76 van de 207
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 september 2012 07:31 PM
  [ # 1126 ]

Goede middag.

Ik heb er een turbo 1 inzitten( wisten we al)
En een bijbehorende versnellingsbak.( voor turbo 1 dus)
Net effe weer een stukje gereden en het is bij 80 net geen 2000 toeren in zijn 4
En nu ben ik weer kwijt wat het bij 100 en 120 was,maar dit zal dus wel goed zijn ,neem aan dat dit 2500 toeren is bij 120
Maar zeker weten doe ik dit dus niet meer,kortetermijn geheugen van mij is niet wat. confused
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 13 september 2012 07:34 PM
  [ # 1127 ]

Gewoon opslaan in je lange termijn geheugen, weet je het over een poosje wel. cheese

Groetjes Harry

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 07:54 PM
  [ # 1128 ]

Ik heb de bakgegevens ondertussen bij elkaar.

Een Turbo 1 heeft een 2GE77-bak met de volgende gegevens in de volgorde versnelling, verhouding en theoretische wagensnelheid (km/h) bij 1000 rpm en afrolmaat band 1,93 m (195/70R14)
1 12/38 9,59
2 18/33 16,56
3 29/35 25,16
4 34/30 34,42
5 46/31 45,06
Einreductie 16/61

Een Turbo 2 heeft een 2GE95-bak met de volgende gegevens in de volgorde versnelling, verhouding en theoretische wagensnelheid (km/h) bij 1000 rpm en afrolmaat band 1,93 m (195/70R14)
1 12/41 9,18
2 18/35 16,14
3 28/35 25,11
4 34/30 35,57
5 46/31 46,58
Einreductie 16/59

Conclusie, 1,2 en 3 zijn korter en de 4 en 5 zijn langer van deze bak.

Maar 80 in 4 bij 2000 rpm kan bij beide bakken dus niet kloppen, bij een Turbo 1 is het ca 69 en bij een Turbo 2 dus ca. 71
Dus of een afwijkende bandenmaat, afwijkende snelheidsmeter of afwijkende toerenteller. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 08:20 PM
  [ # 1129 ]

Frank

Je bent toch van ongeblazen naar geblazen gegaan?

Strikt genomen moet je dan even bij de RDW langs, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192752/P75/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 september 2012 10:01 PM
  [ # 1130 ]

Kan maar zo…...
De tijd zal het leren

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 13 september 2012 11:20 PM
  [ # 1131 ]

Ik ben best jaloers op deze wissel hoor…
Hier in Belgie kun je dat op je buik schrijven.
Die regelgeving betreft motorvoertuigen en de periodieke keuring is hier wel een beetje erg .... bijzonder.

Als de computer daariets anders verteld dat de keurmeester het denkt te zien , ben je klaar met keuren tot je het naar zijn wens verholpen hebt. Ik mis mijn vaste APK station De Weeren in Zwanenburg dan ook erg!

Maar je rijd weer! en das goed joh… veel plezier met je dame…

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 september 2012 08:55 PM
  [ # 1132 ]

Effe een vraag,
Wou de thermostaat monteren,nu heb ik een rubberring een pakking en een thermostaat.
Wat is de volgorde,thermostaat ,rubber ring pakking en dan het gedeelte weer vastschroeven.
Of eerst de rubber ring en dan de thermostaat?
En de ” veer richting waterpomp?
Ben het effe kwijt ,maar dacht het wel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 14 september 2012 09:04 PM
  [ # 1133 ]

Voor zover ik me herinner is dit de volgorde:

waterpomphuis - rubber ring - thermostaat - pakking - deel waar slang op moet met 3 boutjes - slang.

De veer moet in het waterpomphuis zitten, en niet in de slang. In de veer zit het waselement en dat moet aan de hete kant zitten (aan de kant van de motor) anders gaat ie niet of te laat open…

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 september 2012 09:05 PM
  [ # 1134 ]

Dank u ,was wat ik verwachte maar wist het niet zeker meer.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 14 september 2012 09:09 PM
  [ # 1135 ]

die drie boutjes zou ik trouwens wel met kopervet grafietvet of iets smerends vastzetten en niet te vast aandraaien want die rotten altijd vast…

Edit: kopervet niet icm met alu gebruiken.

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7534
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 september 2012 12:01 AM
  [ # 1136 ]

En waarom geen kopervet tussen staal en aluminium?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 september 2012 12:08 AM
  [ # 1137 ]

Koper tast aluminium aan .
En zink kan ook niet tegen koper.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 15 september 2012 12:22 AM
  [ # 1138 ]

Er is kans op galvanische corrosie als je kopervet gebruikt met aluminium. Heb het aan de lijve ondervonden toen ik een keer de koperen boiler van mijn espresso apparaat wilde openen, waarvan de helften met alu klemringen zaten vastgebout: de alu klemringen waren compleet vergaan, maar verder nergens corrosie.

Er schijnt tegenwoordig keramisch vet te zijn dat beter is dan kopervet en juist voor dit soort klusjes goed geschikt is:  zie dit artikel.

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7534
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 september 2012 12:30 AM
  [ # 1139 ]

Mwah - als ik daar dan weer de gezondheidsrisico’s van zie, hou ik het even op kopervet als montagepasta. Maar goed - wel weer wat geleerd, geen kopervet tussen staal en aluminium. (Geen vet is trouwens ook niet alles, de boel kan dan toch ook wel heel erg vast gaan zitten.)

Profiel  
 
bastelaar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 05-09-2012

Gepost: 15 september 2012 12:33 AM
  [ # 1140 ]

molybdeen vet werkt ook heel goed (het vet dat in de homokineten en tripoïdes van je aandrijfassen zit) tussen aluminium en staal.

En wat heb jij vandaag in elkaar gebasteld?

Profiel  
 
 
76 van de 207
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook