2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 januari 2012 03:44 PM
  [ # 16 ]

Een collega van mij reed in een BX diesel op vanalles wat hij erin kon gooien.
Slaolie zonnebloem hij filterde zelfs zijn oude frituurvet en kieperde dat in zijn BX.

Uiteindelijk ging het wagentje stuk, maar was dat misschien ook wel op diesel gegaan.

Ik kreeg altijd wel enorm zin in patat als hij toevallig net aan kwam rijden in zijn BX.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 januari 2012 04:15 PM
  [ # 17 ]

Een Bosch lijnpomp monteren en je hebt ook bijna geen kans meer op gebroken pompasjes Smile
je kunt zelfs de oude LHM in je diesel verstoken als je wilt Smile Mijn mb 508 heeft daar geen problemen mee…haha.

overigens,.... leuke cx hoor, moge het maar een waardige opvolger van je break zijn!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 januari 2012 05:03 PM
  [ # 18 ]

Maarten, gefeliciteerd. Vul je wel je lijst van bereden auto’s aan?

En ik zag dat je de antenne aan het karkas hebt laten zitten, zonde van al dat vernuft…

gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 januari 2012 02:13 AM
  [ # 19 ]

Zo, de vers geïmporteerde Belgische dame heeft vanaf donderdag ook een geldige APK, in een keer door de keuring zonder aanmerkingen dat belooft hopelijk een goede basis voor wat probleemloze kilometers Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 januari 2012 12:58 AM
  [ # 20 ]
Robin Visser schreef:

Ik denk dat het te licht is voor gris espadon. Komt zo op de foto in ieder geval nier in de buurt van mijn auto, die op zeker de kleur van de zwaardvin heeft. Ik denk aan vert tamaris of vert tamarin. Maar dat laat ik aan de echte CX-ologen. cheese

Weet je het al, Maarten? Op deze foto lijkt het me toch echt gris espadon huh
http://www.flickr.com/photos/hogervp/6696073267/in/set-72157628866859517/lightbox/

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 januari 2012 01:17 PM
  [ # 21 ]

Ik ga straks onder de kap de AC code bekijken, dan weet ik het zeker.
De auto gisteren net ten noorden van Leeuwarden opgehaald en direct door naar Berlikum. De eerste kilometer was een waar genot, alleen wel de eerste problemen ontdekt, krijg hier graag advies op:
1) sigaretten aansteker werk niet, zekeringen allemaal goed
2) verwarming werk niet/heel slecht, in deze CX zit climate control dus de tempratuur bediening werk niet met kabels.
3) gisteren avond heel stom in het donker wilde ik de achterbak openmaken, draai de sleutel om en heb daarna een deel van de sleutel in mijn hand, de rest zit in het slot. De bak is dus niet op slot met een halve sleutel er in, geprobeerd met een schroevendraaier alsnog het slot open te krijgen maar zonder succes, ook krijg ik de sleutel er niet meer uit. Help, hoe krijg ik de bak nu het makkelijkste weer open?????
Groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 januari 2012 01:38 PM
  [ # 22 ]

Maarten,

waarschijnlijk is het dan een niet-rokers uitvoering Laughing

maar alle gekheid op een stokje als je het bakje uit de middenconsole schroeft kun je de kabels zien en meten van de aansteker.

De kofferbak kun je volgens mij via de kentenplaatverlichting open friemelen, dus ding eruit wippen waardoor ie waarschijnlijk breekt en dan erlangs werken en als je dan de losse slotcylinder van de break hebt past deze met een beetje geluk in jouw sedan.

tja en die kachel ff geen idee maar draaid de aanjager ? en zit die stelschuif onder de motorkap niet vast.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 januari 2012 03:39 PM
  [ # 23 ]
Mark Gielen schreef:

Maarten,

waarschijnlijk is het dan een niet-rokers uitvoering Laughing

maar alle gekheid op een stokje als je het bakje uit de middenconsole schroeft kun je de kabels zien en meten van de aansteker.

De kofferbak kun je volgens mij via de kentenplaatverlichting open friemelen, dus ding eruit wippen waardoor ie waarschijnlijk breekt en dan erlangs werken en als je dan de losse slotcylinder van de break hebt past deze met een beetje geluk in jouw sedan.

tja en die kachel ff geen idee maar draaid de aanjager ? en zit die stelschuif onder de motorkap niet vast.

Mark

Aan het aantal asbakken te zien, toch een rokers versie en aan de hemel te zien waarschijnlijk zelfs een sigaren versie Sad Binnenkort met groenezeep aan de slag om de auto te kuizen, is een Belgse.

Inmiddels de kofferbak wel weer open, wat verder priegelen met een schroefdraaier en ze ging open Smile

Ik denk dat ik het middenconsole uit de auto ga bouwen, moet ook nog de radio installeren en de bolletjes asbak overzetten. Zodra ik de twee voorstoelen heb verwijderd geeft mij dat ook de kans om de matten lekker schoon te maken.

De aanjager werk goed, welke stelschuif bedoel je? Ik heb zelfs het koelsysteem, incl de kachelradiator gespoeld afgelopen week, kwam wel wat vuil uit maar niet verstopt.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 januari 2012 04:17 PM
  [ # 24 ]

deze zie link

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=23908&products_id=5271

zit ergens in de buurt van het expansievat van het koelsysteem.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 januari 2012 10:19 PM
  [ # 25 ]
Mark Gielen schreef:

deze zie link

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=23908&products_id=5271

zit ergens in de buurt van het expansievat van het koelsysteem.

Mark

Word deze klep electronisch bediend of mechanisch? Deze regels de de verwarmings klep? Kan je daar vanuit d motorruimte bij of moet dat vanuit binnenuit doen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 januari 2012 10:29 PM
  [ # 26 ]

Bij mij werkt deze klep via een motortje in de motorruimte die de hevel verdraaid waardoor de buitenlucht toevoer gesloten/geopend wordt, schijnt trouwens dat de klep vooral bij airco auto’s van belang is.

Ik kan er helaas ff geen foto van vinden.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 15 januari 2012 11:23 PM
  [ # 27 ]

Hey wat leuk Maarten! Een nieuwe CX! Een goed begin van het nieuwe jaar, heb je wel verdiend!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 16 januari 2012 01:45 AM
  [ # 28 ]

mooie foto van tjerk

Afbeelding Bijlagen
cx berlikum klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 januari 2012 05:34 PM
  [ # 29 ]

zo de eerste dingetjes alweer met de dame mee gemaakt, vooral positief maar ook wat puntjes voor het too do lijstje.
Het is starten lopen en rijden gaat perfect, de traagheid valt mij ook aan alle kanten mee, is nog best vooruit te branden.
Zoals in een eerder bericht aangegeven brak de sleutel van de kofferbak af in het slot. Met veel moeite het ding open gekregen, gisteren in Abbenes een nieuw cilinderslot gehaald, maar deze paste natuurlijk niet, slot welke in de auto zat was met centrale deur vergrendeling (werkte niet meer) dus hele slot maar omgebouwd. Achterbak kan weer sluiten!
De verwarming werkt ook niet, gisteren alle losse onderdelen systematisch langs gelopen. De elektronische klep in het verwarmingshuis werkt motortje is te horen, kachelradiator met perslucht doorgespoeld (vorige week hele koelsysteem met de tuinslang gespoeld), was mooi open, systeem weer afgevuld en de waterslangen in-uit worden goed warm. De aanvoerklep van verse buitenlucht werk ook goed, blower werk goed. Toch komt er geen warme lucht naar binnen. Iemand nog een briljant idee of moet ik toch de kachelradiator gaan vervangen, kan ook zijn dat de klep wel bediend word maar niet werkt. Advies graag!
Met het koude weer weet ik niet of de thermo contacten op de radiator goed werken, had ze wel over gezet van de break daar werkte ze goed, ventilatoren werken ook goed als ik ze direct aansluit. Alleen werken ze niet automatisch. Kan zijn door het koude weer dat de temperatuur laag genoeg is dat ze niet aanslaan maar vrees dat er iets stuk is. Zijn deze contact onder+boven nog ergens nieuw te krijgen?
Heb alle relais ook gecontroleerd en die werken goed, met contact spray lekker de boel ingespoten en als aangename verrassing ging het dashboard verlichting een stuk feller branden Smile, wilde de lampje al vervangen.
De auto is nu ook een opslag voor onderdelen van mijn break die al verkocht zijn maar nog niet opgehaald, gaat morgen gebeuren kan ik de auto daarna goed beginnen met schoon maken. Denk dat ik dan ook de bijrijders stoel uitbouw en het middelconsult uitbouw kan ik zonder een gat te zagen bij de kachelradiator en kan ik de vloermatten goed schoon maken. Wacht nog wel tot het voorjaar met een shampoo beurtje. Zo dat is weer een lijst met werk voor de nieuwe dame

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 januari 2012 06:10 PM
  [ # 30 ]

Zou vooral niet de hele middenconsole eruit slopen voor de kachelradiator. Want volgens mij moet er officieel nog heel veel meer los. Gat zagen in het kachelhuis en weer dicht tapen is echt een heel stuk makkelijker en niemand die er ooit iets van ziet. Heb het van de zomer gedaan (en geniet nu van bloedhete kachel na paar minuten rijden)

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook