3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 januari 2012 07:11 PM
  [ # 31 ]

Voor het vervangen van de kachelradiateur zonder het maken van een gat in het kachelhuis dien je de volgende zaken uit te bouwen:

- het hele dashboard
- kachelblower onder motorkap
- kachelhuis compleet

Daarna moet je het uitgebouwde kachelhuis splitsen, de radiateur vervangen en alles weer inbouwen. Reken op 2 dagen werk. Met het luikje ben je in een uurtje of 2 wel klaar met de klus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 januari 2012 10:26 PM
  [ # 32 ]

Duidelijk, zijn de kachel radiatoren nog ergens nieuw te krijgen of moet ik opzoek naar een goed gebruikte?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 17 januari 2012 10:31 PM
  [ # 33 ]

Zijn nieuw te koop! Van Valeo kosten ze iets van € 65 ofzo…  gewoon via de grossier/automaterialenhandel

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 januari 2012 10:41 PM
  [ # 34 ]

En hier staat hoe je dat ding makkelijk kan vervangen:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196824/P450/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 januari 2012 10:46 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

En hier staat hoe je dat ding makkelijk kan vervangen:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196824/P450/

Dat had je wel heel netjes gedaan bravo

Heb de gaten wel eens groter gezien

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 januari 2012 10:47 PM
  [ # 36 ]

Niet alleen ik, samen met Graddus hoor Wink Maar, je kan het gat heel precies uitzagen/snijden. Zie je dus niets van.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 januari 2012 11:01 PM
  [ # 37 ]
waterman schreef:

En hier staat hoe je dat ding makkelijk kan vervangen:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196824/P450/

Mooi duidelijk uitgelegd, ga gelijk actie ondernemen en boven aan mijn to do lijst zetten. Beetje warmte in deze koude dagen is zeer welkom.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2012 12:39 AM
  [ # 38 ]

Maar wacht even…. ben je er nu dan ineens zeker van dat je koude voeten veroorzaakt worden door een verstopte kachelradiateur?

Er zitten meer motortjes in het kachelhuis die klepjes bedienen hè? Wink
En wordt de waterslang die erheen loopt wél warm?
Werkt je thermostaat? Blijft die niet openstaan?
Heb je ‘t systeem goed ontlucht?  (want zo niet, dan werkt die fan voorop de neus ook niet)

Ja, ik doe maar een gooi hoor.

Edit: heb even teruggelezen en de slang ‘heen’ wordt blijkbaar wel goed warm.
Dan blijft er dus een klep dicht staan. Bekleding eraf en kijken of deze werkt. Zit -meen ik- aan bestuurderszijde en bedient de klep die de luchtstroom openzet die door de radiateur loopt.

Er zit er ook eentje aan de pasagierszijde maar die regelt de hoofd/voeten stand.

Om de verwarring compleet te maken is er ook nog dit stuurrelais:

Maar het zou kunnen dat dit alleen in Série 2 auto’s zit met zo’n temperatuurvoelertje aan het plafond. In dat geval hoef je die ook niet als verdachte aan te merken.

Maar kijk eerst even naar die kleppen!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 januari 2012 01:59 AM
  [ # 39 ]
La Léo schreef:

Maar wacht even…. ben je er nu dan ineens zeker van dat je koude voeten veroorzaakt worden door een verstopte kachelradiateur?

Er zitten meer motortjes in het kachelhuis die klepjes bedienen hè? Wink
En wordt de waterslang die erheen loopt wél warm?
Werkt je thermostaat? Blijft die niet openstaan?
Heb je ‘t systeem goed ontlucht?  (want zo niet, dan werkt die fan voorop de neus ook niet)

Ja, ik doe maar een gooi hoor.

Edit: heb even teruggelezen en de slang ‘heen’ wordt blijkbaar wel goed warm.
Dan blijft er dus een klep dicht staan. Bekleding eraf en kijken of deze werkt. Zit -meen ik- aan bestuurderszijde en bedient de klep die de luchtstroom openzet die door de radiateur loopt.

Er zit er ook eentje aan de pasagierszijde maar die regelt de hoofd/voeten stand.

Om de verwarring compleet te maken is er ook nog dit stuurrelais:

Maar het zou kunnen dat dit alleen in Série 2 auto’s zit met zo’n temperatuurvoelertje aan het plafond. In dat geval hoef je die ook niet als verdachte aan te merken.

Maar kijk eerst even naar die kleppen!!!

Hoi Leo,
Altijd waardevol jou advies. Mijn auto is een late serie 1 maar heeft wel een vogelkooitje boven de binnenspiegel. De slangen die naar de kachel radiator toe lopen maar ook de slang die er vandaan komt is warm. Ik hoor de klep bewegen (motortje). Ander vermoeden dat de kachelradiator overleden is dat de vloer aan de passagierskant nat is, en nergens een waterspoor is. Daarbij is het ook redelijk droog geweest sinds ik de auto in gebruik heb genomen en daarvoor stond mevrouw binnen.
Ik heb al zo goed en kwaad als het kon de kleppen gecontroleerd, en er zit beweging in, of ze helemaal goed luchtdicht afsluiten weet ik niet Sad

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 januari 2012 02:05 AM
  [ # 40 ]

Toch weer een kick, vanmiddag kwam een vriend koffie drinken en natuurlijk de CX ook bekeken. Deze vriend heeft zelf een zeer recente Volvo V70 diesel met handbak, mooie wagen eerlijk is eerlijk. Hebben natuurlijk gelijk een proefrit gemaakt met de CX, bij het uitstappen kreeg ik het compliment dat zijn Volvo minder soepel/lekker reed. Zelfs met het gebrek van een turbo op de CX vond hij het nog best een rappe wagen. Toch leuk als je onderdelenschuur op wielen alsnog deze lovende woorden krijgt Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 18 januari 2012 02:33 PM
  [ # 41 ]

Dat ‘vogelkooitje’ kan dan natuurlijk ook kapot zijn hè?

Maar goed, prik eerst even een klein gaatje in je kachelhuis voordat je gaat zagen, dan weet je of de radiateur lekt.
Ziehier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214830/P45/#1564434

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 januari 2012 02:49 PM
  [ # 42 ]
mbender schreef:

Ander vermoeden dat de kachelradiator overleden is dat de vloer aan de passagierskant nat is, en nergens een waterspoor is.

Meet of je koelvloeistof verbruikt voordat je gaat zagen. Of ruik gewoon eventjes of de nattigheid koelvloeistof is. Smile

Heb je airco? Daar kan het vocht net zo goed van komen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 19 januari 2012 02:31 PM
  [ # 43 ]

Hoi,

je kleur is trouwens Gris Espadon (kon er gisteren niet op komen toen ik bij je was)

verder heb ik ook nog ff nagedacht over je verwarmingsprobleem en denk dat een klep niet open wil, ik heb t zelfde gehad met die van mij, toen wilde de klep die je als eerste tegenkomt vanaf de luchtinlaat niet open (gaasje eruit halen en met je arm erin, dan kun je t voelen) met als gevolg dat er nauwelijks lucht werd aangezogen

verder weet ik zo 123 niet hoe het elektronisch geregelde verwamingssysteem werkt, maar er zal vast nog wel ergens een klep in zitten! (doe mij maar iets mechanisch, dan kun je zien wat er gebeurd!)

greetzzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 januari 2012 06:36 PM
  [ # 44 ]

De klep die je als eerste tegenkomt vanaf het kippengaas gaat gewoon op en neer, deze heb ik als eerste bekeken. Ik ga het weekend een gaatje maken zoals Leo voorstelde, kijken of de radiator lekt. Ik had via Evert-Jan begrepen als het vogel kooitje kapot is dat de verwarming dan eigenlijk op vol blijft staan. Graag hier advies???
Vandaag de auto compleet schoongemaakt, wat was het ding vies van binnen bah bah bah. Gelukkig na een paar uurtjes schoonmaken kwam er toch een zeer mooi interieur vandaan. Ik had al verwacht dat deze mooi was aangezien alles heel leek maar dat is dus ook zo, ben blij!
Wel weer een volgend probleem, opeens gaan de ramen niet meer open waarschijnlijk een brak relais bij de accu, of heeft iemand anders hier een ander idee over?
Aan de passagiers was de vloer redelijk nat, kan van een lekke radiator komen maar zag ook dat het bij de deur nat was. De deur rubber zijn allemaal redelijk hard en plat. Heb ze nu goed schoon gemaakt en vol in de vaseline gezet hopelijk het probleem opgelost. De rubber zijn gelukkig nergen kapot.
Gelijk maar wat sleutels bij laten maken en alle sloten schoongemaakt en gesmeerd, dus nu geen sleutels meer die afbreken Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 januari 2012 06:50 PM
  [ # 45 ]
mbender schreef:

Ik ga het weekend een gaatje maken zoals Leo voorstelde, kijken of de radiator lekt.

Heb je gewoon zin om in je auto te gaan zagen? Ik snap niet waarom je dit doet.

Een lekkende radiator geeft nog gewoon warmte. Geen warmte betekend niet dat je een lekke kachelradiator hebt. Misschien heb je geen doorstroming, maar je hoeft niet te gaan zagen om te kijken of er vloeistof door het systeem stroomt. Heb je al koelvloeistoflekkage geconstateerd?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook