39 van de 44
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
La CX de Bogarde = TE KOOP!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juli 2012 05:46 PM
  [ # 571 ]

Geen idee…

mail even naar: magazijn citroen-cxclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 11:07 AM
  [ # 572 ]

Ik laat de ruit ff voor wat ie is. Nog alleen uitvinden hoe die plasicjes er heel af te krijgen en dan lijm ik de oude ruit er weer in.

Iets anders: Ik heb met de excentriek de diravi bijna helemaal rechtuit gekregen. Alleen kan ie niet verder. Nu wil ik beide stuurkogels gaan verstellen zodat ik op de diravi weer stelmogelijkheid heb. Weet iemand hoeveel gangen schroefdraad ik moet stellen tot de diravi excentriek weer in het ‘midden’ staat?

De auto loopt naar recht dus de linker kogel in draaien en de rechter uit tot ie recht staat.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2012 12:02 PM
  [ # 573 ]
bogaard77 schreef:
bogaard77 schreef:

Volgende stap is de achterruit. Zijn die nog te krijgen MET werkende achterruitverwarming? En hoe zitten die plastic houdertjes vast waar de rvs strips op geschroefd zitten?

Niemand?

Met een schroefje, een popnageltje of een plastic drukkertje.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 12:39 PM
  [ # 574 ]

Yep er zit een plastic pennetje in. Maarrr kan je dat van binnenuit naar buiten drukken of trek je het eraf en ga je bij basis nieuwe pennetjes kopen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 juli 2012 01:49 PM
  [ # 575 ]

Zover het mogelijk is de pennetjes naar buiten drukken/ trekken.
En dan kun je het klemmetje verwijderen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 03:46 PM
  [ # 576 ]

en dat is het hem. Dat pennetje zit flush met de rest. Als ik em eraf trek breekt het waarschijnlijk. Ik kan het ook afsnijden en dan popnagelen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2012 04:09 PM
  [ # 577 ]
bogaard77 schreef:

Iets anders: Ik heb met de excentriek de diravi bijna helemaal rechtuit gekregen. Alleen kan ie niet verder. Nu wil ik beide stuurkogels gaan verstellen zodat ik op de diravi weer stelmogelijkheid heb. Weet iemand hoeveel gangen schroefdraad ik moet stellen tot de diravi excentriek weer in het ‘midden’ staat?

Boog, eigenlijk is dit de verkeerde volgorde. Vóór het uitlijnen zou je de diravi excenter ongeveer in het midden moeten zetten (ik meen dat er een markering op staat), dan uitlijnen en dan de fijnafstelling met de excenter. Hierbij geldt: trekt de auto bijv. naar rechts, dan de excenter iets losdraaien en deze ook naar rechts een tikje geven, dan weer rijden en indien nodig herhalen.

Op die manier staat ook niet de ene stuurkogel geheel naar binnen en de andere geheel naar buiten. Maar achteraf was dit dus te verklaren, er was blijkbaar al zoveel aan die diravi gesteld om die stuurkogelspeling weg te werken, dat komt er nu dus uit….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 04:18 PM
  [ # 578 ]

Volgens het boek hadden we het stuurhuis eerst in de middenstand moeten zetten met een 6,5 mm pen. Dat hebben we nagelaten. Daarna uitlijnen en dan met de excentric de fijnafstelling. Er is nog een setje bouten die je een beetje kan lossen om meer slack te krijgen. Dat gaan we straks proberen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 juli 2012 06:29 PM
  [ # 579 ]
bogaard77 schreef:

en dat is het hem. Dat pennetje zit flush met de rest. Als ik em eraf trek breekt het waarschijnlijk. Ik kan het ook afsnijden en dan popnagelen..

pennetjes doorslaan ( duwen ) anders breken de lipjes af bij het demonteren ;

en achteraf kan je er een gepast parkertje indraaien ipv van de plastiek pen om het weer vast te zetten cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2012 09:54 PM
  [ # 580 ]
bogaard77 schreef:

Volgens het boek hadden we het stuurhuis eerst in de middenstand moeten zetten met een 6,5 mm pen.

Je hebt toch Diravi, dan staat hij toch automatisch in het midden?
Jullie zijn er echter niet vanuit gegaan dat er al zo ontzettend veel aan die excenter was gedraaid om de afwijking weg te stellen dat je die niet eerst in het midden hebt gezet. Althans, dat is wel een logische verklaring voor het feit dat de ene stang helemaal in en de andere helemaal uit staat nu ze uitgelijnd is. En dat je nu ‘uitgesteld’ bent met je Diravi terwijl hij nog niet rechtuit gaat.

Tenzij ik het verkeerd begrijp hoor.  surrender

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 juli 2012 09:57 PM
  [ # 581 ]

Is alles nog wel recht in de voortrein? Daar zou ik ook eens naar kijken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 11:11 PM
  [ # 582 ]
wbogaerts schreef:
bogaard77 schreef:

en dat is het hem. Dat pennetje zit flush met de rest. Als ik em eraf trek breekt het waarschijnlijk. Ik kan het ook afsnijden en dan popnagelen..

pennetjes doorslaan ( duwen ) anders breken de lipjes af bij het demonteren ;

en achteraf kan je er een gepast parkertje indraaien ipv van de plastiek pen om het weer vast te zetten cheese

Walter

De gouden tip!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 11:19 PM
  [ # 583 ]
La Léo schreef:
bogaard77 schreef:

Volgens het boek hadden we het stuurhuis eerst in de middenstand moeten zetten met een 6,5 mm pen.

Je hebt toch Diravi, dan staat hij toch automatisch in het midden?
Jullie zijn er echter niet vanuit gegaan dat er al zo ontzettend veel aan die excenter was gedraaid om de afwijking weg te stellen dat je die niet eerst in het midden hebt gezet. Althans, dat is wel een logische verklaring voor het feit dat de ene stang helemaal in en de andere helemaal uit staat nu ze uitgelijnd is. En dat je nu ‘uitgesteld’ bent met je Diravi terwijl hij nog niet rechtuit gaat.

Tenzij ik het verkeerd begrijp hoor.  surrender

Ja. de diravi bestaat uit twee delen. Het stuur deel en het stuurhuisdeel. Dat zit bij een Sm in 1 unit. Bij de CX niet. Je kan dus hebben dat het stuurdeel recht staat. = druk erop en stuur loslaten tyerwijl het stuurhuis deel scheef staat. 
We begonnen met het stuurdeelrecht en hebben toen het stuurhuis deel racht gezet.
Er zijn tussen de twee delen twee stel moegelijkheden. 1 is de excenter en de andere is een schijf hoger. daar zitten twee bouten die het stuurdeel aan het onderste deel koppelen. Die heb ik nu losgezet entoen ‘richtte’ het stuurdeel zich weer tot het stuurhuisdeel. Daarna kon ik met de excenter de fijnafstelling weer doen. Dusss


Wederom een prachtige citroen oplossing!!

 

De goede manier is dus: Zet het stuurhuis in de middenstand met de pen. Stel het toespoor. regel het stuurdeel tov het stuurhuis deel zo dat de auto rechtuit rijdt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2012 11:50 AM
  [ # 584 ]

Zo na nog een rondje afstellen rijdt ze nu weer rechtdoor!
Hier is wat ik gedaan heb.
Je weet op een gegeven moment hoe je stuur moet staan om rechtdoor te rijden. Je laat een hulpje het stuur zo houden terwijl jij kijkt hoe het stturhuis staat. Je ziet het gaatje in het rondsel staat en onthoud dat. Hulpje moet nu bier halen (en laat stuur los). Jij zet de exenter in het midden. Je lost de bouten op het stuurdeel en draait heel voorzichtig aan de stuurstang die uit het schutbord komt. Pas op! door dat draaien verdraait vrijwel meteen ook het rondsel! Nu zet je het rondsel zo dat ie in de eerdere rechtuit stand staat! Draai de bouten goed vast.
Hierna kan je eventueel nog met de excenter fine tunen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 juli 2012 02:52 PM
  [ # 585 ]
bogaard77 schreef:

Zo na nog een rondje afstellen rijdt ze nu weer rechtdoor!
Hier is wat ik gedaan heb.
Je weet op een gegeven moment hoe je stuur moet staan om rechtdoor te rijden. Je laat een hulpje het stuur zo houden terwijl jij kijkt hoe het stturhuis staat. Je ziet het gaatje in het rondsel staat en onthoud dat. Hulpje moet nu bier halen (en laat stuur los). Jij zet de exenter in het midden. Je lost de bouten op het stuurdeel en draait heel voorzichtig aan de stuurstang die uit het schutbord komt. Pas op! door dat draaien verdraait vrijwel meteen ook het rondsel! Nu zet je het rondsel zo dat ie in de eerdere rechtuit stand staat! Draai de bouten goed vast.
Hierna kan je eventueel nog met de excenter fine tunen.

Ik snap het niet helemaal?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
39 van de 44
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook