Han,
Dat ziet er weer gelikt uit
demuywo schreef:Han,
inderdaad, dat is naar mijn eigen mening het enige ‘grote’ nadeel aan een DS, lawaai! een moderne tractor is stiller!
Geluid is inderdaad vaak wel een storingsfactor. Vooral boven de 110 km/h (2300 Pallas) gaat het al hard met het lawaai !
Maar goed, ik luister maar al te graag naar haar strak afgestelde kleppenspel als ik met mijn arm al leunend op het warme chroom voor het stoplicht sta :O
C’est une voiture du ministre !














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
Fantastisch!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
schitterend! niets op aan te merken, glimt als een spiegel, alles sluit mooi aan, ik kan er maar van dromen!
Dikke duim zeggen wij dan
Dank!
Nog even hoe zij kwam:
Ik ben nu naar schatting 1500 uur verder en redelijk tevreden. Zij heeft hoegenaamd geen roest en rijdt als een nieuwe. Nog een paar kleine dingetjes en het is een echte DS.
Alles zelf gedaan, dus niets uitbesteed. Half december heb ik de schuurmachine op de nieuwe lak gezet omdat ik niet tevreden was over de strakheid.
Han S schreef:Dank!
Nog even hoe zij kwam:
Wat een verschil, echt heel gaaf om haar nu zo op de weg tegen te komen. Mooi werk en weer een DS gered
C’est une voiture du ministre !
@ SPAM:
Ik heb de strips gekit, werd op dit forum meerdere malen over gesproken, met Polymax:
Half december, prachtig glanzend portier er af gehaald en gewoon de schuurmachine er op.
Daar moet je niet te lang over nadenken, gewoon doen. De andere drie kwamen ook aan de beurt. De kofferdeksel doe ik komende winter nog een keer.
Sjieke dame…















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Han S schreef:
Nog een paar kleine dingetjes en het is een echte DS.
Ga je er een remkop in bouwen?
Zonder gein, ziet er geweldig uit en mijn respect dat je alles zelf hebt gedaan!





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Schitterend Han!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Han,
Is dat goed bevallen met die polymax ... voor het verlijmen van je strips?
Het is natuurlijk niet origineel, maar toen ik pas op dit forum was heb ik discussies gelezen over het plakken van sierlijsten, al dan niet met dubbelzijdig plakband of kit. De latere DS had de sierlijsten in het midden met dubbelzijdig tape vast zitten.
Het komt vooral omdat ik er tegenop zag om gaten in de portieren te boren, dat kan altijd nog namelijk als het niet voldoet. Je neemt dan een gitaarsnaar van 0.09 met een paar stukjes hout en je hebt die lijsten er zo weer af.
Polymax is een lijm/kit dat in verschillende kleuren te koop is en voor 10 euro heb je genoeg voor de hele auto. Je zet een rul op de sierlijst (middenlijst) en als extra een paar stukjes dubbelzijdig tape. Je drukt hem op de vooraf gemarkeerde plaats en zet een klem op het begin en einde van de strip.
Na 48 uur is het volledig op sterkte. De smalle lijsten heb ik op de plekken waar de clips normaal zitten een dot kit gegeven, op zijn plek gezet en gefixeerd met afplaktape zoals je kunt zien. De overtollige kit heb ik weggehaald met een plastic spateltje en met een doek met terpetine veeg je de boel schoon.
De Polymax wordt een rubberachtige kit, sterk en blijft enigzins plastisch. Het is ook ideaal om de naad tussen je dak en de trompetten af te kitten. De volgende dag zie je een mooie gladde rubberachtige kit. Je plakt afplak/schilderstape op het dak en op de trompet, je spuit de kit op zijn plek, strijkt met een natte vinger de kit glad cq verwijdert het overtollige kit, strijkt het nogmaals glad met de natte vinger en haalt het tape weg. Nog een keer zachtjes de natte vinger er overheen en het is mooi strak en netjes en het water loopt nooit meeer achter het wasbordje naar de goot.
Hoe het zich gaat houden? Ik laat het tzt wel horen en als het niet goed bevalt gaan we boren.
Ik denk dat het wel zal blijven zitten en het voordeel denk ik is dat het niet gaat roesten. Ik ga nog de bovenzijden van de middelste sierlijsten helemaal afkitten met Polymax, doekje met terpetine er over en het ziet er prachtig uit. Ik heb de zwarte kit gebruikt, maar hij is er zeker ook in wit, grijs en bruin.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Heel mooi Han!
Je hebt heel wat gepolijst op die lak waarschijnlijk?
Het resultaat is super, zeker met die pallas look.
Peter.
Vandaag is het twee jaar geleden dat ik de dame in ontvangst mocht nemen. Die twee jaren gingen hard voorbij.
Han,
Op naar de volgende twee jaar