33 van de 38
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Het vervoeren van een DS en het vervolg daarop, het is een mooie dame geworden.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 08:00 PM
  [ # 481 ]

Nou, niet overal kan je goed bijkomen met leukoplast en ligarex. Maar voor de lekzakken achter doe ik het dus altijd, net zoals bij montage van de ashoezen bij de ds met het oude model tripoidehuis (aluminium huis).

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 juli 2011 08:29 PM
  [ # 482 ]

Ik heb nu als experiment al een paar keer een lekzak gemonteerd zonder enige vorm van ligarex, tie-wrap of slangklem. Gewoon, “los” om de stang. Gaat prima, zweet af en toe een enkel druppie maar dat stelt eigenlijk niks voor.
Natuurlijk had ik dan weer één of andere K-kwaliteit zak, die na een jaar alsnog op de vouw scheurde, dus die heb ik afgelopen weekeinde vervangen. Montage weer zonder klembandje.

Op CitroMobil stond een Duitser die bezig was lekzakken van PolyUrethaan te ontwikkelen. Voor ca 40 euro vond ik ze nogal aan de prijs, maar in principe zou dat levenslang mee moeten gaan. Jammer dat hij er geen 10 jaar garantie op durfde geven, dan had ik ze wel gekocht.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 juli 2011 09:09 PM
  [ # 483 ]

De ‘originele’ lekzakken kosten meer dan 40 euro.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 juli 2011 09:12 PM
  [ # 484 ]
Han S schreef:

Meer dan duidelijk SPAM, wanneer komt je boek uit?

Eerst onze godin klaar zien te krijgen Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2011 07:49 PM
  [ # 485 ]

Jawel hoor, dat vervangen van een lekzak is gewooonlijk een eitje. Leukoplast kost bij de drogist   € 3.45 voor een rolletje, bij de supermarkt er naast 80 cent.

Weet je wat een probleem is met een DS die zoveel jaren heeft stil gestaan? De borgpen welke door de veercylinderstang en de ophanging zit en de boel bij elkaar houdt als je de auto optilt, zit dan wel eens vastgeroest en als je dan die auto na al die jaren weer eens laat stijgen dan breekt die borgpen en zitten die stukjes er nog lekker vast in.

Zowel in de cylinderstang als in de draagarm zit een eind van die borgpen en bij de cylinderstang heb ik hem er uit kunnen boren zonder verdere schade. Maar dat stukje in de draagarm heb ik er nog ff niet uit.

Leuk wel, die oude auto’s, we gaan vanavond stug verder.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2011 07:50 PM
  [ # 486 ]

Han, zit de veerkogelhouder nog in de draagarm? Of heb je die er wel uit?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2011 08:52 PM
  [ # 487 ]

Die zit er nog in.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2011 08:56 PM
  [ # 488 ]

Goed. Dan pak je een hamer. Modelletje groot. Een een doorslag. Die zet je in het gat van de draagarm, dus aan de achterkant, daar waar je de veerkogelhouder kan zien zitten. Snapje?

Dan hengst je vanaf de achterkant de veerkogelhouder uit de draagarm. Je slaat em dus door de veerstangborgveer ,die er nog in zit, heen.

Nu heb je als het goed is binnen 5 minuten de achtergebleven, gebroken, stukjes borgveer uit de draagarm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2011 09:03 PM
  [ # 489 ]

Ik snap hem, gaat gebeuren, morgen maar want aan beide kanten zitten de buren lekker buiten en die wil ik niet naar binnen jagen met mijn lawaai. Ik kan nogal gruwelijk hard slaan en dat spul gaat er uit, zeker en vast!.

Bedankt voor je expertise, het wordt weer zeer gewaardeerd.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 juli 2011 11:41 AM
  [ # 490 ]

Mijn Break heeft polyurethaan harmonica zakken, ontwikkeld door een DS specialist in de buurt van Stellenbosch. (ik heb mijn “Safari” ook bij hem gekocht) Toen ik de achterspatborden loshaalde zag ik dat de boel toch behoorlijk nat gezweet is in de wielkasten, Ik verdenk de lekzakken nu ik jullie bericht lees. Klopt het dat LHM behoorlijk loopt? er is een flink oppervlak nat, terwijl het LHM niveau nauwelijks is gedaald in de 2500 km dat ik er nu mee heb gereden.
Nog 2 weken en dan is tie klaar bij de plaatwerker / spuiter, dan ga ik op de schone ds kijken waar en waarom het lekt…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juli 2011 11:55 AM
  [ # 491 ]

lHM is melkdun bij kamertemperatuur…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 juli 2011 12:08 PM
  [ # 492 ]

Ale een lekzak het heeft begeven vind je natte plekken onder de auto bij de wielen in de buurt.

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 06 juli 2011 02:25 PM
  [ # 493 ]

lekzakken… een half jaar geleden 2 nieuwe imitatiezakken voor LHS met slangenklem gemonteerd zonder leukoplast. zal ik dan alvast ook maar nieuwe bestellen?

om die veerstangen er trouwens uit te krijgen helpt het om ze eerst een 90 graden te draaien, dan griptang erop vast en met een paar subtiele tikjes is ie eruit. (wel eerst borgklem etc weghalen).

Alexander, klopt het dat mijn vader en ik een tijdje geleden een blauw helanca interieur bij jou hebben gekocht?

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 06 juli 2011 02:32 PM
  [ # 494 ]
hen123drik schreef:

Alexander, klopt het dat mijn vader en ik een tijdje geleden een blauw helanca interieur bij jou hebben gekocht?

Klopt! Heb je het al gemonteerd? sorry offtopic cheese

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juli 2011 02:47 PM
  [ # 495 ]
hen123drik schreef:

lekzakken… een half jaar geleden 2 nieuwe imitatiezakken voor LHS met slangenklem gemonteerd zonder leukoplast. zal ik dan alvast ook maar nieuwe bestellen?

Het gaat om de montage aan de binnenkant. Buiten kan je prima met een slangenklem! Lelijk, dat wel, maar het zit prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
33 van de 38
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook