Deze week had ik mijn deurklink bijna uit de linker achterdeur getrokken. Bleek dat de twee M6 tapeindjes die in de buitenklink zaten, los waren gegaan en daardoor was de schroefdraad beschadigd. De tapeinden lagen onder in de deur.
Ik heb de schroefdraad opgetapt naar M7 en twee nieuwe M7 tapeindjes in de klink gedraaid.
Toen de handel weer vastgezet met twee nieuwe M7 moertjes, gewoon door het linker gat van binnenuit.
Ik snap de hele discussie over het maken van een sleufgat dus ook niet helemaal, die klink liet zich gewoon opnieuw vastzetten met inderdaad een moersleuteltje en een rateltje.
Ik vind het nogal wat om zo maar een gat in een klassieker te frezen, niet echt “du travail du pro”














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch is het niet zo gek want in een sm is het zo’n beetje de standaard handeling omdat je anders de complete deur tot de laatste schroef moet slopen en dat is een dag werk. Citroen schreef het daar zelfs voor….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja, bij een SM misschien, maar bij een DS heb je de klink binnen enkele minuten met wat gefrunnik los- of vastgezet. Als je een lekzak voor vervangt, haal je toch ook gewoon het spatbord eraf en zaag je geen gat in het spatbord, of wel?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
traction7c schreef:Als je een lekzak voor vervangt, haal je toch ook gewoon het spatbord eraf en zaag je geen gat in het spatbord, of wel?
Ik haal het voorscherm er NOOIT af. Ik haal alleen de beschermplaat los waar de lekzak achterzak achter zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Citroen heeft het goed voorbereid, het achterste tapeindje is langer en het gat in het portier is een gleuf. Met de raamsnor en buitenste rubber er uit kun je de moertjes losdraaien vanaf de bovenkant. De begrenzer op het ruitmechaniek (dat wigje) even lossen zodat het ruit verder naar beneden kan en je haalt zo de snor en het rubber weg.
Het voorste moertje haal je er af (ff het ruit omhoog) en het achterste moertje laat je zitten op het einde van het tapeindje. Nog even dat M5 boutje lossen en je haalt hem er zo uit.
offtopic: weer wat geleerd…, kun je dan ook echt bij alle schroeven waar het schermpje mee vastzit?
Stom ook, dat in alle handleidingen staat dat je het voorscherm los moet halen. Ik heb het nu pas 1 keer gedaan en ga het de volgende keer dus doen met alleen het loshalen van de binnenplaat.