463 van de 862
« Eerste  < Vorige 461 462 463 464 465 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2012 08:44 PM
  [ # 6931 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Overigens kan je best een goede turbo kopen voor 2500 Wink

Nou, ik ben ze de afgelopen 5 jaar niet meer tegengekomen.

Dan heb ik 4 jaar geleden zeker de laatste gekocht, maar ja het hangt denk ik ook van je wensen af.
En de laatste jaren zijn ze ook wel duurder geworden als ik zo rond kijk.
Laat in elk geval duidelijk zijn dat voor 2500 en eigenlijk ook voor 5000 koop je geen CX Turbo in absolute topstaat.

waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Die grijze is een serie 2 turbo 1.
Het grootste verschil is dat een turbo 1 geen intercooler heeft, dat heeft een turbo 2 wel. Qua pk’s maakt het eigenlijk amper uit.

Maar qua koppel en verbruik wél! Een turbo II rijd veel soepeler, heeft meer trekkracht onderin, pakt fijner op en verbruikt echt wel minder. De turbo II is echt wel de betere van de 2..

Dat klopt wel.
Maar als je een turbo 1 als hobby auto gaat rijden, dan denk ik niet dat je ruim 700 euro per jaar bespaard aan benzine wat je bij de meeste turbo 2’s wel mag neertellen aan wegenbelasting.
Waarschijnlijk ben je beter af met een goede turbo 1 dan een slechte turbo 2…
Ik bedoel alleen aan te geven, een nette turbo 1 hoef je niet zomaar te laten staan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2012 08:47 PM
  [ # 6932 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan heb ik 4 jaar geleden zeker de laatste gekocht

Al eens uitgerekend wat ie tot nu toe gekost heeft dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27979
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2012 08:50 PM
  [ # 6933 ]

Was toen ook gewoon goed.

4 jaar rijden kost idd een hoop.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 09:26 PM
  [ # 6934 ]
waterman schreef:

Je weet wat dat kost hé?

Nou zegtis?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juni 2012 11:02 PM
  [ # 6935 ]

Waarschijnlijk ga ik er morgen even kijken…

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2012 11:56 PM
  [ # 6936 ]

Neem je wel een CX-kenner mee?

Trouwens, LPG inbouwen op een Turbo zal rond de € 1800 komen schat ik zo.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 juni 2012 12:01 AM
  [ # 6937 ]

Ja cx-kenners ken ik weer niet. Ik ga de boel goed op roest inspecteren, kijken of ik geen rare dingen hoor en zie.. Ik zal nog ergens wat aankooptips doornemen…

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 12:02 AM
  [ # 6938 ]
Arjan Verkade schreef:

Maar als je een turbo 1 als hobby auto gaat rijden, dan denk ik niet dat je ruim 700 euro per jaar bespaard aan benzine wat je bij de meeste turbo 2’s wel mag neertellen aan wegenbelasting.
Waarschijnlijk ben je beter af met een goede turbo 1 dan een slechte turbo 2…


Die redenering geldt net zo hard andersom: je kunt echt beter een goed onderhouden Turbo 2 kopen in de belasting dan een belastingvrije auto met veel achterstallig onderhoud.

Oh en AZ vroeg nog over invoer: zorg dat de carte grise compleet aanwezig is en klopt. En dat het chassisnummer echt duidelijk leesbaar in het rechter voorscherm staat.
Als de Franse CT verlopen is, moet de auto in NL verse APK voordat je ermee de weg op gaat.
Uiteraard nadat je naar de RDW bent geweest voor een kenteken. Dit laatste stelt niet zo gek veel voor, mits de papieren dus aanwezig zijn en het chassisnummer niet twijfelachtig is. Kosten van op kenteken zetten zijn rond de € 95,00. Plus maken van 2 kentekenplaten (rond de € 30,00).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 12:12 AM
  [ # 6939 ]
AZ schreef:

Ik zal nog ergens wat aankooptips doornemen…

Check in elk geval de profieldiepte van de banden! Minder dan 4 mm betekent vervangen bij de TRX’en anders ga je de sloot in bij nat wegdek. Verdroogde wangen (zijkanten) wil je trouwens ook niet.
Een set nieuwe banden kost je € 1400 dus dit is wel een serieus aandachtspuntje.

Daar hoef je de auto overigens niet voor te laten staan en het is ook geen grote reden tot afdingen (als de rest van de auto goed is), maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent.

AZ schreef:

Ik ga de boel goed op roest inspecteren, kijken of ik geen rare dingen hoor en zie.


Bekijk je ook grondig de HD-leidingen die over het achterste subframe lopen. Dus de gekrulde remleidingen en de leidingen die van links naar rechts lopen over de achterbalk (tussen de achterwielen). Zit het ding dik in de Bittac, wees dan bedacht op wat daar eventueel onder kan zitten. Een onbehandelde auto is namelijk veel beter te inspecteren op dat gebied!

Check de motorruimte op kroonsteentjes en ‘blauwe blokjes’ en later aangelegde draden met knijpstekketjes. Dit is meestal een veeg teken.

Kijk of het ABS lampje gaat branden/knipperen als je het contact aanzet en of het weer uitgaat en uitblijft als je de motor start en wegrijdt. Brandend ABS lampje betekent afkeur in NL en kan een lange zoektocht zijn.

Zet de auto in de hoogste stand en ga erachter staan en let op de stand van de achterwielen. Staan ze met X-benen (ook wel genoemd: het BMW-standje) dan betekent dat versleten achterste draagarmlagers. Een lullig klusje bij de CX. Soms hoor je dit ook als de auto omhoog komt (krakende geluiden).


Ja jeetje, er is eigenlijk teveel om op te noemen….  maar deze zijn in elk geval belangrijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 18 juni 2012 12:12 AM
  [ # 6940 ]

Vraag even of er een nieuwe controle technique op de auto kan.Dit brengt alleen maar voordelen met zich mee.Grootste voordeel is wel dat er een duidelijk beeld wordt geschetst van de auto.En als je erbij mag zijn is het een ideale gelegenheid om even onder de auto door te lopen!!!!Verders wordt deze CT mits deze correct is zo overgenomen in Nederland en heb je dus meteen een APK voor 2 jaar.Import van de auto tbv kentekenregistratie moet natuurlijk altijd.

Verders kan je de auto als deze goed genoeg is gewoon naar huis rijden je moet natuurlijk wel een verzekering afsluiten,dit is natuurlijk altijd leuker dan met een autoambulance te gaan

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 12:19 AM
  [ # 6941 ]
daan schreef:

en heb je dus meteen een APK voor 2 jaar.

Is dat zo? Is de Franse CT altijd voor 2 jaar, ongeacht de leeftijd van de auto? Wist ik niet.

Maar als een Fransman zelf al aangeeft dat de uitlaat vervangen moet worden… kun je dat eigenlijk al vergeten misschien.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2012 12:27 AM
  [ # 6942 ]
AZ schreef:
waterman schreef:

Je weet wat dat kost hé?

Nou zegtis?

Het van der laan systeem bestaat niet zomaar uit even lpg inbouwen maar uit compleet VEMS. Reken dan maar op vanaf 3000 euro. Werkt perfect trouwens. Veel beter dan een “los” lpg injectiesysteem en gelijk vermogenswinst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2012 12:29 AM
  [ # 6943 ]

Oh sorry, ik las verkeerd: ik dacht dat hij gewoon LPG (LPi) bedoelde!  surrender
Is wel een heel mooi systeem dat Vems. Ben je meteen verlost van alle Bosch onderdelen die toch best vaak storingen en haperingen kunnen geven. Niet omdat ze kwalitatief slecht zijn, maar omdat ze oud zijn.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 18 juni 2012 12:31 AM
  [ # 6944 ]

Auto’s van en dat doe ik even uit mijn hoofd 30 jaar en ouder krijg je een CT van 5 jaar en jonger krijg je er een van 2 jaar.

Wat betreft de uitlaat dat maakt niet uit op het CT rapport komt een aantekening hierover en daarmee klaar.In Nederland zet je er gewoon een nieuwe onder,wel voordat je na het RDW toegaat want ze vragen er wel naar als ze het CT rapport doorlezen.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 juni 2012 12:57 PM
  [ # 6945 ]

ik weet ook nog een harde zwarte 86-er 25gti prestige te staan voor niet teveel. Wel een automaat. Wat zijn de ervaringen daarmee?

Profiel  
 
 
463 van de 862
« Eerste  < Vorige 461 462 463 464 465 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook