

































Totaal aantal Berichten: 15743
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Arjan Verkade schreef:Persoonlijk geloof ik er geen bal van dat het een omgebouwde 76er is… Dat zou zelfs betekenen dat er waarschijnlijk geen Diravi in zit?
Ik zie aan de voorkant in elk geval niets dat het geen serie 2 is die verbouwd is tot oplegger.
Er staat toch ook gewoon dat het een body van een serie 2 is? Subframe en chassis van een 76er, misschien zelfs alleen het chassis (of dacht je dat zo’n plateau nog steeds semizelfdragend was?). Goed kans dat het ding ooit gebouwd is op basis van een 76er, naar de Mines is geweest en daar een chassisnummer in het chassis heeft gekregen. En anders zijn er vast nog honderdduizend manieren om zo’n ding te bouwen/ombouwen waar wij of ik in elk geval geen idee van hebben. In ieder geval heeft het niet zoveel zin om in Frankrijk zo’n ding om te katten naar een 76er, aangezien ze daar weliswaar een soort van oldtimerstatus hebben, maar deze auto dat niet heeft…







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Leuke Evasion. Jammer van de voorbumper want verder lijkt de auto in een goede staat.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ziet er inderdaad prachtig uit - en die bumper, ach, die is gewoon gebruikt waarvoor die bedoeld is . Zouden trouwens meer fransen moeten doen: auto wassen voordat je foto’s maakt.

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooi ding. Vreemd, geen bedieningsknoppen te bekennen, maar in de omschrijving staat toch echt “clim complete”...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
deze auto is eerder voorbij gekomen en toen hebben we deze discussie ook gevoerd. Op LBC staat erbij dat je een complete clima erbij krijgt (moet nog ingebouwd worden dus).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
maar hoe is nou een 2 liter douvrin in een break?
Mijn Berline was al geen sprinter, dus hier kan ik me niet zoveel bij voorstellen ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250




























Totaal aantal Berichten: 9551
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2.2 l
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
nou vooruit dan, da’s 115pk in plaats van 100;
op ca. 1400 kg lijkt me dat nog steeds geen overdaad ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250




























Totaal aantal Berichten: 9551
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een TRD Turbo 2 heeft ook maar 120 pk, maar die heeft wel 258 Nm koppel en daar gaat het eigenlijk om.
Weet zo even niet wat een 2.2 aan koppel doet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX Break RS:
116 pk
177Nm
1325 Kg
0-100 km/h 13.0 sc


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is vlot genoeg, zou ik zeggen.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Valt in de praktijk behoorlijk tegen, vooral met belading. 13 sec? 15 sec komt meer in de buurt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me in de praktijk te weinig koppel voor het gewicht.


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, als je weet dat de 2200 diesel toch vooral ook als break werd verkocht ...














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het rijdt prima hoor, maar is gewoon niet snel. Onveilig is het echter zeker niet en je kan er gewoon 1 op 10 mee halen. de 2 liter is wel wat astmatisch, de 2.2 is een prima middenmoot. Alleen als je hem vol meuk stopt komt ie wat te kort.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste