2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Wat heb ik in mijn kofferbak?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juli 2012 05:28 PM
  [ # 16 ]

Volgens mij remt de CX niet per se beter, je heb immers ook meer gewicht bij je.
De achterremmen worden wel meer gebruikt, want wel weer kan voorkomen dat de achterremmen vast komen te zitten.

Het veren wordt vaak wel beter met meer gewicht. Al heb ik dat zelf in een CX nog niet heel erg ervaren, maar ik heb er ook nog nooit echt zware dingen in gehad.
Bij een BX heb ik die ervaring wel, met flink wat gewicht achterin veert het nog fijner dan met lege achterbak Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 juli 2012 05:33 PM
  [ # 17 ]

Bij een CX break ook.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 18 juli 2012 07:49 PM
  [ # 18 ]

Momenteel in de kofferbak:
Een stapel bollen (voor zover je bollen kunt stapelen)
Pakkingset
Filters
Koppelingsset
Berg gereedschap
En andere zooi.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juli 2012 09:39 PM
  [ # 19 ]

Klinkt alsof je binnenkort lekker gaat klussen Smile

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 18 juli 2012 11:06 PM
  [ # 20 ]

Ik heb een (weliswaar klein maar toch) gat in mijn kofferbak.

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2012 11:14 PM
  [ # 21 ]
galgo schreef:

hd pomp
alternator
starter
waterpomp

en geloof het of niet maar in de cx limo t2 gaat bij
een langere reis (vb:frankrijk)een volledige revisie kop + pakkingen mee.
en dit is ooit al van pas gekomen een 20 tal jaar geleden boven op de
mont ventoux.


Neem jij serieus een starter, HD-pomp, dynamo én een waterpomp mee? Én een cilinderkop + pakkingsset?  Shocked
Misschien een rare suggestie maar zou je die niet beter gewoon er nieuw opzetten voordat je vertrekt, dat scheelt een boel gewicht en ruimte in de kofferbak.  Very Happy
HD-pompen gaan trouwens zeer zelden ‘zomaar plotseling’ kapot op een CX.


In mijn kofferbak (CX 20 Pallas ‘Douvrin’) ligt alleen een piepklein doosje met een stuk treiterslang en een ontstekingsmodule. De rest blijft gewoon heel of werken omdat het vernieuwd of nagezien is. In de portemonnee een KNAC-pasje en een mobieltje, want we gaan ons niet vuil maken onderweg natuurlijk. Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 18 juli 2012 11:18 PM
  [ # 22 ]
F.SvM schreef:

Vindt wel dat jullie vertrouwen hebben in de cx Smile
Ik heb alleen 5 wielmoeren reserve ( voor de stalen velg)voor als er een bandje lek is van de lm velgen.

Frank, er bestaan ook reservewielen voor auto’s met lichtmetalen velgen. Daar zitten van die kraagjes op, zodat je dezelfde bouten kunt gebruiken. Scheelt toch weer die 5 bouten. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 juli 2012 12:06 AM
  [ # 23 ]

Maar die heb ik dus niet Smile

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 19 juli 2012 12:15 AM
  [ # 24 ]

Sleep- en startkabel.
Wat gereedschap.
Driehoek en hesjes.
De orginele Franse kentekenplaat.
Een voetbal.

JW

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 juli 2012 02:08 AM
  [ # 25 ]

De tijd dat ik een lasapparaat meenam op vakantie is al lang geleden (echt waar).
Maar nog steeds wel een flinke hoeveelheid gereedschap, olie lhm en kvs.
Tie-raps , een rolletje electrisch draad en een fietsband.

Een fietsband kun je echt heel veel mee.

In zijn geheel als grote elastiek gebruiken, of dwars doormidden als kleine elastiekjes, of in lengte richting in repen knippen en dan strak om een lekkke koelslang oid wikkelen, of een nood v snaar mee maken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
galgo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 18-11-2011

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- ID/DS 23 pallas
- CX 2500 turbodiesel limousine
- Jumpy 2.0hdi
Gepost: 19 juli 2012 11:00 AM
  [ # 26 ]
La Léo schreef:
galgo schreef:

hd pomp
alternator
starter
waterpomp

en geloof het of niet maar in de cx limo t2 gaat bij
een langere reis (vb:frankrijk)een volledige revisie kop + pakkingen mee.
en dit is ooit al van pas gekomen een 20 tal jaar geleden boven op de
mont ventoux.


Neem jij serieus een starter, HD-pomp, dynamo én een waterpomp mee? Én een cilinderkop + pakkingsset?  Shocked
Misschien een rare suggestie maar zou je die niet beter gewoon er nieuw opzetten voordat je vertrekt, dat scheelt een boel gewicht en ruimte in de kofferbak.  Very Happy
HD-pompen gaan trouwens zeer zelden ‘zomaar plotseling’ kapot op een CX.

 

 

 


Dit gaat inderdaad mee op de lange tocht.Let wel dit doe ik alleen in de limo t2
want wees eerlijk de koppen zijn echt wel het zwakke punt en als ik dan op pakweg 1500km van huis moet kiezen
tussen een dagje sleutelen of laten repatrieeren kies ik optie 1.trouwens met een wagen van gevorderde leeftijd is het al niet zo evident om aan wisselstukken te geraken laat staan in het buitenland.
Daar mag je al blij zijn als je nog een garage vind die er wil of kan aan werken.
In ieder geval in de 25 jaar dat ik cx t2 rijd zijn er weinig gevrijwaard gebleven van dit euvel.
Maarja,het is ondertussen ook al weer een vijftal jaren geleden dat de dame nog een lange tocht heeft gemaakt en een sleurhut hoeft ze ook niet meer te trekken daar ik de trekhaak er onderuit heb gehaald.
En nu ga ik de 6 klaarmaken want eind deze week wil ik in het zuiden zijn,ben dat rotweer hier spuugzat.
En wees gerust in deze kofferbak zit alleen een reserve wiel en een reisverzekering+pechverhelping.
cool smile

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 juli 2012 12:08 PM
  [ # 27 ]

Vergeet je bagage niet…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 juli 2012 12:09 PM
  [ # 28 ]
JWH schreef:

Een voetbal.

JW

Laughing  Life’s essentials…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 juli 2012 12:24 PM
  [ # 29 ]
JWH schreef:

De orginele Franse kentekenplaat.

huh Hoezo een Franse kentekenplaat in je kofferbak?

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 19 juli 2012 12:55 PM
  [ # 30 ]

Laughing eh, niet om er op te schroeven,
maar ik wist zo snel geen betere plek om hem op te bergen.

JW

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook