


Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Ja, de RVS uitvoering heeft een gevlochten ommanteling, zie ook de website van Chyparse(?) waar-ie “maar” € 79 kost…
Okay, ik vat um. In de prijslijst van Chyparse staat hij voor € 97.-, tegen € 37.50 voor de gewone uitvoering.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han, bij de automaterialen zaak kan je gewoon een stuk flexpijp van normaal staal kopen in allerlei maten. Daar las je dan effe 2 stukken pijp aan die op de vlampijp en de demper passen en klaar ben je. Flexpijp van de automaterialenzaak is ook omvlochten en gaat lang mee. Veel goedkoper dan chyparse! Flexpijp voor bv een cx gti is te gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meen me te herinneren dat de gevlochten RVS-pijp bij het clubmagazijn voor €35,- in de lijst staat….
Citroen!
De dame staat op haar winterplek waar ze lekker warm en droog haar winterslaap mag gaan houden. Ik reed er toch al nauwelijks mee. De mooie glanzende lak gaat er weer af want ik vind haar niet strak genoeg, dus gaat de schuurmachine er weer overheen, gevolgd door de brander, de hamer en het tasje.
Het is een buitengewoon gave snoek, blijft vele uren op rijhoogte staan, heeft waarschijnlijk niet meer dan 68.000 km gelopen, maar serieuze kopers hebben zich niet gemeld. Dus ga ik gewoon verder en volgend jaar staat en een hele strakke glanzende snoek.
Han,
Weer goed van je te horen
Ik ben niet zo actief meer hier en inmiddels heb ik vier auto’s. De laatste is een Megane Coupé van 1996 met de 150 pk motor die wel heel erg snel is, alsof je wordt afgeschoten.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hey Han,
heb zonet je hele draadje gelezen (en ik ben niet zo’n lezer, dus dat wil wat zeggen)
fantastisch! wat jij allemaal gedaan hebt aan je DS (en je verzakte huis… staat het trouwens nog mooi op peil? hehe) en als het eens niet lukt, dan blijf je maar proberen en truken uit de ouwe doos halen! zalig! maar ik las toen ook ‘dat geen enkele serieuse koper zich aangemeld heeft’, ze staat toch niet te koop zeker! (heb 3 jaar geleden ook een zeer mooie Prestige ‘80 automaat verkocht, en heb der niks van spijt van gehad achteraf…)
voor de rest hoop ik hier nog veel van je te mogen lezen!





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ha Han, (nee, ik stotter niet)
Goed weer van je te horen. Volgende project een sm?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee Jan, ik denk een Jag.
@ demuywo, bedankt voor je complimenten. Het houdt je van de straat.
Hoi Han,
ik had inderdaad gezien dat je de dame bij de advertenties had weggehaald, verwachtte eigenlijk dat je haar had verkocht.
Maar dit is leuker en misschien weet ze je toch nog te verleiden de komende winter..
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Ik heb niets weggehaald hoor, dat gebeurt hier automatisch na een bepaalde tijd denk ik. De DS, dat is een soort wel of niet verhaal en eigenlijk vind ik het werken aan auto’s leuker dan het rijden er mee. Zo’n DS is een hardstikke leuke auto om rustig mee door dorpen en landwegen te rijden, met je arm uit het raam. Je ziet bewonderende blikken en oudere mensen spreken je aan over hun herinneringen met de DS. Maar in het moderne verkeer en op de grotere wegen is het een ouderwetse lawaaibak.
Het comfort en de vering maken veel goed, maar het geluid vind ik wel te overmatig. Dat is bij de Pallas minder, maar nog steeds overmatig want we zijn gruwelijk verwend. Het bizarre is dat mijn 42 jaar oude auto van een ander merk niet onderdoet voor de moderne auto, stil, comfortabel en belachelijk snel, met bijbehorende onzuinigheid.
Misschien houd ik haar wel gewoon want het is een schoonheid op wielen, maar zij zal maar weinig kilometertjes maken. De 100.000 km gaat zij onder mijn beheer niet halen.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Han,
inderdaad, dat is naar mijn eigen mening het enige ‘grote’ nadeel aan een DS, lawaai! een moderne tractor is stiller!
maar dat komt inderdaad ook alleen maar door het feit dat we verwend zijn, met al die nieuwere auto’s die stiller en stiller worden (soms moet je verdorie op de toerenteller kijken om te weten of ze nu nog draait of niet, haha!) maar het verschil met zijn opvolger, de CX is bijvoorbeeld al enorm!
langs de andere kant, als je het lawaai wat gewoon wordt (doof worden noemen ze dat zeker ) dan valt het wel weer mee.
veel sleutelplezier nog!
Dank je wel. Ik heb Amerikaanse auto’s uit de jaren 30 en 40 gezien op klassieker shows en meetings, weliswaar op een plein waar het niet echt stil was, maar je zag de ventilateur draaien en de riem lopen, maar je hoorde verder niets. Het kon dus wel heel stil lopen. De DS heeft van die mogelijkheid geen gebruik gemaakt. Wat mij helemaal te gek lijkt is een electromotor er in van 300 PK en dan een sprintje trekken als het licht op groen gaat. Alleen het geluid van de banden op het asfalt en de wind om de auto en dan 0>100km/u in drie seconden inplaats van meer dan 20 seconden.
Of een mooie soepele zescilinder voorin en dan meteen wat extra isolatie…