











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij remt de CX niet per se beter, je heb immers ook meer gewicht bij je.
De achterremmen worden wel meer gebruikt, want wel weer kan voorkomen dat de achterremmen vast komen te zitten.
Het veren wordt vaak wel beter met meer gewicht. Al heb ik dat zelf in een CX nog niet heel erg ervaren, maar ik heb er ook nog nooit echt zware dingen in gehad.
Bij een BX heb ik die ervaring wel, met flink wat gewicht achterin veert het nog fijner dan met lege achterbak

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij een CX break ook.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Momenteel in de kofferbak:
Een stapel bollen (voor zover je bollen kunt stapelen)
Pakkingset
Filters
Koppelingsset
Berg gereedschap
En andere zooi.


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Klinkt alsof je binnenkort lekker gaat klussen
Ik heb een (weliswaar klein maar toch) gat in mijn kofferbak.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
galgo schreef:
hd pomp
alternator
starter
waterpompen geloof het of niet maar in de cx limo t2 gaat bij
een langere reis (vb:frankrijk)een volledige revisie kop + pakkingen mee.
en dit is ooit al van pas gekomen een 20 tal jaar geleden boven op de
mont ventoux.
Neem jij serieus een starter, HD-pomp, dynamo én een waterpomp mee? Én een cilinderkop + pakkingsset?
Misschien een rare suggestie maar zou je die niet beter gewoon er nieuw opzetten voordat je vertrekt, dat scheelt een boel gewicht en ruimte in de kofferbak.
HD-pompen gaan trouwens zeer zelden ‘zomaar plotseling’ kapot op een CX.
In mijn kofferbak (CX 20 Pallas ‘Douvrin’) ligt alleen een piepklein doosje met een stuk treiterslang en een ontstekingsmodule. De rest blijft gewoon heel of werken omdat het vernieuwd of nagezien is. In de portemonnee een KNAC-pasje en een mobieltje, want we gaan ons niet vuil maken onderweg natuurlijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Vindt wel dat jullie vertrouwen hebben in de cx
![]()
Ik heb alleen 5 wielmoeren reserve ( voor de stalen velg)voor als er een bandje lek is van de lm velgen.
Frank, er bestaan ook reservewielen voor auto’s met lichtmetalen velgen. Daar zitten van die kraagjes op, zodat je dezelfde bouten kunt gebruiken. Scheelt toch weer die 5 bouten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar die heb ik dus niet
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Sleep- en startkabel.
Wat gereedschap.
Driehoek en hesjes.
De orginele Franse kentekenplaat.
Een voetbal.
JW
De tijd dat ik een lasapparaat meenam op vakantie is al lang geleden (echt waar).
Maar nog steeds wel een flinke hoeveelheid gereedschap, olie lhm en kvs.
Tie-raps , een rolletje electrisch draad en een fietsband.
Een fietsband kun je echt heel veel mee.
In zijn geheel als grote elastiek gebruiken, of dwars doormidden als kleine elastiekjes, of in lengte richting in repen knippen en dan strak om een lekkke koelslang oid wikkelen, of een nood v snaar mee maken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 18-11-2011
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- ID/DS 23 pallas
- CX 2500 turbodiesel limousine
- Jumpy 2.0hdi
La Léo schreef:galgo schreef:
hd pomp
alternator
starter
waterpompen geloof het of niet maar in de cx limo t2 gaat bij
een langere reis (vb:frankrijk)een volledige revisie kop + pakkingen mee.
en dit is ooit al van pas gekomen een 20 tal jaar geleden boven op de
mont ventoux.
Neem jij serieus een starter, HD-pomp, dynamo én een waterpomp mee? Én een cilinderkop + pakkingsset?![]()
Misschien een rare suggestie maar zou je die niet beter gewoon er nieuw opzetten voordat je vertrekt, dat scheelt een boel gewicht en ruimte in de kofferbak.
HD-pompen gaan trouwens zeer zelden ‘zomaar plotseling’ kapot op een CX.
Dit gaat inderdaad mee op de lange tocht.Let wel dit doe ik alleen in de limo t2
want wees eerlijk de koppen zijn echt wel het zwakke punt en als ik dan op pakweg 1500km van huis moet kiezen
tussen een dagje sleutelen of laten repatrieeren kies ik optie 1.trouwens met een wagen van gevorderde leeftijd is het al niet zo evident om aan wisselstukken te geraken laat staan in het buitenland.
Daar mag je al blij zijn als je nog een garage vind die er wil of kan aan werken.
In ieder geval in de 25 jaar dat ik cx t2 rijd zijn er weinig gevrijwaard gebleven van dit euvel.
Maarja,het is ondertussen ook al weer een vijftal jaren geleden dat de dame nog een lange tocht heeft gemaakt en een sleurhut hoeft ze ook niet meer te trekken daar ik de trekhaak er onderuit heb gehaald.
En nu ga ik de 6 klaarmaken want eind deze week wil ik in het zuiden zijn,ben dat rotweer hier spuugzat.
En wees gerust in deze kofferbak zit alleen een reserve wiel en een reisverzekering+pechverhelping.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vergeet je bagage niet…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
JWH schreef:Een voetbal.
JW
Life’s essentials…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
JWH schreef:De orginele Franse kentekenplaat.
Hoezo een Franse kentekenplaat in je kofferbak?




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
eh, niet om er op te schroeven,
maar ik wist zo snel geen betere plek om hem op te bergen.
JW