Grote reis
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 05 juli 2012 11:28 PM

Net terug uit Montecatini Terme, Toscane. Een grote reis naar mooi Italië. De heenweg tot Varese gekomen, zonder een centje pijn in de rug of waar dan ook. Dat is een enorme pluim voor de ontwerpers want het is eigenlijk voor het eerst dat ik dit in een b- segment auto meemaak. Op de autobahn in Duitsland een keertje of twee flink op de staart getrapt. Op de teller, en met een flink beladen auto, dik 180 km. Zat nog ietsje meer in denk ik maar het viel me op dat ondanks het geknepen motortje het maar bleef trekken. Na 150 km is de koek grotendeels op maar daarboven viel het toch niet tegen, zoals gezegd, de auto was flink beladen met twee koffers en losse zooi zoals boeken. Kortom, de auto maakt de verwachtingen méér dan waar. Wel maakt de bak meer lawaai dan eerst. Ik heb er nu bijna 20.000km op zitten en zo rond de 65 en 75 maakt de bak het kenmerkende huilende geluid. Het andere exemplaar in de familie is bijna stil wat dat betreft. Vooral in Italië waar je op de slechte provinciale wegen 70 maximaal mag rijden is het op den duur vervelend. Klein smetje op het verder brandschone blazoen. Geen enkel rammeltje bovendien. En het verbuik…...Inclusief het uitproberen een zeer fraaie 1 op 22. Had nog beter gekund, maar wat een genot om in deze auto grote afstanden te rijden.

Was het niet vanwege de belabberde stoelen in de gewone C3, dan had er een C3 voor de deur erbij gestaan. De smart roadster begint ouder te worden en die zetten we stil. De echte liefhebber kan hem komen bekijken en eventueel kopen. Anders gaat hij onder zeil, letterlijk. Tot betere tijden, het wordt een collectors item, alleen wat geduld hebben. Dus staat er nu ook een Fiësta, toch weer Ford. Zat erin, veel goedkoper dan de DS3 en minstens zo goed sturend, alleen anders…....Jammer van de C3, die stoelen daarin zijn écht veel te min voor zo’n fijn sturende auto. En DS3 sportstoelen zijn niet leverbaar in de C3…...Doe daar iets aan, Citroën!

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 06 juli 2012 07:54 AM
  [ # 1 ]

Mooi verhaal en goed om te horen dat de DS3 zo bevalt!
Is inderdaad een heerlijke auto om lange afstanden mee te rijden.
Heb er zelf max. 1230km op een dag vanaf het Gardameer mee gereden en zelfs dan geeft hij geen krimp!

Over de stoelen in de C3.
Je zou eens moeten zoeken naar een C3 met lederen bekleding.
Volgens mij zitten er dan (bijna) dezelfde stoelen in als een DS3. (alleen de wangen zijn iets lager geloof ik)

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 06 juli 2012 10:43 AM
  [ # 2 ]

Dat is een mooie reis geweest lijkt me! De stoelen van de DS3 zijn echt van een zeer hoog niveau, dat heb je niet in een Ford Fiësta alhoewel ik die persoonlijk beter vind sturen dan een standaard DS3.

Dat huilen van de versnellingsbak begint nu toch wel regelmatig gemeld te worden. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat er sinds de levering vorig jaar de kilometerstanden worden bereikt waarbij het zich voordoet. Nu had mijn e-HDI ook 24.000 kilometer gelopen, maar het is mij nooit opgevallen.

Maar dat laatste kan ook te maken hebben dat ik al 15 jaar in een Metalband speel Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 06 juli 2012 11:06 AM
  [ # 3 ]

je zal altijd de eeuwige discussie houden van dat het storend word ervaren of juist prettig,ik vind het geluid wel wat hebben,maar met hogere snelheden hebben ik/petra het nog niet waargenomen…
v.w.b. de modificatie heb ik ook nog niks waargenomen qau bijgeluiden van het nieuw geplaatste onderdeel.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 06 juli 2012 05:20 PM
  [ # 4 ]

Over de (sport-) stoelen ben ik ook meer dan tevreden. Ze zijn nog niet vergelijkbaar met de zetels in de grotere Zweedse mobielen (jaren Saab en heel even Volvo gereden - die stoelen zijn echt lekker!) maar stukken beter dan bijvoorbeeld in de golf. Als ze nu ook nog de massage-techniek van de DS4 er in lepelen zijn ze helemaal klaar (voor wat betreft zitcomfort dan) Very Happy

Profiel  
 
CiC3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 27-04-2008

Gepost: 06 juli 2012 05:47 PM
  [ # 5 ]

Ik heb voor 200 euro de bestuurdersstoel van mijn C3 wat laten opvullen en veranderen….zit nu perfect!

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 07 juli 2012 12:13 AM
  [ # 6 ]

De C3 is in het geheel eigenlijk niet te vergelijken met de DS3, ook al delen de wagens erg veel met elkaar. De C3 veert soepeler, maar helt meer over in de bochten en is afstandelijker dan de DS3. Het is maar net waar je van houdt. Toch hou ik staande dat Citroën de C3 enorm zou opwaarderen, en daarmee denk ik de verkoop een boost zou geven, als men tenminste de keuze bood. Bij Luveto stond een mooi aanbieding, veel lopen wikken en wegen maar uiteindelijk wisten we dat die stoelen ervoor zouden zorgen dat daardoor de hele auto zou afvallen, erg jammer. De stoelen hebben een veel te korte zitting, zijn te vlak en bieden te weinig zijdelingse steun. Dat vind ik niet alleen, dat vindt de vakpers ook. En ze hebben gelijk. Bij de DS3 bewijst Citroën dat ze best weten hoe het wél moet. En ja, misschien is de lederen stoel anders, maar ik wil geen leer, of het moeten Recaro’s zijn waar je niet uit glijdt. Over the top voor een C3 dunkt me. Eigenlijk zou ik niet weten wat het probleem zou zijn als Citroën de DS3 sportstoelen ook voor de C3 beschikbaar zou stellen. Er wordt meer keuze geboden, spreekt dus een breder publiek aan. Een win-win situatie dus. Lijkt me niet zo moeilijk. Wat ons betreft is het te laat, de Fiësta staat er al. Nog geen 4 maandjes oud, 4000 euri onder de nieuwprijs met net 1100 op de teller, bijna niet mee gereden. Teruggenomen door de dealer, familieomstandigheden. We waren in voor een andere wagen, we werken allebei dus het moest wel. En dit konden we niet laten lopen. Stuurt net iets strakker dan de DS3, maar veert vooral achter anders. Als geheel prefereer ik de DS3. Schakelen doet de Fiësta echter weer beter, directer. Koppeling is van de DS3 weer veel beter. En zo houden ze elkaar goed in evenwicht. En de looks? Das een kwestie van smaak, geef mij de DS3 maar. points

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 08 juli 2012 02:49 PM
  [ # 7 ]

Kan inmiddels C3 en DS3 vergelijken. Sturen en veren gaat inderdaad anders en de stoelen zitten ook anders, dat klopt.

Moet wel zeggen dat als DS3 mij bevallen was (en dat is zo Wink) en ik als ik Willem was geweest en perse een 5 deurs wilde mét behoud van de stoelen, dan had ik een deal met de dealer gemaakt dat de voorstoelen overgebouwd zouden worden vanuit DS3 naar C3. Overigens had er ook 1 voorstoel apart besteld kunnen worden voor de bestuurder, dat had maar een paar honderd euro hoeven te kosten.

Ook kunnen stoelen eenvoudig opgevuld worden zoals hierboven ook aangegeven.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 08 juli 2012 04:27 PM
  [ # 8 ]

Heb ik overwogen. Niet voorgesteld in een concreet verzoek maar het heeft wel onze aandacht gehad. Die C3 was een groene e-HDi. Op een zaterdag zijn we naar de VW up wezen kijken en rijden. Viel erg mee, stuurt erg fijn voor zo’n notedop. Daarna nog naar Kia en daarna naar Ford. Daar stond die Fiësta in Titanium uitvoering, dus alles erop en eraan. En dat voor een heel vriendelijk prijsje. De stoelen daarin zijn uitstekend te noemen en als we de prijzen met de C3 in vergelijkbare trim gaan vergelijken dan was het een gelopen race. Een gat van meer dan 7000! Dat valt natuurlijk niet te overbruggen. Goed, de Fiësta is 4 maanden oud en stond natuurlijk al op kenteken en natuurlijk niet nieuw in de zin van gloednieuw en niet bereden. Maar 1100 km is natuurlijk niks en voor ons volkomen gelijkwaardig aan nieuw. En vrouwlief vindt de Fiësta ook een leuker model. Dus zodoende! Maar ik blijf verknocht aan mijn DS3, daar kan deze Fiësta echt niet tegenop. Want slechts 60 pk. Daar gaan we wat aan doen, herprogrammeren tot 90 pk. Deze motor, de1250cc is in wezen een geknepen versie van de 82 pk versie. Dus er valt veel winst te behalen. Zoals hij nu is trekt een 2cv hem moeiteloos voorbij hahaha.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook