2 van de 29
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2012 02:32 PM
  [ # 16 ]

Ja zeker. Dan voelt ie weer hard. De DS heeft een zero-travel pedal. Hij hoort dus nauwelijks naar beneden te gaan . Itt de VW!!

Wat zit waar:
Begin maar met lezen!! Of kom die cursus doen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 03:04 PM
  [ # 17 ]

Ik ben inmiddels bezig verschillenda handleidingen door te nemen. Dat van de LHM en remmen MOET ik gewoon doen, want het voelt nu erg ongemakkelijk.

De cursus in Amsterdam is me denk ik te ver weg. Het zou wel een mooie gelegenheid zijn wat basiskennis op te doen. Even kijken of ik onder het mom ‘gezellig dagje uit’ mijn vrouw nog mee kan krijgen Smile

In ieder geval hartelijk dank voor de hulp tot zo ver. Ik hoop morgen alvast te kunnen beginnen met wat klusjes. De accu moet nu eerst opladen, anders is het lastig klussen aan de electra.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2012 04:18 PM
  [ # 18 ]

Prima. Vrouw mag mee en je mag ook komen kijken en niet sleutelen.

Zorg als je gaat klussen voor een pc/tablet me internet zodat je online vragen kan stellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 07:34 PM
  [ # 19 ]

knipperlichten doen het, remlichten doen et. Alleen de normale voor en achterlampen nog niet. Er is ook iets gerommeld achter de klokjes in het dashboard, dat maakt het er niet overzichtelijker op Smile

ik heb een wiring schema, dus met die erbij hoop ik morgen ook de normale verlichting in orde te hebben.

Ik heb nog wel een vraag. Om het contactslot zit een soort klem, met daaraan een stukje draad en een (aluminium?) uiteinde. Waar hoort dit uiteinde naar toe te gaan?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 september 2012 08:08 PM
  [ # 20 ]

Gefeliciteerd met je DS!
Hopelijk kan je er snel mee de weg op Wink

bogaard77 schreef:

BTW, Je zou je nog in kunnen schrijven voor de 10.000 km beurt cursus in amsterdam op 7 October!!
Je doet dan onder begeleiding van een ervaren sleutelaar de beurt zelf!!

Die cursus zat een week geleden al vol…
Had ik graag naar toe gegaan, maar dat kon al niet meer Sad

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 08:10 PM
  [ # 21 ]

kijk, dan hoef ik daar niet meer over na te denken Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 september 2012 08:25 PM
  [ # 22 ]
Wilfred en Geesje schreef:

knipperlichten doen het, remlichten doen et. Alleen de normale voor en achterlampen nog niet. Er is ook iets gerommeld achter de klokjes in het dashboard, dat maakt het er niet overzichtelijker op Smile

ik heb een wiring schema, dus met die erbij hoop ik morgen ook de normale verlichting in orde te hebben.

Ik heb nog wel een vraag. Om het contactslot zit een soort klem, met daaraan een stukje draad en een (aluminium?) uiteinde. Waar hoort dit uiteinde naar toe te gaan?

Je raadt het nooit! Dat is een glasvezelkabel. Het andere uiteinde kan achter in je tellerblok geschoven worden bij een van de dashboardverlichtingslampjes. Als je dan je verlichting aanzet wordt het contactslot “inwendig” verlicht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 26 september 2012 08:36 PM
  [ # 23 ]

Haha, dat had ik idd nooit geraden. Glasvezel…hoe modern!

Bedankt. Ga ik morgen mee aan de slag

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 26 september 2012 09:42 PM
  [ # 24 ]

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanwinst.
Het gebrek aan onderhoud van zo’n oude auto is altijd even iets om doorheen te worstelen en waarschijnlijk zul je de duurste dingen eerst hebben. Dit was zo bij ons de eerste 2 jaar dat we de auto hadden en de 8 jaren daarna was er niet heel veel mis aan. Het scheelt een hoop (geld) als je zelf handig bent.
Even een paar tips die zo in me op komen:
- Als er lang stilstand is geweest en weinig op benzine gereden is, dan heb je kans dat de rubberen leidingen van je benzine-systeem poreus zijn geworden. Vooral onder de motorkap kan dit tot brand leiden als je besluit op benzine te gaan rijden.
- Als je tank niet helemaal vol is dan heb je kans dat de bovenkant van je tank is gaan roesten, beter geheel afvullen, ook als je alléén maar op LPG rijdt.
- Controleer na een ritje van meer als 10 km of je radiateur geheel en gelijkmatig warm wordt. Doe dit ook voor je kachel en spoel het systeem desnoods door. Radiateur en kachel kun je het best eerst verwijderen en los van de auto schoonspoelen om te voorkomen dat je de troep het blok in spoelt. Als je dit doet, denk er dan ook bij na dat je zo’n 13 liter koelvloeistof moet vervangen. Je motor loopt dan wel niet (meer) heet en in de winter rij jezelf lekker warm. Voor de passagiers geldt dat ze zich maar warmer aantrekken en niet moeten zeuren…
- Gebruik de zoek-functie van het forum als je iets wil weten. Vind je het niet, dan kun je altijd een vraag stellen. Mijn ervaring is dat je binnen een paar dagen vaak meerdere antwoorden hebt die je meestal goed vooruit helpen.

Groetjes, Succes en vooral veel plezier.

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 september 2012 07:33 AM
  [ # 25 ]

Bedankt voor de tips. Dat van de benzineleidingen was ik ook bang voor. Heb ze inmiddels al gecheckt, en het lijkt me te vallen. Het is niet zo dat ie echt lang heeft stilgestaan hoor. Paar maanden. Daarvoor kan je aan de papieren zien dat ie zo’n 8000 km per jaar deed.

Het heet lopen van de auto, is dat een probleem met een DS? Ik zie dit onderwerp vaker voorkomen. (ik snap wel dat ze niet heet mogen worden, maar ik bedoel of dit toch vaak voorkomt)
En hebben jullie een temperatuurmeter geinstalleerd om dit in de gaten te houden?

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 september 2012 10:57 AM
  [ # 26 ]

(Te) Heet worden komt bij veel snoeken voor, maar is eigenlijk altijd het gevolgd van een dichtgeslibt koelsysteem, goed spoelen en KVS vervangen zoals hierboven beschreven moet voldoende zijn om dit te voorkomen.

Een temperatuurmeter is fijn omdat je dan de temperatuur goed in de gaten kunt houden, de lamp gaat pas branden als het systeem echt heet is.

De temperatuurmeter is vrij simpel te installeren en dit kun je het beste doen als je de boel spoelt:
De voeler van de temperatuurmeter komt dan meestal in de waterpomp;
hierin zit nu een “loze” bout die er daarvoor uit moet:
Dit is het lastigste stukje, die bout zit er meestal al zo`n 40 jaar en gaat er lastig uit!
Met kruipolie en veel geduld komt deze er uiteindelijk wel uit; Niet met brute kracht, want dan loop je het risico je waterpomphuis te vernielen!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 september 2012 11:45 AM
  [ # 27 ]

aha, wellicht dat die temperatuurmeter dan nog komt.

Inmiddels ben ik bezig met de electra. Wat een puinzooi!

1 voorbeeld: bij het klokje is gerommeld. het resultaat: het lampje van het klokje brand altijd. de klok begint zodra je de verlichting aanzet…
Als het daar al mis gaat, ben je bang voor de rest:-)

nu ben ik aan het rommelen geweest, en nu start ie niet meer! Dus even een overzichtje van het contactslot opgezocht, en zo weer verder.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 september 2012 12:43 PM
  [ # 28 ]

Wilfred, zoals Bartjes al aangaf: gebruik de zoekfunctie van het forum. Die werkt prima en dit forum bulkt van de relevante kennis. Er zijn mensen zoals waterman die de DS beter kennen dan de inhoud van hun portemonnee en ongeveer elk probleem wat je gaat tegenkomen met je DS is al eens besproken op dit forum.

Kom je er dan niet uit, vraag het gewoon. De koeling van de DS is prima, mits in orde. Maar het is een oude auto en ik heb meegemaakt dat de radiateur voor 2/3 verstopt zat en dan gaat hare majesteit dus echt protesteren.

De stroming in het lamellenblok van de radiateur is van boven naar beneden en meestal zitten die kanaaltjes alleen aan de bovenzijde dicht met prut. Je vindt daar meerdere postings over op dit subforum als je zoekt.

Succes met de DS en geniet er van zoals het kan en hoort en laat je niet verleiden want het blijft een dame met typische damesmaniertjes.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 september 2012 01:35 PM
  [ # 29 ]

Klokje: De plusdraad en de lamp draad zitten verkeerdom!!
Dat is simpel!

Check eerst of alle zekeringen heel zijn en de houdertjes niet gecorrodeerd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 september 2012 01:39 PM
  [ # 30 ]

Ik ben er inmiddels uit.

de problematiek zat bij de stroomtoevoer naar het contact. De stroomtoevoer voor Licht, Bobine en startrelais kwam uit 1 draad (in elkaar gevlochten, en veel lelijk tape erom). Volgens de schema’s horen dit 3 afzonderlijke draden te zijn. Ik heb ze nu uit elkaar gehaald, maar ik kan nergens een + vinden voor de verlichting en een + voor naar de bobine.

Indien iemand tips heeft, welkom. Anders trek ik een extra gezekerde plus vanaf de accu. Kan het zijn dat deze draden zijn gebruikt voor de gasinstallatie? Ik heb namelijk het idee dat dat niet heel netjes gedaan is, wat de stroom betreft. De rest van de gasinstallatie is wel netjes.

Verder licht het acculampje niet op wanneer ik de auto op contact zet. Ik ben niet helemaal zeker hoe het hoort te werken. Hieronder zie je hoe het nu zit, en daar snap ik niet echt iets van:

Als ik het goed heb, komt er stroom op het acculampje, wanneer deze op contact gezet wordt. hij gaat dan branden, met een lampje naar de spanningsregelaar als massa.
Zodra de motor draait, komt er ook 12v vanaf de spanningsregelaar, en is de spanning aan beide zijden van het lampje gelijk. Hij zal dan uit gaan.

Waar komen de draden van beide zijden van dit lampje vandaan?

hartelijk dank voor alle warme welkomwoorden, en bedankt voor de hulp!

Profiel  
 
 
2 van de 29
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook