wijsheid of waarheid in pacht.
Zoals ik al eerder aanhaalde heeft de Racing wel het hart gestolen van de testrijders van het Belgische Autogids en belande hij daar twee maal op het hoogste schavot in hun lijstje van favoriete wagens. En meer zelfs hij stak volgens de hoofdredacteur Tony Verhelle zelfs zijn all-time favoriet de Renault Clio Rs naar de kroon. Vooral omdat hij mooier (wat natuurlijk persoonlijke smaak is) maar vooral comfortabeler is als de Clio.
Per slot van rekening moet een wagen toch een mix van diverse goede eigenschappen zijn, een puur onversneden hard core racemachine gaat ook vervelen op het moment als je er eens helemaal mee naar het Zuiden moet. Zeker weten, en misschien hadden ze die 2 AutoWeek-idioten (sorry hoor kan er geen ander naam voor bedenken) eens duizend kilometers ver laten rijden met deze twee i.p.v. snel-snel even mee te gaan scheuren….....

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 31 maart 2012 06:53 PM
  [ # 14 ]

Ik vond enige tijd geleden trouwens deze filmpjes op het net. Rondetijden op het circuit van Monthlery in Frankrijk, uitgevoerd door Auto-Moto magazine. De piloot is steeds dezelfde en de klimatologische omstandigheden waren ook vrijwel gelijk. Ds3 Racing versus Clio Rs Gordini. Kijk maar eens wie sneller is Wink .
O.K. het is geen heel bochtrijk circuit maar blijkbaar voldoende bochtig om een Megane RS met 250 pk en 340 Nm in gelijke omstandigheden 1 sec. sneller te laten zijn als een Focus RS met 305 pk en 440 Nm.
Dus het onderstel is hier wel degelijk van belang!

Filmpje Ds3

http://www.youtube.com/watch?v=GMEvd4cR8FY&lr=1&feature=watch

Filmpje Clio Rs Gordini

http://www.youtube.com/watch?v=TMW1VV_Tntg&lr=1&feature=watch

En voor wie graag de Megane en de Focus aan ‘t werk ziet, hier de link.

http://www.youtube.com/watch?v=I1LpNA-azLE&lr=1&feature=watch

http://www.youtube.com/watch?v=5L4KEuu9ezI&lr=1&feature=watch

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 31 maart 2012 09:51 PM
  [ # 15 ]

Tjeezus wat een lelijk dashboard op die Clio Rs..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook