











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Arjan Verkade schreef:Als je heel veel mazzel heb werkt zelfs je remblokken indicator
Maar bij de meeste CXen is dat inmiddels wel gesneuveld, echt een goed systeem is het ook niet…
Waarom geen goed systeem?
Het staat nogal bekend dat het eigelijk niet goed werkt.
De draden zijn ook vaak weggeknipt.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
TRSarno schreef:Onderweg gaat er nog een lampje branden met de vorm van een ik
een veerbol met een kruis. Blijkt dat dit een controle lampje is van doorgebrande gloeilampen. Moet niet gekker worden, ik had het nog nooit gezien. De lampen moet ik dus ook nalopen.
demuywo schreef:hm, bij mijn Prestige gaat dat lampje ook altijd branden bij het starten, en onder het rijden gaat het dan uit… Citroën ? (heb trouwens de lampen nagelopen en alles werkt)
Lampje ging bij mij onderweg branden, dacht eerst de hydrolique. Heb nog niet gekeken daar ik gelijk door moest naar mijn werk. Zal het morgen eens gaan checken












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn remblok indicator lampje gaat af en toe aan terwijl mn blokken nieuw zijn. Dat zegt genoeg!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Mijn remblok indicator lampje gaat af en toe aan terwijl mn blokken nieuw zijn. Dat zegt genoeg!
Dan heb je ergens een kabeltje dat massa maakt.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja, Datsnappikookwel. Meer ter illustratie hoe brak dat systeem is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
TRSarno schreef:Onderweg gaat er nog een lampje branden met de vorm van een ik
een veerbol met een kruis. Blijkt dat dit een controle lampje is van doorgebrande gloeilampen. Moet niet gekker worden, ik had het nog nooit gezien. De lampen moet ik dus ook nalopen.
Voor dit jaar staat toch ook nog een rondje vloeistoffen op het programma.
Update:
Tijdens het gereed maken van de wagen voor Citroën CX Tour de Luxembourg 28-30/04 2012 bleek inderdaad dat er te weinig koelvloeistof in het vat zat, dus de sensor werkte
Door de APK, zonder problemen
Verder is de LHM ververst, alsmede de bollen van voor en achter. Jeetje wat een verschil is dat. De auto komt veel eerder tot rust….. en is niet meer een schip dat nadeint van de hoge golven. Al die tijd met mindere/slechte bollen gereden, maar
ik wist ook niet beter, maar nu wel
Moest ook zeker 2 TRX’n vervangen, en bij de andere kwamen ook de blokjes aan de oppervlakte. Daarom heb ik het ze alle 4 laten vervangen voor modern rubber op 14” LM velgen. Kan voorlopig weer vooruit.
Gelukkig maar want de portemonnee is ook leeg
Maar nu kan ik wel heerlijk , en dat vergoed veel












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi werk!
Jammer dat er geen TRXen meer onder zitten, want die stonden zo netjes onder je CX





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ach het verschil is niet zo groot…....... Ik heb ze nog hoor. Als ik de loterij win gaan ze er weer onder Als ik een Turbo had gehad dan had ik er niet over gepiekerd om ze te vervangen voor een alternatief.
Eerst maar eens sparen voor een Turbo





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bij Citroën CX Tour de Luxembourg bleek dat mijn airco niet meer goed koelde. Nu is het wel lekker als alles weer goed werkt. Nu lees ik dat de GTI T2 van Freek weer koel is en het heeft laten doen in Wilp.
Zijn er nog andere adressen die goed staan aangeschreven? Afstand is met de CX geen bezwaar, maar als het dichterbij kan…..toch.
Ik heb mijn airco laten doen bij Airco Bolt in Geldrop.
Super ervaring mee want hij haalt het systeem leeg en test het op lekkages alvorens het opnieuw gevuld kan worden. Hij vult het overigens met (??) dat ook op het oude R12 systeem past en in tegenstelling tot andere koelstoffen de boel niet aan tast. Hij was ook op de sleutelmiddag met zijn mobiele installatie en er staat een artikel van hem in de En Route. Tevens heb ik wat fluor laten toevoegen zodat door een uv lampje evt. lekkages zichtbaar worden.
Kortom leuke man, erg goede service en ik reed weg met lekker koele airco voor 110e. En natuurlijk een leuk ritje voor de cx Airco bolt





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Bedankt verslag en voor de Tip! Qua afstand maakt het niet uit Geldrop of wilp +/- 130km. Ga zeker informeren.
Zie ook zijn reviews op MP. ik heb zelf geen ervaring maar ik was positief verbaasd door alle reacties.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nog even ter aanvulling: ik ben niet in Wilp geweest (weet amper waar het ligt ) maar in Boekel. Het is nml een 2-mans zaak met een ‘filiaal’ in Boekel. Maar misschien ook niet naast de deur.
En ter overweging: zij hebben mijn CX in 2006 ‘geretrofit’ door een speciale olietoevoeging voor de compressor waardoor de voor R12 gemaakte olie ook samengaat met R134A. Zij hebben zo al vele klassiekers op R134A omgezet. Het is een amerikaans product en daar zullen duizenden auto’s zo zijn behandeld. Zomaar een r12 systeem vullen met R134A is vragen om (hoge) kosten. Groot voordeel van deze werkwijze is dat ik nu bij iedere aircoboer terecht kan voor R134A, en dat is bij R413A (de ??? in de post van pieter) niet zo. De eigenschappen van R413A (dat een blend is van R218,R134a en R600a) ken ik niet. Wel weet ik na 6 jaar dat mijn retrofit probleemloos is.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Die van mij is ook al aangepast voor R314…. Boekel is 120km dus qua afstand maakt het ook niet uit.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
PieterT schreef:Ik heb mijn airco laten doen bij Airco Bolt in Geldrop.
Super ervaring mee want hij haalt het systeem leeg en test het op lekkages alvorens het opnieuw gevuld kan worden. Hij vult het overigens met (??) dat ook op het oude R12 systeem past en in tegenstelling tot andere koelstoffen de boel niet aan tast. Hij was ook op de sleutelmiddag met zijn mobiele installatie en er staat een artikel van hem in de En Route. Tevens heb ik wat fluor laten toevoegen zodat door een uv lampje evt. lekkages zichtbaar worden.
Ik had hem gemaild, zijn antwoord:
Ik kan ook vullen met r134a als je dit wilt, maar dit raad ik af bij oude systemen. Op termijn geeft dit altijd problemen bij een R12 systeem. Ik vul R12 systemen af met R437a een volwaardige vervanger voor R12. Makkelijkste is dat je even belt voor een afspraak.