1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 januari 2012 04:15 PM

Zo, een nieuw avontuur. Ik ga vanaf nu dieselen in een CX 2500 diesel uit 14/12/1984, basis uitvoering. De CX komt uit België en de meeste geschiedenis is bekend. Ik ben nu de 3de eigenaar en vanaf afgelopen vrijdag staat deze dame op Nederlandse platen 46-TDX-6.
De eerste 2 eigenaren zijn goed geweest voor deze dame, zo heeft Dhr. Huybrechts de auto in 1993 gekocht en daar tot 5 jaar geleden regelmatig mee gereden.
De eerste eigenaar heeft van 1984 tot 1990 alle beurten bij de lokale citroen dealer in Heist o/d Berg laten uitvoeren en eind 1989 had deze diesel 29000km gelopen. Deze eigenaar heeft nog twee dingen heel goed gedaan:
1) er smeer nippels op de draagarmen gekomen, deze gaan nog altijd zeer soepel op en neer.
2) de auto heeft 3x een in Leuven een dinitrol behandeling ondergaan 1x in 1984 en 2x in 1986 met 6 jaar anti-corrosion waarborg door Citroen zelf.

De auto moet deze week voor een verse APK en nog wat klein spul moet gedaan worden. De auto heeft al lekkere nieuwe filters, de distributie riem is vervangen, remschijven en blokken vernieuwd, nieuwe banden, koelsysteem lekker gespoeld, dieselpomp is nog recent, koplampen vervangen en nog wat klein spul. Hopelijk de komende tijd probleemloos vooruit zover als dat kan met een CX Wink

De auto is nagenoeg roestvrij en een paar Belgische deukjes op het voor en achter scherm maar dat neem ik voor lief. De auto moet aankomende zaterdag klaar zijn, zo worden de eerste 20km naar Berlikum voor de nieuwjaars-meeting

Afbeelding Bijlagen
diesel klein 2.jpgdiesel klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 08 januari 2012 04:22 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd Maarten! Very Happy Welke kleur is dit? Het lijkt wel een beetje groenig… Anyway, ik zie de nieuwe dame vast wel in Berlikum Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 januari 2012 04:25 PM
  [ # 2 ]

De kleur is idd een beetje groenig maar als ik naar het kleuren overzicht kijk weet ik niet exact welke kleur het is, wellicht weet iemand van hier hoe deze kleur heet?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2012 04:26 PM
  [ # 3 ]

Ben zeer benieuwd,maar dat zien we zaterdag wel.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 januari 2012 04:33 PM
  [ # 4 ]
F.SvM schreef:

Ben zeer benieuwd,maar dat zien we zaterdag wel.

Oh ja de wagen is zaterdag niet schoon, zeker het interieur is smerig, wel gaaf maar vies, ga dat pas in het voorjaar met goed weer lekker schoonmaken. Voor de puristen ik ga wel twee dingen doen die niet op deze wagen horen, de grote roestvrijstalen wieldoppen monteren en ik zet de bolletjes asbak uit de break over, dat is zo’n kenmerkend CX onderdeel dat ik die graag over zet.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 januari 2012 05:35 PM
  [ # 5 ]

Maarten,

proficiat met je aanwinst en als ze uit 1984 is en een beetje groenig is ze waarschijnlijk Vert Charteuse, zie

Vert Chartreuse

en die wieldoppen en asbak moet je gelijk in geven dat zijn de mooiste dingen uit een CX.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 januari 2012 07:47 PM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd Maarten excaim  cheese Leuke kleur ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 januari 2012 07:55 PM
  [ # 7 ]

Ook van mij gefeliciteerd met zo’n mooie diesel.
Mooi dat het ook samenvalt met het afscheid van de break.

Na het demonteren meteen weer zweven.
Veel onbezorgde kilometers gewenst!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 08 januari 2012 08:04 PM
  [ # 8 ]

Gefeliciteerd Maarten, veel veilige kilometers gewenst!
Vert Chartreuse zou kunnen maar ik denk eerder dat het Gris Espadon is - ik zie uit naar meer foto’s, dan kan ik het met meer overtuiging zeggen (en misschien is de kleurcode nog wel aanwezig onder de motorkap, aan de binnenkant van de wielkast aan passagierszijde.
Gris Espadon is EVJ of GVJ / AC076, Vert Chartreuse is GRC / AC544.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 januari 2012 09:01 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat het te licht is voor gris espadon. Komt zo op de foto in ieder geval nier in de buurt van mijn auto, die op zeker de kleur van de zwaardvin heeft. Ik denk aan vert tamaris of vert tamarin. Maar dat laat ik aan de echte CX-ologen. cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 januari 2012 09:11 PM
  [ # 10 ]

Leuk, weer een serie I diesel op de weg. Succes en geniet er van!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 januari 2012 01:44 AM
  [ # 11 ]

Dank voor alle reacties, de kleur is wat groenig, helaas geen foto’s gemaakt toen de auto buiten stond, was in de stromende regen dus niet gedaan Smile. Ben nu terug in Amsterdam dus kan ook niet snel naar de kleurcode kijken, zien het aanstaande zaterdag wel.
Gisteren tijdens de borrelpraat wat over deze gehad, maar is het mogelijk om in een platte diesel als deze ongestraft zonnebloem olie in de tank te gooien?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 09 januari 2012 08:46 AM
  [ # 12 ]

Ongestaft niet als ze je aanhouden onderweg en de douane controleerd wat erin zit krijg je iig een boete voor belastingontduiking.

Verder ruikt ie dan natuurlijk wel veel lekkerder als je erachter rijdt.  Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 09 januari 2012 10:31 AM
  [ # 13 ]

Zonnebloemolie kostte altijd 98 cent voor 5 liter(5-6 jaar geleden) nu kost het bijna net zo veel als diesel???
Licht de overheid ons nu op of zo?? Welnee, en we blijven weer braaf!!
Maar als je wilt: http://www.ppomobiel.nl/
en: http://www.ppo.nu/forums/forum.php
Gr. Wim.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2012 11:19 AM
  [ # 14 ]

Zonnebloemolie… wat een armoe zeg.  confused

Maar, hoe werk dat eigenlijk vraag ik mij altijd af. Gaan jullie dan met 5-liter kannetjes sjouwen, van de groothandel naar de oprit? Of laat je het met pallets bezorgen?  Laughing


P.S. Ongestraft kun je daar zeker niet mee rijden, want het is slecht voor je branstofpomp en die laten reviseren is duurder dan al dat ‘voordeel’ dat je met zonnebloemolie hoopt te behalen.
Gewoon lekker diesel tanken. ‘n Stuk beter voor de economie ook hè.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 januari 2012 02:59 PM
  [ # 15 ]

edit mod. Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is niet toegestaan.

Wat borrelpraat niet allemaal aan reacties oplevert maar komt er in kort op neer dat de pomp uiteindelijk kapot gaat. Niet dat ik idd van plan bent een frietkot te gaan berijden, daar heb ik een ander beroep voor gekozen maar zeker met oude simpele diesels worden hier vaak opmerkingen over gemaakt. Ach de zonnebloem en de pinda boeren, beleven ook zware tijden Smile dus de economie help je weer op een andere manier en ik tank meestal toch al bij de Marko. Zonder dolheid als het schade oplevert dan is het een no go.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook