Kwaliteit spoiler
Freak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 01-02-2011

Gepost: 08 mei 2012 02:56 PM

Het probleem wat ik bij aflevering met de spoiler had is weer terug. Ik doe maar even een quote van mezelf:

Freak schreef:

Ben ook wel blij met de spoiler in zijn algemeenheid, maakt het net af mijns inziens.

Ben echter niet zo blij met de spoiler an sich. Slechte montage, laat aan de onderkant bij het 3e remlicht los en is ook al beschadigd (en dat wit zie je HEEL goed op zwart)... Morgen de dealer maar eens bellen, want dit kan eigenlijk niet…

Ter illustratie:

Ongeveer rechts van het midden zie je een witte streep. Daar is de verf van de spoiler. En die hele “plaat” onder het 3e remlicht hangt los:


uitvergroot:

Stom dat ik het tijdens aflevering niet gezien heb, maar volgens mij is het tijdens het rijden losgeschoten. Als je die plaat namelijk “erin klikt” (in het 3e remlicht, zo te zeggen), dan zie je dat witte niet. Maar hij valt net zo hard weer eruit.. Het hangt dus gewoon los, en je kan zelfs de zelfklevende blokjes (aan 2 kanten kleven ze, geen idee hoe ik het anders moet noemen) zien waar hij eigenlijk aan vast moet zitten… Ja echt, zelfklevende blokjes. Geen schroeven dus of wat dan ook..

Moet eerlijk zeggen dat het ik geen beste constructie vind. De spoiler van mijn 207 was betere kwaliteit, dat was namelijk gewoon één geheel. Kan er ook weinig losgaan, behalve de gehele spoiler…

Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen. Ben blij dat het een leaseauto is, want dit lijkt me een terugkerend probleem.. Die zelfklevende blokjes zijn op een gegeven moment ook weer versleten.. Geen zin om met een lijmklem op mijn spoiler rond te gaan rijden Wink

bron:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203862/P345/#1451274


Andere mensen daar ook ervaring mee? Het is nu een jaar goed gedaan, maar ding zit weer los. Irritant dat je daar weer voor naar de garage moet.. Hoop dat ze het nu voor eens en altijd fixen.

En ja, je kan er gewoon mee rijden. En ja, je ziet het inderdaad niet in een eerste oogopslag. Maar ik rij niet voor niets in een DS3, het moet wel netjes afgewerkt zijn allemaal en hier erger ik me dood aan Smile

Bovendien rammelt het, dus ook voor het rijcomfort is het niet zo heel goed Smile

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 08 mei 2012 03:12 PM
  [ # 1 ]

Ik heb sinds dag 1 ook al een dikke kier hier zitten. Tja, geen idee hoe dit op te lossen is: Je kan de 2 delen wel op elkaar lijmen, maar dan komt het ook nooit meer los indien nodig.

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 09 mei 2012 09:55 AM
  [ # 2 ]

Dit had ik met mijn vorige DS3 ook,als oplossing hebben ze het remlicht eruit gehaald en alle zwart gemaakt, zodat het niet meer opviel en extra klittenband erin gemaakt.
Kijk ook eens op het Franse Forum daar is er ook een topic over.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
-Struikrover-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 03-09-2011

Gepost: 15 mei 2012 09:20 PM
  [ # 3 ]

Ik heb 4 weken geleden een thp spoiler bestelt, kreeg vorige week te horen dat ze niet weer worden uitgeleverd ivm kwaliteitsproblemen, ik sta nu in de wacht tot de problemen zijn opgelost.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook