4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

op avontuur en wat nemen we mee ?
laguna
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 08 augustus 2012 10:11 PM
  [ # 46 ]

Ik heb me maar niets aangetrokken van alle goede raad en ben naar Zuid Frankrijk vertrokken zonder gereedschap en onderdelen. Ik kan alleen aan een eend sleutelen dus onderdelen en gereedschap had geen zin. Wel natuurlijk ANWB kaart voor eventueel vervangend vervoer. Alles is tot nu toe goed gegaan. Wat me wel opvalt zijn kleine scheurtjes in de lak van het gespoten polyester dak. Komt dit door de brandende zon? Is dit een bekend verschijnsel?
De hele reis slechts 1 (Nederlandse) DS tegengekomen in de buurt van Lyon. Een metallic rode met YB nummer. geen franse DS gezien tot nu toe.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2988

Gepost: 08 augustus 2012 10:36 PM
  [ # 47 ]

Dat is lef hebben!

Ik ga elk jaar met de DS op vakantie, en ben elk jaar blij dat ik goed kan sleutelen aan de DS, gereedschap en wat nood onderdelen mee heb. Zo was ik dit jaar blij dat ik het slotveertje van het portier kon repareren, de halve vakantie het Re porier met een touw vasthouden is niet zo leuk.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 09 augustus 2012 09:24 PM
  [ # 48 ]

ik ben 2 jaar geleden ook zonder onderdelen naar het zuiden van frankrijk gezoefd. Khad alleen mijn vloeistoffen bij. En natuurlijk met een bijstand en my golden credit card. Oh ja, en 2 schroevendraaiers voor in mijn neus te peuteren Smile

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 09 augustus 2012 09:43 PM
  [ # 49 ]

Lucky man. Een paar essentiële onderdeeltjes meenemen kan een flinke vakantiekater voorkomen. Een creditcard repareert je auto niet, dus afslepen naar huis is dan vaak de enige optie. (hoewel er ook heerlijke die-hards zijn. Vorig jaar had ik gasten op de camping met een DS Break. Halverwege Frankrijk draaide de motor in de soep. In de regio uit een sloper vervangblokje geschroefd, paar dagen sleutelen en de reis kon worden vervolgd. Kan (vooral achteraf Wink) ook heel leuk zijn. (dit is geen advies om een reserveblok mee op reis te nemen hoor Smile gewoon leuk verhaal van een paar enthousiastelingen.)

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 09 augustus 2012 10:30 PM
  [ # 50 ]

Hoe dan ook een fijne vakantie toegewenst. Een DS is een genot in te rijden, zeker in het land waar ze vandaan komt. Mijn ervaring is ook dat een DS behoorlijk betrouwbaar is. Zeg maar eerlijk, hoeveel modern blik heb je met pech langs de weg zien staan en hoeveel DS-en Wink ?
Het is handig als je iets Frans spreekt, met name cijfers. Als ze je aanspreken willen ze vaak weten hoe oud je auto is en hoeveel kilometer er op de teller staat.

Als je Franse DS-en of oldtimers wilt zien moet je er in het weekend op uit trekken. Vaak worden er dan oldtimer ritten georganiseerd waar je dan dus kans maakt er een tegen te komen.

Fijne & probleemloze vakantie gewenst,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 09 augustus 2012 10:39 PM
  [ # 51 ]

Care and diligence bring luck. Tis maar hoe je je opstelt..Een vakantiekater is voor iedereen verschillend. Ik WEET dat een autovakantie risico’s inhoudt mbt autopech. En dat is met ELKE auto zo, zo goed als een nieuwe auto. Zo ben ik eens gestrand met relatieve nieuwe auto met een kapotte waterpomp in zuiden van spanje. Easy job zou je zeggen om ter plaatse te laten make, maar toch werd de wagen gerepatrieerd. Zelfs dat heeft mijn vakantie niet verpest. Geef mij dan maar mijn oude citroen, die ik jaren heb voorbereid op ’ elle part toutes distances’ en my golden card waarmee ik elk pakje kan mee laten versturen binnen 24-48h in geval ik onderdelen nodig heb. Zolang we maar veilig terug thuis komen, incl auto is voor mij het belangrijkste.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook