DS3 wordt C3
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 04 juli 2012 10:32 PM

Elders al aangekondigd was het vandaag zo ver: mijn overcomplete (waardeloos nederlands, ik weet het) DS3 omgeruild voor een redelijk complete C3. Op een aantal punten wat moeten inleveren (regensensor, lichtsensor, lederen interieur, aluminium pedalen), maar het is voor de goede zaak Smile

Het begon met een belletje naar de dealer of hij nog een goed voorstel kon doen op een auto die voor 30 juni geregistreerd moest worden. Mooi voorstel van 5.400 (in BTW) bijbetalen ontvangen op een vergelijkbare DS3 1.4 e-hdi (die hoefde dus geeneens voor 1 juli geregistreerd te worden. Leer zou dan overgebouwd worden vanuit huidige auto.

Echter, zo rond dezelfde tijd maakte ik drie dagen op rij meer dan 500 km per dag en begon mijn nek meer dan voorheen op te spelen (tsja, drie aanrijdingen binnen een driekwart jaar was echt te veel van het goede). Ik merkte dat het vooral opspeelde wanneer ik een paar keer bij het stoplicht naar een hooggeplaatst verkeerslicht moest kijken. Ik moet me dan in een voor mijn nek zeer vervelende positie manouvreren.

En zo kwam de C3 in beeld mét Zenith (dus grote) voorruit. Wel navigatie, parkeersensoren, geen leer. Ashera set die ik voor een prikkie in het rood op de kop getikt had gelukkig om kunnen ruilen tegen een zwarte set. Nu geen last van mijn nek, echt waanzinnig. Vanmiddag 110 km gereden, tussen de 90 en 100 km per uur én met airco aan: 1 op 30,3 volgens BC. Met zelfde rijstijl de DS3 nooit zo zuinig gekregen. O ja, bewust voor 1.6 e-hdi gekozen, kennismaking met 1.4 ic.m. egs bak viel mij vies tegen. Uiteindelijk slechts 500 euro bij hoeven te betalen! weet wel dat beeld vertekend is door verschil in aanschafprijs C3-DS3 (zonder kortingen e.d. zo’n 4.500), maar dan nog hou ik over aan mijn auto, heb aan km declaratie afgelopen jaar € 12.000 in rekening gebracht bij klanten Wink

Hierbij de pics, achterkant al ontdaan van de letters e.d., binnenkort weer wat verder aankleden (al wel zonneschermen, uitlaatsierstuk, asbakhouder voor de koffiebeker in huis, ben nu lekker verder aan het grasduinen door de folder, zojuist kofferbakmat besteld).





O ja, zal me nog wecht wel eens binnen DS3 gedeelte van het forum vertonen. Altijd gezelllig hier, soms wat (goed!) scherp. Door zelfde bak, motor e.d. zullen veel ervaringen hetzelfde blijven. O ja 2: drempels gaan echt een stuk gemakkelijker met de C3, laatste tijd had ik ook met de DS3 bij drempels last van mijn nek.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 04 juli 2012 11:04 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de C3 very good

Vind ik toch ook mooi hoor, vooral met zo’n voorruit.
Ik had toevallig vandaag ook een C3 te leen van de garage omdat mijn DS3 voor de o zo bekende THP distributieproblemen bij de garage stond.
De leen C3 was ook een e-HDI maar met normale voorruit.
Ik vond hem bijzonder prettig rijden, hij stuurt uiteraard niet zo strak als mijn DS3-THP maar reed daarentegen erg comfortabel.
Het viel mij ook op dat de kofferbak groter is dan bij de DS3 maar dit komt denk ik omdat de hoedenplank hoger ligt.

Ik denk dat je in jou geval zeker geen verkeerde keuze gemaakt hebt.

Groet,
Ron

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 04 juli 2012 11:16 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Het waarom is in elk geval een helder verhaal.

Die voorruit is zeker een knap stukje huisvlijt van Citroën. In mijn leen DS4 zit ook zoiets, maar loopt minder ver door. Erg mooi zo’n ruit, ik zou er ook wel blij van worden .

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 05 juli 2012 12:51 AM
  [ # 3 ]

Keurige C3 en die velgen staan hartstikke mooi! Ook duidelijk waarom je de move gemaakt hebt. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 05 juli 2012 08:44 AM
  [ # 4 ]
Iwanb schreef:

In mijn leen DS4 zit ook zoiets, maar loopt minder ver door.

Je weet dat je in de DS4 de ‘zonneklep’ een heel eind open kan schuiven? Je kan dan bijna recht omhoog kijken vam de bestuurdersstoel…

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 05 juli 2012 08:59 AM
  [ # 5 ]

Ik heb ook die asbakhouder voor de koffiebeker, maar een koffiebeker krijg ik er niet in hoor, staat veel te schuin naar achteren. Heb jij een andere?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 05 juli 2012 09:14 AM
  [ # 6 ]

Dank voor jullie enthousiaste reacties, de ‘achteruitgang’ valt gelukkig mee Wink

Wat betreft de plaats voor de koffiebeker. Ja, die staat schuin, maar ik pak altijd een deksel mee bij het tankstation of bij het DE café. En dan blijft de koffie er prima in. Ook de grootste maat milkshake blijft er prima in zitten.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 05 juli 2012 06:11 PM
  [ # 7 ]

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Al met al een logische keuze denk ik gezien je km’s en je nekproblemen Wink

Veel plezier en vooral veilige km’s gewenst!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook