3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Nieuwe centrifugaalregelaar
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2012 10:50 PM
  [ # 31 ]
pieterc schreef:

Vandaag alles afgemonteerd en een proefritje gemaakt. Jammer het gerammel is wat verminderd maar niet weg. cry Morgen maar iets minder comfortabel naar Citromobile. Gelukkig hoor je er op de snelweg niets van. Laughing

Heb je links én rechts gedaan? Is de voorspanning op de stabilagerschaaltje wel goed? Heeft de stabistang niet te veel zijdelingse speling?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 04 mei 2012 10:54 PM
  [ # 32 ]

Waterman,

Bedankt voor de tip. Dat is ook het volgende wat op het programma staat. Heb hem een paar jaar geleden eens gewisseld met een andere 2e handse die ik nog had liggen, gaf toen geen soelaas. Maar de opbrengst is laag en het duurt dus lang tot ze omhoog komt. We gokken het erop. Ik los het vast wel een keer op, de vraag is hoe lang het duurt. Nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien de afgelopen jaren?

gr joris

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2012 10:56 PM
  [ # 33 ]

Nee, in principe heb je juist gehandeld. Zoek maar eens een goede pomp. Of laat een CX pomp aanpassen ( van der laan in abbenes kan dat). Dat heb ik laatst ook weer gedaan voor een SM met steeds lucht in de remmen. Aangepaste cx pomp er op, weg probleem…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 04 mei 2012 11:08 PM
  [ # 34 ]

Eerst alles dan maar eens gaan ontluchten. Als het dan over is weet ik dat er ergens lekkage zit. Dan maar eens systematisch onderdelen gaan uitsluiten.

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 04 mei 2012 11:53 PM
  [ # 35 ]

Waterman,

Wat wordt er dan precies aangepast? De poelie waarschijnlijk? Bij mij moeten er 3 snaren op passen.
Laatste vraag hoor Pieterc, dan gaan we weer ontopic.

gr joris

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2012 11:58 PM
  [ # 36 ]

Inderdaad, de pouly.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 06 mei 2012 04:47 PM
  [ # 37 ]

Vandaag de DS wat onder handen genomen, nieuwe bougies, isolatorpijpjes en nieuwe bougiekabels.De bougies waren mooi grijsbruin maar de bougiepijpjes van cilinder 1 en 2 waren aan de onderkant wat vet van de olie, even in de gaten houden. Bougie no 4 kan ik niet vervangen, de bougiesleutel van de club is te lang Confused:  ook als ik het gat gebruik onder de voorruit. Mijn pijpsleutel kon ik niet vinden. Doe ik wel met het stellen van de kleppen.

Verder het hele systeem ontlucht, inclusief de achterremmen. Ik heb gelijk mijn jongste dochter leren remmen in een DS, het begin is er. Het lijkt een positief effect te hebben op het schakelen terwijl ik nergens belletjes zag. Nu even wachten of het zo blijft ook na een lange rit.

Ook even de centrifugaalregelaar losgehaald. Het lager is inderdaad gaar. Binnenkort maar even vervangen door een exemplaar van Citrotech. Is het dan verstandig om alleen het mechanische voorste gedeelte te vervangen of is het beter ook het achterste hydraulische gedeelte mee te vervangen. Daar heb ik immers geen klachten over en dat slijt toch langzaam itt het mechanische gedeelte. Als dat vastloopt ben je toch gelijk uitgereden?

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 mei 2012 09:06 PM
  [ # 38 ]

Lagertje voor kun je ook zelf vervangen, ook de ophangrubbers kunje zelf vervngen als die gaar zijn. Als ik hydraulische componenten vervang koop ik die van Citrotech. Maar liever laat ik de originele onderdelen zitten, altijd nog beter.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 06 mei 2012 11:31 PM
  [ # 39 ]

Ik heb overwogen de lagers zelf te doen, maar zo´n sleutelaar ben ik ook weer niet. Daarnaast heb ik de wagen deze week gewoon nodig dus dat is ook een overweging.

@Waterman
Ik heb alleen de rechterkant gedaan. Daar komt het geluid vandaan. De lagers zijn afgelopen najaar nog gecontroleerd toen we de lagerschaaltjes vervingen en die waren goed. Ik denk ook tamelijk zeker te weten dat het rechts is want toen ik de vorige keer de veertjes controleerde heb ik ze met een flinke klodder vet, niet via de smeernippel, gemonteerd en toen was het geluid ca 200 km weg. Er zat toen ook geen speling op de stabistang.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 08 mei 2012 11:25 PM
  [ # 40 ]

Heeft het ontluchten een positief effect gehad op het schakelen? Je omschrijving lijkt namelijk heel erg op de knars die geregeld hoor bij het schakelen van 2 naar 3. Koud gaat het goed, maar na een km of 7 a 8 komt die knars erin. Mensen die ik tot nu gesproken heb suggereren te snel schaken en dergelijk, maar ik heb nu van alles geprobeerd. De knars blijft. Ontluchten lijkt me een eenvoudige zet voordat ik verder zoek.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 10 mei 2012 10:03 PM
  [ # 41 ]

Vandaag een gereviseerde centrifigaalregelaar van Citrotech ontvangen. Dit weekeinde maar eens inbouwen. Ik neem aan dat je dan weer een rondje moet ontluchten? En dan maar eens kijken hoe het schakelen verloopt. Het lager voelt bij draaien als een koffiemolen en je hoort het ook duidelijk.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 12 mei 2012 07:12 PM
  [ # 42 ]

Vanmiddag een gereviseerde centrifugaalregelaar geplaatst. In eerste instantie kon ik de boutgaten waarmee het hydraulische blok wordt bevestigd wordt niet vinden. Die bleken onder een groen gespoten tapelaag te zitten en vielen dus niet op. De regelaar stond erg vroeg afgesteld want zodra je de wagen in de versnelling zette sprong die direct vooruit. Na wat afstellen gaat gaat het schakelen nu goed. Binnenkort de complete basisafstelling maar eens uitvoeren. Eén probleem minder. Nu nog het gerammel van de de stabilisatorstangenkogels oplossen en dan kunnen we op vakantie naar la douce France.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook