



Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Ik heb je grondige werk eens vol bewondering zitten bekijken… Maar jij houd ook van schoon en goed zag ik al wel.
Ben je er al uit met je pompen de snarenconfiguratie?... Ik weet niet watje er allemaal hebt draaien, maar helpt een fototje van het blok met airco van een 2500 RD typeII je misschien?...
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Afpersen,nieuwe aansluiting maken voor de slangen ( als nodig)
En als dit alles niet gaat,( wil ik dus) moeten ze hem maar nieuws opbouwen .
En de opbouw van de pomp en dergelijke ben ik nu uit.
Heb zelf effe naar een paar blokken gekeken met verschillende opbouw methode’s.
Bij mij komt de HD pomp met een verlengde as aan de nokkenas poelie en de aircopomp met een v snaar vanaf de waterpomp.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
alsjemenou76 schreef:
Ben je er al uit met je pompen de snarenconfiguratie?... Ik weet niet watje er allemaal hebt draaien, maar helpt een fototje van het blok met airco van een 2500 RD typeII je misschien?...
Denk eraan dat een diesel op lager toerental draait en dus meestal andere poelies heeft.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vandaag mijn breaks door de keuring laten gaan.
Afkeurpunten;handrem,koplamp stellen en de ” bekleding” van 1 wielkuip liep aan.
En een klein gaatje dicht gelast,voorgaande punten zijn ook opgelost en ze was weer door de APK.
Adviespunten,1 stuurkogel had speling..en niet te vergeten achter veercilinder had iets lekkage.
Dit laatste is ook opgelost.
Toen ik er toch was meteen maar nieuwe stootrubbers voor de voorkant meegenomen ( echt nieuw)
En een nieuwe fan,voor de ventilator.( ook nieuw)
Vandaag toch nog weer over het koel/airco systeem gehad,om er eentje van een turbo in te zetten.
Radiator en condensor aan elkaar met fans van een serie twee.
Als ik dit ga doen moet ik kleine dingen aanpassen( goed te doen)
Maar ik denk dat ik het eerst zo ga proberen,en als de koeling mij niet aanstaat straks doe ik het dan wel.
Eerst maar eens zien dat ik ze weer terug krijg.
Ze gaan naar dales radiateuren revisie.
Dit was het weer,morgen weer foto’s
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Radiator en condensor aan elkaar met fans van een serie twee.
Als ik dit ga doen moet ik kleine dingen aanpassen( goed te doen)
Maar ik denk dat ik het eerst zo ga proberen,en als de koeling mij niet aanstaat straks doe ik het dan wel.
Het is wel aan te raden, al was het maar om de enorme herrie die die oude types fans maken. Je hoort een jaren-70 CX al om de hoek aan komen loeien soms!:lol: Die nieuwere fans zijn zowel effectiever alsook veel stiller Frank!
Ik meen wel, dat een oud type condensor niet op een nieuwere radiateur past (maar andersom zou ook kunnen).
Daarbij zijn Turbo radiateurs schaars aan het worden (en vrij prijzig als je ze wel vindt). Plus je moet dan koelslangen wijzigen. Kijk, wat je nu hebt gaat ook wel werken hoor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
[Daarbij zijn Turbo radiateurs schaars aan het worden (en vrij prijzig als je ze wel vindt). Plus je moet dan koelslangen wijzigen. Kijk, wat je nu hebt gaat ook wel werken hoor.
Bij v.d Bijl radiatoren fabriekje in Haarlem maakt het voor je plm eur 230,00 voor de Turbo.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ja dat kan ook. Maar ik doelde op ‘eentje bestellen als je niets hebt’
Ik neem toch aan dat vd Bijl ook een origineel moet hebben in verband met de zijaansluitingen?
Of maken die echt alle types radiateurs vanaf nul?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eerst de oude maar eens laten reviseren.
Gister de motoren uiteen genomen van de fans.
Wat een domme constructie.
Het lager zit opgesloten en aan de binnenkant vast met twee schroefjes.
Kun je dus nooit niet bij als je as niet door het lager wil schuiven .
Maargoed alles is nu los en de lagers kunnen vervangen worden.
Zal de herrie ook wel minder worden.
En de rest kan nieuws gepassiveerd worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vanavond richting nijkerk geweest was de bedoeling om er heen te gaan.
En in 1 keer prrrrrrrrrrrrr en geratel.
Conclusie motor naar de klote.
Had ik al getrokken voordat ik de kap losdeed.
Dus dat wordt maandag een ander blokkie erinhangen.
Dan nu de hamvraag wat voor blok ga ik erin doen?
Daar ben ik nog niet over uit.
Oorzaak was trouwen olie op .
Kan gebeuren ,ik kijk daar nooit naar,en heb bij de APK ook niet gezegd daar naar te kijken.
Effe snel APK erop en rijden maar ,zo zie je maar weer wat een tientje veel uitmaakt.
Maar niet getreurd maandag is ze weer aan de beurt.
Maar nu ik dit schrijf snap ik het niet mijn lampjes branden allemaal en toen ze eenmaal aan de kant stond brande het olie lampje ook.
Dus conclusie ze is in 1 keer alle olie kwijt geworden.
Motor was warm ( half uurtje rijden) en toen de snelweg op.
Vlot optrekken vijf minuten rijden en prrrrrrrrrr en nog meer geluiden
En overleden.
Maandag weten we meer.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Van de diesel break?
De prestige had je toch nog niet inelkaar zitten?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Yep
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5512
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Kak das balen frank…
Ik controleer altijd de olie van me auto’s (en van broer)... Zonde als ze kapot gaan terwijl men dat kan voorkomen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals ik zelf al zij ik denk niet dat ze bij de start te weinig olie had.
Maar er is iets gebeurt waardoor ze heel snel zonder kwam.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
das minder!!!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk dat ik eind van de week wel weer rij.
Effe ander blokkie erin of een andere dame,we zien wel.
Maar cx blijven we rijden.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.