462 van de 862
« Eerste  < Vorige 460 461 462 463 464 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7352
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 juni 2012 01:04 PM
  [ # 6916 ]

Weinig op aan te merken lijkt me…....... 83”  25GTI.

http://link.marktplaats.nl/569979719

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2012 01:07 PM
  [ # 6917 ]
AZ schreef:

Ik wil hier gaan kijken… Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?

Natuurlijk niet. Je kunt pas écht iets zinnigs over een auto zeggen als je ernaast staat, of beter gezegd, eronder. Wink

Foto’s van de buitenkant zeggen doorgaans zeer weinig en achterstallig onderhoud is helaas eerder regel dan uitzondering. Zeker bij een Franse wagen, zoals Demuywo al terecht opmerkte.
Het hoeft natuurlijk niet persé zo te zijn, maar wees erop bedacht, zeker voor die prijs. Niemand doet een ‘goede’ Turbo weg voor € 2500 tenzij hij in scheiding ligt ofzo.

Bedenk ook dat je ineens zomaar op het dubbele kunt zitten als je motorsteun, uitlaat en eventueel de banden en nog zo wat dingen moet (laten) vervangen hè?  Wink
Wat trouwens ook nog steeds helemáál geen slechte prijs is voor een goede Turbo!

Dus advies: ga erheen met een kenner en laat de auto liefst op de brug inspecteren.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2012 04:19 PM
  [ # 6918 ]

Roest blijft gewoon het belangrijkste…
Dat je na aankoop zo’n 1500 euro moet uitgeven om wat technische zaken op te knappen daar mag je bij een CX gewoon vanuit gaan.

Overigens kan je best een goede turbo kopen voor 2500 Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 05:08 PM
  [ # 6919 ]

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua invoeren? Wat is de standaard procedure? De auto heeft bijvoorbeeld geen controle technique.. Ophalen met een trailer is geen probleem..

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 juni 2012 05:31 PM
  [ # 6920 ]

Laughing ook een manier van het kenteken Photoshoppen.

http://www.leboncoin.fr/voitures/331312773.htm?ca=13_s


JW

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 07:32 PM
  [ # 6921 ]

Ook niet duur. Is die grijze een gti turbo 1?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2012 08:05 PM
  [ # 6922 ]

Die grijze is een serie 2 turbo 1.
Het grootste verschil is dat een turbo 1 geen intercooler heeft, dat heeft een turbo 2 wel. Qua pk’s maakt het eigenlijk amper uit.

Ik denk geen rede om de auto te laten staan, zeker niet gezien een turbo 1 eigenlijk altijd wel belastingvrij is en de meeste turbo 2’s nog (lang) niet.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 08:13 PM
  [ # 6923 ]

Ok, bij latere types krijg je idd vaak te maken met de ‘overgangsregels motorrijtuigenbelasting’ volgens mij. Ofwel brandstoftoeslag voor lpg en diesel…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2012 08:15 PM
  [ # 6924 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens kan je best een goede turbo kopen voor 2500 Wink

Nou, ik ben ze de afgelopen 5 jaar niet meer tegengekomen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2012 08:17 PM
  [ # 6925 ]
Arjan Verkade schreef:

Die grijze is een serie 2 turbo 1.
Het grootste verschil is dat een turbo 1 geen intercooler heeft, dat heeft een turbo 2 wel. Qua pk’s maakt het eigenlijk amper uit.

Maar qua koppel en verbruik wél! Een turbo II rijd veel soepeler, heeft meer trekkracht onderin, pakt fijner op en verbruikt echt wel minder. De turbo II is echt wel de betere van de 2..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 juni 2012 08:22 PM
  [ # 6926 ]

Maar je gaat de GTi Turbo toch niet op gas rijden denk ik?

JW

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 08:32 PM
  [ # 6927 ]

Is dat een probleem? Van der Laan levert toch ook gasinstallaties voor een turbo?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 juni 2012 08:32 PM
  [ # 6928 ]
AZ schreef:

Ook niet duur. Is die grijze een gti turbo 1?

Als een Fransman alleen foto’s van de achterbank maakt, weet je genoeg over de staat van de voorstoelen…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 08:33 PM
  [ # 6929 ]

Jep bij die paarse, viel me ook al op inderdaad.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2012 08:37 PM
  [ # 6930 ]
AZ schreef:

Is dat een probleem? Van der Laan levert toch ook gasinstallaties voor een turbo?

Je weet wat dat kost hé? En dan nog kan je beter met een Turbo II als basis beginnen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
462 van de 862
« Eerste  < Vorige 460 461 462 463 464 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook