tjah, aan de binnenkant ook met een slangeklem, maar wel netjes ingepakt en scherpe randjes weggehaald.
Alexander, interieur is nog niet gemonteerd, de voorte geleiderrails zijn net iets anders dus als ze bij jou ook niet “passen” kunnen we die misschien ook ruilen, tenzij ze bij jou wel passen, dan wordt het maatwerk. de stoelvergrendeling werkt namelijk anders. ik zal je wel een PB sturen. sorry voor het offtopic.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Het is een strijd hoor, als zo’n auto zoals ik gisteren al zei zoveel jaren heeft uitgerust kunnen sommige dingen echt vast zitten. Dankzij de tip van waterman was het spul met een paar harde klappen uit elkaar en de afgebroken stukjes borgpen gingen er met behoorlijke moeite uit. De rechterkant zit weer in elkaar, de linkerkant is nog een groter probleem. Die kogelhouder was niet van plan om te wijken, maar ik win het uiteindelijk toch en die is er nu uit.
De veercylinderstang ligt ook op de werkbank, maar het stuk borgpen wat daar nog in zit wil er echt niet meer uit. Ik had een setje speciale boren waarmee je ook zo door een remschijf heen boort, maar het 3 mm boortje is nu ook gesneuveld dus dat stukje verenstaal boor ik er ook niet meer uit.
Ik zal vanavond een maatje bellen die misschien een stang en een kogelhouder heeft liggen want ik heb er nu wel weer ff genoeg van.
Han,
Je moet die oude godinnen wel een beetje verleiden op die leeftijd duurt het even voordat ze goed los komen
Succes met de werkzaamheden
Bedankt voor het moed inspreken SPAM, het gaat ook wel lukken hoor. De dame heeft denk ik heel erg lang stil gestaan en roest zet zo’n borgpen zo vast dat je het nooit meer uit elkaar krijgt zonder zeer grove maatregelen. Als zo’n auto regelmatig op en neer gaat blijft het allemaal wel gangbaar, maar rust roest is niet zo’n verkeerde kreet.
Ik haal morgen een andere veercylinderstang en een kogelhoudertje en die andere gaan in de ijzerbak.














































Totaal aantal Berichten: 43374
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SPAM schreef:Han,
Je moet die oude godinnen wel een beetje verleiden ..
Ja, hiermee:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Als zo’n dame regelmatig op en neer gaat blijft het allemaal wel gangbaar.
Han toch!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoe ouder…... hoe gekker












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat uitboren is inderdaad kansloos. De stangetjes zijn gelukkig niet zeldzaam!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jantje1948 schreef:Han S schreef:Als zo’n dame regelmatig op en neer gaat blijft het allemaal wel gangbaar.
Han toch!
A dirty mind enzo…...
@ Boog: ik had ooit een setje boren gekocht op een beurs, soort widia boren voor metaal waarmee je zo door verenstaal heen boorde en de eerste stang lukte dan ook prima. Ik boorde zo dat stukje er uit, maar met een tweede poging was het widia puntje vermist, ik heb geen idee waar je die boortjes nog kunt kopen, maar het werkte prima.
bogaard77 schreef:Dat uitboren is inderdaad kansloos. De stangetjes zijn gelukkig niet zeldzaam!
Het zit weer in elkaar, met de originele stang en kogelhouder. Het kan wel, maar je moet dan een echt goed HSS boortje heel scherp slijpen, het ‘werkstuk’ inklemmen in de kolomboormachine en dan met veel koelvloeistof dat pennetje er uit boren.
Ik kon mijn vriendje niet bereiken dus ik dacht maar niet meer aan opgeven, klus geklaard en een tientje of zes bespaard.
dat dat staal zo hard is… en zo zie je maar weer, bijna alles kun je zelf oplossen aan een oldtimer.
Dat moet wel een goed gevoel zijn Han, als je het zelf fikst en het werkt weer én je hebt geld bespaard! Het knapste vind ik toch wel het plaatwerk (spuiten etc.). Heb je trouwens als uitgangspunt zo origineel mogelijk of gewoon zo comfortabel/duurzaam/goed(koop) mogelijk? het gaat wel samen natuurlijk maar soms is de keuze tussen origineel 3x zo duur en imitatie/totaal anders, zelfde principe een moeilijke keuze.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Ik geef niet zo gauw op en dat is een eigenschap waar je ook last van kan hebben. Wat originaliteit betreft: als je een auto hebt die in concours conditie is moet je proberen om dat zo te houden. Of bedoel je de onderdelen? Bijna alles is te koop, maar de laatste DS kwam zo’n 35 jaar geleden uit de fabriek rijden en echt originele onderdelen zul je niet zo veel meer vinden denk ik. De lekzakken die ik nu heb aangeschaft zijn de originele, maar of dat nou een groot verschil maakt met de goedkopere imitatie weet ik over een paar jaar.
Een auto nieuw in de lak zetten kan elke handige jongen, al doe je het met de roller. Je moet alleen weten wat je wel en niet moet doen en dat kun je in ruime mate vinden op het internet. Het is wel een hele hoop werk.
met de roller…dat kan ook! ik bedoelde qua originaliteit meer of je er bijvoorbeeld een cd-speler etc inknutselt of dat je voor een origineel apparaat gaat etc.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!