3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 mei 2012 02:12 PM
  [ # 31 ]

Da’s nou het leuke van een DS - je krijgt zelf de neiging om dingen na te zoeken. Wink Heb je niet met een Scoda!

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 02 mei 2012 11:43 PM
  [ # 32 ]
break23m schreef:

Goed bezig! De eerste eigen klus aan de DS very good Een neerklapbare plaats is inderdaad wat vroeger de Opel Rekord en de Ford Taunus had. En uiteraard menig amerikaanse slee. Niet doen, dit is een veel nettere oplossing.

Zeker netter en tevens handig als je ooit met de trein de kanaaltunnel wilt doorkruisen, zien ze niet dat je op LPG rijdt Wink

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 mei 2012 12:28 PM
  [ # 33 ]

Nou ja, dat zien ze met een netjes gemaakte neerklapbare nummerplaat natuurlijk ook niet ... Maar de Ferry is toch veel leuker? Even met je haren in de zeewind!

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 08 mei 2012 11:41 PM
  [ # 34 ]

Sinds ik de koelvloeistof heb toegevoegd is de temperatuur op de meter gestegen naar 85 ipv 80. Beetje vreemd. Het maakt toch niet uit watvoor kvs ik gebruikt heb?

Verder begin ik met zorgen te maken om de ‘knars’ die ik geregeld hoor bij het opschakelen van 2 naar 3. Bij koude motor is er geen probleem, maar na een km of 7 begint het. Ikheb al van alles geprobeerd in m’n manier van schakelen. Sneller, trager, op de motor remmen tot het laatste moment en dan pas terug schakelen, met het idee dat de tandjes dan weer beter op elkaar aansluiten bij het opschakelen.

In de thread van Pieterc lees ik over ontluchten, zou dat de oplossing zijn? Of misschien nieuwe versnellingsbak olie? Andere ideeen?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 mei 2012 11:58 PM
  [ # 35 ]

Heb je een halfautomaat of handbak?

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 09 mei 2012 12:00 AM
  [ # 36 ]

Een halfautomaat. De vorige eigenaar zegt er nooit last van te hebben gehad.

Na een tijdje rijden is het ook zomaar weer een paar keer weg, maar kan daarna zomaar weer opduiken.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 09 mei 2012 12:06 AM
  [ # 37 ]

Nieuwe bakolie is altijd een goed idee (2ltr precies) maar opnieuw afstellen van de koppeling kan ook je probleem oplossen. Snelheid waarmee je de selecteur bedient doet niets, het inschakelen van een andere versnelling gaat altijd met een vaste snelheid.

Het kan natuurlijk een versleten synchromesh zijn maar laten we niet meteen van het slechtste scenario uitgaan.

Is het bij opschakelen of terugschakelen? Je schrijft opschakelen maar beschrijft terugschakalen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 mei 2012 12:12 AM
  [ # 38 ]

Tja - bakolie gaat best lang mee. Maar voor de zekerheid een keer wisselen kan natuurlijk geen kwaad. Maar raar dat het alleen de derde versnelling is. Als het ook bij bijvoorbeeld de tweede zou gebeuren zou het de moeite waard zijn om te checken of de koppeling helemaal vrij komt.

Enne - een werktemperatuur van 85 graden is keurig hoor. Zou ik me niet ongerust over maken.
[Edit] Mathijs is me voor - ik schrijf te langzaam Wink

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 10 mei 2012 09:55 PM
  [ # 39 ]

OJEE, grote panne.  crying Geen 3e en 4e versnelling meer. In Almere, op weg naar huis, opschakelend van 2 naar 3 een flinke knal en toen helaas. Ff schrikken. Toen met het knipperlichtje aan in haar 2e versnelling doorgereden naar Chyparse. Daar het probleem uitgelegd. Zeer netjes en professioneel kwamen zij tot de diagnose dat het echt in de versnellingsbak zit en waarschijnlijk niet de hydroliek. In 3 en 4 hoor de wel wat gerammel uit de versnellingsbak komen. 1, 2 en achteruit pakken goed op, dus het is ook niet de koppeling. De mannen van Chyparse zorgden voor prima koffie en belden zelfs nog even met Harry Martens voor een telefonisch consult. Hij vermoed dat de synchroringen kapot zijn gegaan. Een zeer zeldzaam euvel.

Dus met behulp van de vrinden van de ANWB thuisgebracht. Morgenavond komt mecanicien Piet de schade bekijken en dan zien we wat we er aan kunnen doen. Waarschijnlijk wordt het een nieuwe bak.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 mei 2012 10:10 PM
  [ # 40 ]

Ah, wat een shit Sander. nono Dan helpt goede koffie ook niet meer. Wel fijn dat je in Almere een specialist in de buurt hebt. Ik hoop dat je voor een nette prijs aan een vervangende bak kunt komen. En dat je mecanicien tijd heeft om die er snel in te zetten.
Kapotte synchromesh is bij mijn weten nou juist geen typische DS-kwaal. En juist de hydraulique bak schakelt vaak netter dan een gehaaste bestuurder. Maar ja - ook zeldzame dingen gebeuren. Sterkte!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2012 10:19 AM
  [ # 41 ]

Of er zit een schakelvork los. Is simpel klusje.

succes ermee!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 mei 2012 12:10 PM
  [ # 42 ]

nog even over het LPG-tanken met behulp van zon verlengstukje. Ik heb er 2 stevig aan elkaar geschroefd en heb zo geen last van de benzine dop. Tape gebruik ik nooit , de rubber ringetjes op de verlengstukjes voldoen.
Na het tanken schroef ik de verlengstukjes er tesamen eenvoudig af en bewaar ze in de auto.
Ik tank zo al jaren LPG.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 11 mei 2012 01:57 PM
  [ # 43 ]

Eerste reactie bij Chyparse was ook de schakelvork, echter omdat er toch een duidelijk knal te horen was stelde Harry Martens dat het waarschijnlijker is dat het ernstiger is. Maar ik zal zien, ik wil de boel zo snel mogelijk uit elkaar halen.

Tanken bij oudere pompen geeft nu geen problemen meer met het korte vulpijpje. Alleen bij de allernieuwste tankstations (prompt alle lpg-stations in het dorp) past het nog niet. Van de tankdop hebben ze geen last. Dus dan gebruik ik toch een verlengstukje met tape.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2012 02:17 PM
  [ # 44 ]

yep. tunnel eruit. deksel eraf en dan zie je het waarschijlijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 22 mei 2012 10:12 AM
  [ # 45 ]

De auto staat nu bij Garage Bibo in Enkhuizen. De motor etc liggen er uit en ik werd net gebeld met het lijstje wat er nog meer gevonden is.  cry
motorsteunen, frictieplaat, achterlekzak, voorraadbol, lagers, gas- en benzineslangen, lek ontstekingshuis, olie lekkende benzinepomp die niet meer nodig is, elektriciteit snoeren, distributie, etc, etc. {slik}

De auto wordt er alleen maar beter van.  sick

Ik leer het wel…

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook