Weinig op aan te merken lijkt me…....... 83” 25GTI.
http://link.marktplaats.nl/569979719
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
AZ schreef:Ik wil hier gaan kijken… Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?
Natuurlijk niet. Je kunt pas écht iets zinnigs over een auto zeggen als je ernaast staat, of beter gezegd, eronder.
Foto’s van de buitenkant zeggen doorgaans zeer weinig en achterstallig onderhoud is helaas eerder regel dan uitzondering. Zeker bij een Franse wagen, zoals Demuywo al terecht opmerkte.
Het hoeft natuurlijk niet persé zo te zijn, maar wees erop bedacht, zeker voor die prijs. Niemand doet een ‘goede’ Turbo weg voor € 2500 tenzij hij in scheiding ligt ofzo.
Bedenk ook dat je ineens zomaar op het dubbele kunt zitten als je motorsteun, uitlaat en eventueel de banden en nog zo wat dingen moet (laten) vervangen hè?
Wat trouwens ook nog steeds helemáál geen slechte prijs is voor een goede Turbo!
Dus advies: ga erheen met een kenner en laat de auto liefst op de brug inspecteren.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Roest blijft gewoon het belangrijkste…
Dat je na aankoop zo’n 1500 euro moet uitgeven om wat technische zaken op te knappen daar mag je bij een CX gewoon vanuit gaan.
Overigens kan je best een goede turbo kopen voor 2500

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua invoeren? Wat is de standaard procedure? De auto heeft bijvoorbeeld geen controle technique.. Ophalen met een trailer is geen probleem..




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
ook een manier van het kenteken Photoshoppen.
http://www.leboncoin.fr/voitures/331312773.htm?ca=13_s
JW

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ook niet duur. Is die grijze een gti turbo 1?












































Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die grijze is een serie 2 turbo 1.
Het grootste verschil is dat een turbo 1 geen intercooler heeft, dat heeft een turbo 2 wel. Qua pk’s maakt het eigenlijk amper uit.
Ik denk geen rede om de auto te laten staan, zeker niet gezien een turbo 1 eigenlijk altijd wel belastingvrij is en de meeste turbo 2’s nog (lang) niet.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok, bij latere types krijg je idd vaak te maken met de ‘overgangsregels motorrijtuigenbelasting’ volgens mij. Ofwel brandstoftoeslag voor lpg en diesel…














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Overigens kan je best een goede turbo kopen voor 2500
Nou, ik ben ze de afgelopen 5 jaar niet meer tegengekomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Die grijze is een serie 2 turbo 1.
Het grootste verschil is dat een turbo 1 geen intercooler heeft, dat heeft een turbo 2 wel. Qua pk’s maakt het eigenlijk amper uit.
Maar qua koppel en verbruik wél! Een turbo II rijd veel soepeler, heeft meer trekkracht onderin, pakt fijner op en verbruikt echt wel minder. De turbo II is echt wel de betere van de 2..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Maar je gaat de GTi Turbo toch niet op gas rijden denk ik?
JW

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is dat een probleem? Van der Laan levert toch ook gasinstallaties voor een turbo?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
AZ schreef:Ook niet duur. Is die grijze een gti turbo 1?
Als een Fransman alleen foto’s van de achterbank maakt, weet je genoeg over de staat van de voorstoelen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Jep bij die paarse, viel me ook al op inderdaad.














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AZ schreef:Is dat een probleem? Van der Laan levert toch ook gasinstallaties voor een turbo?
Je weet wat dat kost hé? En dan nog kan je beter met een Turbo II als basis beginnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste