8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 mei 2012 03:03 AM
  [ # 106 ]

Thanks voor de complimenten, ben er ook zeer blij mee met mijn oude diesel, als ze goed warm is zit er een hoop trekkracht in die 2,5 liter oer trekker techniek. Heb vlak voor de tour een reinigings middel toegevoegd om het roken met koude motor tegen te gaan. Heb toch het idee dat het iets geholpen heeft.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 03 mei 2012 09:30 PM
  [ # 107 ]
mbender schreef:

Thanks voor de complimenten, ben er ook zeer blij mee met mijn oude diesel, als ze goed warm is zit er een hoop trekkracht in die 2,5 liter oer trekker techniek. Heb vlak voor de tour een reinigings middel toegevoegd om het roken met koude motor tegen te gaan. Heb toch het idee dat het iets geholpen heeft.

Jouw diesel heeft zogoed als geen roet uitstoot, vandaar mijn opmerking een zeer gezonde diesel motor.
En de cleaner af en toe bijvoegen is prima,doe het zelf ook bij mijn XM diesel en deze is ook na 21 jaar nog in prima conditie.
O,ja vergeet ik het bijna kijk op Citromobile of je stand ziet van TSL, die bijvoeging is uitstekend voor je diesel of je belt Leontien kan zij het wellicht voor je meenemen.

Harry music

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 mei 2012 02:25 AM
  [ # 108 ]

Jouw diesel heeft zogoed als geen roet uitstoot, vandaar mijn opmerking een zeer gezonde diesel motor.
En de cleaner af en toe bijvoegen is prima,doe het zelf ook bij mijn XM diesel en deze is ook na 21 jaar nog in prima conditie.
O,ja vergeet ik het bijna kijk op Citromobile of je stand ziet van TSL, die bijvoeging is uitstekend voor je diesel of je belt Leontien kan zij het wellicht voor je meenemen.

Harry music

Hoi Harry,
Werkt TSL echt goed? Ben altijd een beetje terughoudend met deze middeltjes, maar wil het wel uitproberen.
groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 juni 2012 08:11 PM
  [ # 109 ]

Zo alweer een tijd geleden dat ik een update heb gegeven. De schade aan de achterbumper is gelukkig weer hersteld.De verzekering heeft een net bedrag uitgekeerd waardoor een aantal andere klussen gelijk mee genomen konden worden bij ons wel bekende adres in Abbenes. Er is een vervangend rechter bumperhoek op gekomen, deravi wat gesteld, stroomkabel naar de radio getrokken (draadbreuk) en het bestuurdersraam is weer gemaakt. Deze trok scheef waardoor deze niet meer goed te sluiten was. Ik ben dus weer helemaal tevreden Smile Heb wel twee vragen, wat is de diameter van de speaker in de voordeur? Heeft iemand nog van die plastic dopjes voor het deurpaneel om weer vast te zetten?
groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 juli 2012 04:01 PM
  [ # 110 ]

Daar ben ik weer, de CX diesel blijft bevallen en na 7 maanden blijkt de wagen redelijk betrouwbaar. Natuurlijk altijd wel kleine en onverwachte dingen maar wat verwacht je van een auto van bijna 30 jaar die nu dagelijks wordt ingezet.
Toen ik de auto net had groot onderhoud uitgevoerd en daarna elke maand wel wat klussen opgepakt. Vorige week bleek de het schroefdraad van de bout waarmee de hydrologische pomp vast zit kapot, hierdoor verloor ik de moer waardoor de bout los trilde en de pomp wat begon de schudden. Ik ben bij vd Laan geweest om uit een sloper een nieuwe bout te halen. Daar ook even laten controleren waar de trilling in de stuur vandaan kwam. Om te beginnen de banden bij profile opnieuw laten balanceren (echt nodig) en de banden van voor naar achter verplaatst zodat de nieuwe nu weer achter zitten. De trilling was weg maar de deravi was ontregeld en de CX zwalkte wat.
Deze week had ik een vervolg afspraak om een ashoesje te vervangen, deravi te stellen en de achter bollen te vullen. Uiteindelijk L+R onderste draagarm lagers vervangen, R fusee kogel/rubber, L ashoes en deravi stellen. Kwamen niet meer toe aan de bollen, daar weer een vervolg afspraak voor gemaakt over twee weken. Het potje maandelijkse onderhoud kosten CX zit er helaas ook weer doorheen grrr. Voordeel is wel dat ik nu in het spaarpotje VEMS een geringe bijdrage heb gedaan.
Morgen eerst met vier vrienden richting Parijs voor een lang weekend. Wat rijd de CX weer lekker nu dat er op de voorwiel ophanging geen speling meer zit, kaarsrecht rijd en banden goed gebalanceerd zijn. Alleen de achterbollen moet nog gebeuren voor optimaal rijgenot Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 juli 2012 07:10 PM
  [ # 111 ]
mbender schreef:

Heb wel twee vragen, wat is de diameter van de speaker in de voordeur? Heeft iemand nog van die plastic dopjes voor het deurpaneel om weer vast te zetten?
groeten Maarten

Vraag 1: 13cm
vraag 2: Helaas, heb die heb ik niet. Misschien een ander?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 juli 2012 01:00 PM
  [ # 112 ]

Kun je bestellen bij CX-basis, een aanrader!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 juli 2012 04:17 PM
  [ # 113 ]
fluidphreak schreef:

Kun je bestellen bij CX-basis, een aanrader!

dank voor de tip!

Net weer probleemloos naar Parijs geweest met de CX met vijf vrienden, onderweg weer een hoop positieve gezichten gezien, zelfs nog een cx break vlak voor Parijs gezien met een zeer vriendelijk echtpaar.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 september 2012 04:43 PM
  [ # 114 ]

Ik dacht gisteren, zo de CX is alweer een hele tijd compleet probleemloos, nooit, maar dan ook nooit met die gedachten spelen het is erger dan met vuur spelen!
Gisteren avond om 23:00 toen ik de auto parkeerde ging het hydrologische lampje branden, vanmorgen gelijk een liter LHM bijvullen en vrolijk instappen en wachten tot de CX omhoog kwam. Kon wachten wat ik wilde maar ze kwam maar niet omhoog grrrrrrr. Toch wat lucht in het systeem. Pas na 15 min kwam ze omhoog, helaas had ik niet meer lhm bij me of gereedschap dus kon de aanvoer slang ook niet vullen of dichtknijpen. Vervolgens twee grote benzinepompen afgegaan om aan extra liter(s) LHM te komen.
Ik heb een kleine lekkage en moet eens in de 6 weken wat LHM bijvullen, bij het volgende onderhoud maar opzoek gaan naar de lekkage.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 september 2012 08:47 PM
  [ # 115 ]

Tip, volgende keer niet 15 minuten wachten, maar even de ontlastschroef op de HD regelaar (sleutel 12) een slag losdraaien. De pomp kan nu vrij draaien en ontlucht dan heel makkelijk. Je kunt je pomp namelijk kapot maken op deze manier.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 september 2012 09:03 PM
  [ # 116 ]

Hij had geen gereedschap bij zich Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 september 2012 09:47 AM
  [ # 117 ]

Wat blijft zo’n cx diesel toch een heerlijke auto. Deze week weer lekker een dagje op en neer geweest naar Groningen. Daar onder andere even op de koffie geweest bij een van de bekendste architecten uit het noorden. Kreeg gelijk allemaal complimenten over de CX, dat het een van de fijnste auto’s ooit was. Hij vertelde toen ook dat hij jaren in de oude prestige van François Mitterrand heeft gereden, en spijt had dat hij deze ooit weg heeft gedaan. Altijd leuk als zo’n CX onverwacht gespreksstof oplevert.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 september 2012 09:55 AM
  [ # 118 ]

klinkt zeker als een mooi uitje met mooie gespreksstof.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 29 november 2012 10:29 PM
  [ # 119 ]

Zo dat is lang geleden dat ik hier wat gepost heb, de CX doet gewoon haar werk waarvoor ze gemaakt is, olie, water en LHM regelmatig controleren en gaan met die diesel. Laatste tijd wel wat kleine dingen dus is ze deze week voor klein onderhoud in Abbenes geweest. Zo heb ik de bollen laten vullen, nieuwe filtertjes geplaatst en de bovenste motorsteun vervangen. Wat rijd dat toch weer lekker na volle bollen en schone filters. In januari wat groter onderhoud plegen, heb ik even tijd om het budget wat op order te brengen in deze dure tijden.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 01 december 2012 10:06 AM
  [ # 120 ]

De kilometers vliegen met een rap tempo onder Cx door, rij nu gemiddelde 500/600 km per week met de cx, daarvoor zijn ze gemaakt en dat maakt het ook zo leuk, wat een fijne wagens zijn het

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook