3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Henk zijn CX 25 RI
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 28 april 2012 01:39 AM
  [ # 31 ]

Bedankt voor alle reacties, ik ga nu proberen te slapen om morgen fris naar het oosten te kunnen rijden om onze dame daarna naar huis te brengen Wink

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 april 2012 09:37 AM
  [ # 32 ]

bon voyage !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 03 mei 2012 12:32 AM
  [ # 33 ]

Ik heb na de aflevering van onze blauwe dame niets meer gepost (sorry) maar er is best veel gebeurt in ons aardse bestaan.
Om bij het begin te beginnen afgelopen zaterdag hebben wij onze CX in Hardenberg opgehaald na veel koffie en kletsen met Iwan en Niels Pasman laat in de middag via Nijverdal naar huis (Nieuwerkerk aan den IJssel) gezweefd, wat een heerlijkheid Wink.

Het verdere weekend wat geklust aan de CX, onder andere defecte remlichtschakelaar vervangen (vervanger kwam uit onze AX onderdelen voorraad), trekhaak elekrisch aangesloten, alle dashboard lampjes vervangen, andere radio ingebouwd, mistlampen werkend gemaakt en uiteraard van binnen schoongemaakt en van buiten gewassen en met commandand in de weer geweest.

Tot onze grote schrik lag er maandag een plas LHM onder de auto, na onderzoek bleek het, hoe kan het ook anders, een retour leiding te zijn.
Na overleg met Iwan Pasman besloten om vandaag langs te komen met de auto en dat hebben mijn zoon Michel en mijn echtgenote gedaan. Nadat de lekkage was opgelost hebben ze mij opgezocht op mijn projrctlocatie in Nijverdal, wij bouwen daar een gecombineerde spoor- en wegtunnel.

Daarna via de Holterberg naar Gorssel (gem. Lochem) gereden om wat de gaan eten, Bij het uitstappen in Gorssel (‘t Elf Uur) stonden we voor een huis met let wel 2 stuks CX’en op de oprit.

Hier neen paar plaatjes:


Nijverdal Bouwlocatie Combitunnel


Radio vervangen


Mistlampen reparatie


Dashboard lampjes vervangen (er waren er 11 stuk)


Michel aan het poetsen

Voor de rest van de foto’s KLIK HIER

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 03 mei 2012 12:39 AM
  [ # 34 ]

Mooi dat ze voor de deur staat Henk, geniet ervan!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 11 mei 2012 09:19 PM
  [ # 35 ]

Onze dame heeft wel centrale deurvergrendeling maar geen afstandbediening.
Dus dat moest er maar eens in geklust worden. We hadden nog een set die in diverse Citroën modellen standaard geleverd is geweest, dus dat moest wel passen dachten we nog heel optimistisch mede doordat eerdere ombouw projecten in diverse AX’en Plug en Play was.

Echter had deze CX wel een moduul van het fabrikaat Kiekert maar de aansluiting was geen “normale” connector.


De te verwijderen standaard moduul


De zelfgemaakte verloop


Het resultaat

Voor de rest van de foto’s KLIK HIER

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 mei 2012 09:32 PM
  [ # 36 ]

Goed bezig Henk en leuke site heb je over je CX.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 11 mei 2012 10:07 PM
  [ # 37 ]

Henk, ik ben geen autopoets-prinses, maar heb al van vele doorgewinterde poetskenners gehoord dat Commandant echt grote rotzooi voor je auto is! 
Is de lak dof? Ik weer zeker dat daar betere middelen voor zijn. Commandant tast de lak eerder aan dan dat het goed doet, ook al lijkt het effect op korte termijn geslaagd.

Maar eeh, remlichtschakelaar? Dat moet toch werken voor de APK?  huh
O wacht even het is een CX, zoiets de volgende dag ook spontaan de geest geven! Laughing


Veel plezier met de nieuwe zweef. Mooie interieurs vind ik dat altijd. Exclusief voor modeljaar 1986 dus zuinig op zijn, erg lastig verkrijgbaar!!
Laatst belde mij een garagehouder voor een achterste armleuning omdat hij een auto voor een klant gereed moest maken. Was dat soms voor jouw auto? Helaas had ik het niet liggen. Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 11 mei 2012 10:39 PM
  [ # 38 ]

Zover ik wet is Commandant alleen geschikt voor niet-metallic lakken. Toch?
Metallic lak alleen met een goede was oppoetsen.

Profiel  
 
Gepost: 11 mei 2012 10:52 PM
  [ # 39 ]

Volgens de poetsgoeroe die ik ken is het uitsluitend geschikt voor Leopard tanks.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2012 10:56 PM
  [ # 40 ]

Commandant kan je wel gebruiken als de boel echt verweerd is, mits je een aantal vervolg stapjes zet:

na de behandeling met commandant moet je de auto goed afspuiten en met HEET water en shampoo wassen. Dan met een zeem drogen en vervolgens met een veel fijner poetsmiddel napoetsen. Daarna in de was. DAN polijst je de fijne krasjes die commandant maakt er uit voor ze met vuil vol zitten.

Er zijn echter veel betere spullen te koop inmiddels.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 11 mei 2012 11:40 PM
  [ # 41 ]
La Léo schreef:

Henk, ik ben geen autopoets-prinses, maar heb al van vele doorgewinterde poetskenners gehoord dat Commandant echt grote rotzooi voor je auto is! 
Is de lak dof? Ik weer zeker dat daar betere middelen voor zijn. Commandant tast de lak eerder aan dan dat het goed doet, ook al lijkt het effect op korte termijn geslaagd.

Leontien de lak is niet echt geweldig want door langdurig afgedekt te zijn geweest door een zeil of iets dergelijks. Ik heb de auto gekocht omdat er nog niet aan gerommeld is door een zogenaamde retaurateur die alle roest en andere ellende weggespoten heeft door een mooi glimmende laklaag.

Oh, ik vergeet nog wat, je mag dan geen “autopoets-prinses” zijn, ik heb afgelopen weekend gezien dat je wel goed kunt stofzuigen Wink

La Léo schreef:

Maar eeh, remlichtschakelaar? Dat moet toch werken voor de APK?  huh
O wacht even het is een CX, zoiets de volgende dag ook spontaan de geest geven! Laughing

Onderweg naar huis gaf de schakelaar de geest maar een voor ons geen probleem uit onze AX voorraad Wink was zo een andere gevonden.

La Léo schreef:

Laatst belde mij een garagehouder voor een achterste armleuning omdat hij een auto voor een klant gereed moest maken. Was dat soms voor jouw auto? Helaas had ik het niet liggen. Sad

Niet voor deze dame denk ik ziet er gewoon goed uit en er is niet aan gesleuteld

Groetjes, Henk

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
Henk Bats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005

- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Gepost: 24 mei 2012 06:14 PM
  [ # 42 ]

Ik heb een probleempje met mijn CX er is een (retour?)leiding lek.

Als de auto in een lagere stand wordt gezet spuit er LHM uit, op de foto’s heb ik aangegeven welke leiding het is.

Het is de onderste van de twee oversteken en gaat aan de linker kant over in rubber (vandaar retour?)de lekkage zit rechts in de bocht.

Heeft iemand een idee waar het bedoelde leidingstuk naar toe gaat en of het te koop is of dat het nieuw gemaakt kan worden zoals de conventionele remleidingen (b.v. koper)?

Groetjes, Henk

Afbeelding Bijlagen
Kopie van IMG_5565.jpgKopie van IMG_5566.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9525
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 06:46 PM
  [ # 43 ]

Henk

A.d.h.v jouw omschrijving en foto’s heb ik het idee dat de retour van de voorste hoogteregelaar naar het voorraadvat lek.
Volgens mij is de retour deels staal, deels rubber.
Lekt het stalen deel?

Of dit deel nog nieuw te koop is, geen idee, maar ‘t kan in elk geval gewoon gemaakt worden.
Vraag la Leo maar eens.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9525
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 mei 2012 07:51 PM
  [ # 44 ]

Henk, heb je hier wat aan?
http://www.citroen-cxclub.nl/wordpress/wp-content/uploads/Downloads/LezingHydrauliek.pdf
Op pagina staat het hydraulische schema.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 mei 2012 10:38 PM
  [ # 45 ]
René Jongejan schreef:

Henk

A.d.h.v jouw omschrijving en foto’s heb ik het idee dat de retour van de voorste hoogteregelaar naar het voorraadvat lek.
Volgens mij is de retour deels staal, deels rubber.
Lekt het stalen deel?

Of dit deel nog nieuw te koop is, geen idee, maar ‘t kan in elk geval gewoon gemaakt worden.
Vraag la Leo maar eens.

Correct dit is de retour van de .voorste hoogte regelaar.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook