En dan sta je in Frankrijk met al je gouden spul. Je wordt meteen afgesleept en daarna wordt je kar naar diverse garages versleept omdat ze niet snappen wat er aan de hand is. Been there…
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja - Als er geen specialist te vinden is ben je afhankelijk van die ene kleine Citroengarage waar nog een chagrijnige monteur op leeftijd loopt die helemaal klaar is met de DS maar je nog wel wil vertellen wat je moet doen ... En dan maar hopen dat de chef van de werkplaats toch tijd wil vrijmaken zodat ze dat dan toch voor je gaan uitvoeren. Soms heb je meer aan de Wegenwacht die ook door Frankrijk rijdt. Maar dit soort overwegingen is natuurlijk geheel of topic
Dat was inderdaad een groot probleem: die ene oude chagrijn vinden.
Maar toen ze hem gevonden hadden, wist ie het ook niet meer.
Wat we wel bij ons hadden was ANWB Europa hulp met vervangende auto. Dat bleek de enige juiste hulp.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Ook niet al te ingewikkeld over gaan doen. Als de DS goed wordt onderhouden is het een betrouwbare reiswagen. Ik heb er veel gehad, grote reizen gemaakt, dagelijke gebruik DSsen gehad voor mijn werk en nog nooit heeft de godin me in de steek gelaten, of het was mijn eigen schuld omdat ik met mijn slaperige kop de bak sloopte van een halfautomaat.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als mijn auto op transport naar NL moet omdat ik een of ander stom onderdeel niet mee heb is de lol van de vakantie er wel af. Daarbij staat je auto dan eerst een week buiten bij de garage, dan 2weken bij het depot en met wat mazzel krijg je hem 3 weken later thuis. Meestal ziet ie er dan uit als een vuilnisvat. Nee dank je, dan maar liever even wat zooi extra mee in de kofferbak, en een lijstje met adressen van ds-garages en ds-clubs in Frankrijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
On topic: de onderste koelslang aan de radiateur, is een erg korte met twee verschillende diameters aan de uiteinden.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
vlietmansje : bedoel je de aansluiting op de waterpomp ?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
‘k Moet efkes denken: eerlijk gezegd twijfel ik nu.
Ofwel slang van radiateur naar het metalen bochtje, ofwel van bochtje naar waterpomp.
Het gaat in ieder geval om de afwijkende diameter van het korte slangetje: je verliest al je koelwater bij beschadiging.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bocht naar waterpomp!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
En bedankt maar weer!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goeie tip!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is niet olie bestendige slang dus gaat stuk! Been there, doen that! In Cannes!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zo. mooi kistje getimmerd voor onder de gastank. Al het gereedschap inmiddels uitgezocht en een lijst gemaakt van de reserve onderdelen zoals die her en der zijn opgesomd. Moet volgens mij wel passen al zal het wat proppen worden. Heb er maar een treiterslang bijgezet (eigen ervaring, plat in de file) en een stukje pijp voor eventuele doorverbindingen.
Bedankt voor de bijdrage! Bonne Vacances!!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=298728560&key=SMB4Z6NY
Wat ik ook altijd bij mij heb is een conisch stukje pijp. Het is de tip van een luchtsonde die ik op kantoor in het lab vond. Deze overbrugt een diameter van ca 4 tot 8 mm en op die manier kan je verschillende slangdiameters aan elkaar verbinden.















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb ook wel wat ervaringen met de DS op vakantie (Provence, Dordogne, Zwitserland, Ile d’ Oleron), verre ritten met ook best wat bergbeklimmingen. Al deze vakantie heb ik onderweg geen hulp nodig gehad.
Het is belangrijk dat je je auto van te voren goed kent qua tekortkomingen (bijv. lekkages).
Doe / laat een beurt doen met inspectie van vitale ondredelen.
Mijn lijstje:
Standaard steeksleutelset, de meest gebruikte maten dubbel.
Doppensetje & schroevendraaiers
Combinatie & waterpomp-tang
Multi-metertje (kijk maar eens bij bijvoorbeeld de Action).
LPG verloopnippels voor geheel Europa (deze kunnen goed vast zitten en een waterpomptang bij de hand kan hier uitkomst bieden, stop deze dus niet onder alle bagage in de kofferruimte).
Startkabels (om anderen te kunnen helpen)
Binnenbanden vóór en achter (verschillende maten van banden).
Treiterslangetje
Reserve-lampen (ik weet niet of gele lampen in Frankrijk nog zijn toegestaan)
Slangklemmen, tye-wraps en electronica-draad.
DS garage-lijst en ANWB pas met Europa dekking.
Ook hier de filosofie dat ik zelf de zeldzame onderdelen bij me heb om onderweg geholpen te kunnen worden door een pechhulp-dienst / lokale garage.
Fijne & probleemloze vakantie gewenst,
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.