67 van de 207
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 23 augustus 2012 12:06 AM
  [ # 991 ]

Ik heb je grondige werk eens vol bewondering zitten bekijken… Maar jij houd ook van schoon en goed zag ik al wel.

Ben je er al uit met je pompen de snarenconfiguratie?... Ik weet niet watje er allemaal hebt draaien, maar helpt een fototje van het blok met airco van een 2500 RD typeII je misschien?...

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 augustus 2012 08:31 AM
  [ # 992 ]

Afpersen,nieuwe aansluiting maken voor de slangen ( als nodig)
En als dit alles niet gaat,( wil ik dus)  moeten ze hem maar nieuws opbouwen .
En de opbouw van de pomp en dergelijke ben ik nu uit.
Heb zelf effe naar een paar blokken gekeken met verschillende opbouw methode’s.
Bij mij komt de HD pomp met een verlengde as aan de nokkenas poelie en de aircopomp met een v snaar vanaf de waterpomp.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 augustus 2012 08:38 AM
  [ # 993 ]
alsjemenou76 schreef:

Ben je er al uit met je pompen de snarenconfiguratie?... Ik weet niet watje er allemaal hebt draaien, maar helpt een fototje van het blok met airco van een 2500 RD typeII je misschien?...

Denk eraan dat een diesel op lager toerental draait en dus meestal andere poelies heeft.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2012 12:26 AM
  [ # 994 ]

Goede avond.

Vandaag mijn breaks door de keuring laten gaan.
Afkeurpunten;handrem,koplamp stellen en de ” bekleding” van 1 wielkuip liep aan.
En een klein gaatje dicht gelast,voorgaande punten zijn ook opgelost en ze was weer door de APK.
Adviespunten,1 stuurkogel had speling..en niet te vergeten achter veercilinder had iets lekkage.
Dit laatste is ook opgelost.
Toen ik er toch was meteen maar nieuwe stootrubbers voor de voorkant meegenomen ( echt nieuw)
En een nieuwe fan,voor de ventilator.( ook nieuw)
Vandaag toch nog weer over het koel/airco systeem gehad,om er eentje van een turbo in te zetten.
Radiator en condensor aan elkaar met fans van een serie twee.
Als ik dit ga doen moet ik kleine dingen aanpassen( goed te doen)
Maar ik denk dat ik het eerst zo ga proberen,en als de koeling mij niet aanstaat straks doe ik het dan wel.
Eerst maar eens zien dat ik ze weer terug krijg.
Ze gaan naar dales radiateuren revisie.
Dit was het weer,morgen weer foto’s

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2012 01:08 AM
  [ # 995 ]
F.SvM schreef:

Radiator en condensor aan elkaar met fans van een serie twee.
Als ik dit ga doen moet ik kleine dingen aanpassen( goed te doen)
Maar ik denk dat ik het eerst zo ga proberen,en als de koeling mij niet aanstaat straks doe ik het dan wel.

Het is wel aan te raden, al was het maar om de enorme herrie die die oude types fans maken. Je hoort een jaren-70 CX al om de hoek aan komen loeien soms!:lol: Die nieuwere fans zijn zowel effectiever alsook veel stiller Frank!

Ik meen wel, dat een oud type condensor niet op een nieuwere radiateur past (maar andersom zou ook kunnen).
Daarbij zijn Turbo radiateurs schaars aan het worden (en vrij prijzig als je ze wel vindt). Plus je moet dan koelslangen wijzigen. Kijk, wat je nu hebt gaat ook wel werken hoor.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 24 augustus 2012 02:23 AM
  [ # 996 ]

[Daarbij zijn Turbo radiateurs schaars aan het worden (en vrij prijzig als je ze wel vindt). Plus je moet dan koelslangen wijzigen. Kijk, wat je nu hebt gaat ook wel werken hoor.

Bij v.d Bijl radiatoren fabriekje in Haarlem maakt het voor je plm eur 230,00 voor de Turbo.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2012 10:33 AM
  [ # 997 ]

O ja dat kan ook. Maar ik doelde op ‘eentje bestellen als je niets hebt’
Ik neem toch aan dat vd Bijl ook een origineel moet hebben in verband met de zijaansluitingen?

Of maken die echt alle types radiateurs vanaf nul?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2012 02:05 PM
  [ # 998 ]

Eerst de oude maar eens laten reviseren.
Gister de motoren uiteen genomen van de fans.
Wat een domme constructie.
Het lager zit opgesloten en aan de binnenkant vast met twee schroefjes.
Kun je dus nooit niet bij als je as niet door het lager wil schuiven idiot .
Maargoed alles is nu los en de lagers kunnen vervangen worden.
Zal de herrie ook wel minder worden.
En de rest kan nieuws gepassiveerd worden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2012 11:18 PM
  [ # 999 ]

Goede avond.

Vanavond richting nijkerk geweest was de bedoeling om er heen te gaan.
En in 1 keer prrrrrrrrrrrrr en geratel.
Conclusie motor naar de klote.
Had ik al getrokken voordat ik de kap losdeed.
Dus dat wordt maandag een ander blokkie erinhangen.
Dan nu de hamvraag wat voor blok ga ik erin doen?
Daar ben ik nog niet over uit.
Oorzaak was trouwen olie op .
Kan gebeuren ,ik kijk daar nooit naar,en heb bij de APK ook niet gezegd daar naar te kijken.
Effe snel APK erop en rijden maar ,zo zie je maar weer wat een tientje veel uitmaakt.
Maar niet getreurd maandag is ze weer aan de beurt.
Maar nu ik dit schrijf snap ik het niet mijn lampjes branden allemaal en toen ze eenmaal aan de kant stond brande het olie lampje ook.
Dus conclusie ze is in 1 keer alle olie kwijt geworden.
Motor was warm ( half uurtje rijden) en toen de snelweg op.
Vlot optrekken vijf minuten rijden en prrrrrrrrrr en nog meer geluiden
En overleden.
Maandag weten we meer.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 augustus 2012 11:20 PM
  [ # 1000 ]

Van de diesel break?

De prestige had je toch nog niet inelkaar zitten?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2012 11:29 PM
  [ # 1001 ]

Yep

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5512
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 augustus 2012 11:40 PM
  [ # 1002 ]

Kak das balen frank…

Ik controleer altijd de olie van me auto’s (en van broer)... Zonde als ze kapot gaan terwijl men dat kan voorkomen..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 augustus 2012 11:46 PM
  [ # 1003 ]

Zoals ik zelf al zij ik denk niet dat ze bij de start te weinig olie had.
Maar er is iets gebeurt waardoor ze heel snel zonder kwam.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 augustus 2012 11:56 PM
  [ # 1004 ]

das minder!!! Sad

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 augustus 2012 12:01 AM
  [ # 1005 ]

Denk dat ik eind van de week wel weer rij.
Effe ander blokkie erin of een andere dame,we zien wel.
Maar cx blijven we rijden.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
67 van de 207
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook