Roest gaatje in dak
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 juni 2012 09:23 PM

Ik heb in een auto een klein roest gaatje in het dak zitten van 1x1cm..
Hoe kan ik die het beste dichten? Wil als het
even kan geen plamuur gebruikenen lassen is geen optie, teveel warmte,
krult alle lak eraf enz.

Dus alle ideen welkom.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 20 juni 2012 10:56 PM
  [ # 1 ]

Ik heb wel eens gehoord dat er ook gesoldeerd kan worden, ik weet niet of dat echt een goede optie is? Dan heb je wel speciaal vloeimiddel nodig denk ik. Heeft iemand anders ervaringen met solderen?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 juni 2012 08:19 AM
  [ # 2 ]

Ja, zoiets zoek ik. Iemand ervaring daarmee??

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 21 juni 2012 01:40 PM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 21 juni 2012 04:09 PM
  [ # 4 ]

excuus om een opendak te laten zetten

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 juni 2012 01:26 AM
  [ # 5 ]

Soldeertin voor elektronica werkte prima bij het dichtmaken van Brek’s benzinetank. Daarin zit het vloeimiddel, op basis van hars, geïntegreerd. Ik heb dat met een soldeerstation op 350 graden gedaan.

Voor:

Na:

Geen pronkstuk maar wel potdicht. Zonder tegenwerking van de zwaartekracht vloeit het natuurlijk een stuk beter en dan worden de solderingen minder dik.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 28 juni 2012 10:12 AM
  [ # 6 ]

Elektronica soldeertin (vaak tin/lood) is wel minder sterk dan soldeertin met zilver (wordt gebruikt in de bouw met waterleidingen onder andere). Of heb je de nieuwe elektronica soldeertin met zilver gebruikt?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 juni 2012 11:57 AM
  [ # 7 ]

Nee, dit is geen zilversoldeer. De tin/loodsoldeer die ik had staan leek me voor deze toepassing stevig zat. Het verschil met tin/zilver is ook niet zo dramatisch groot. GS/A’s werden af-fabriek trouwens in elkaar gesoldeerd met, volgens mij, puur lood…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook