4 van de 29
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 september 2012 08:10 PM
  [ # 46 ]

Schijven moeten formeel minimaal 10mm zijn,maar bij 9mm zou ik mij geen zorgen maken. Afkeur op schijfdikte zal niet snel gebeuren. Apk man weet die norm niet en het zijn op het oog vrij dikke schijven.
Het remmen van een DS voelt inderdaad in het begin vreemd.
Succes

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 28 september 2012 08:32 PM
  [ # 47 ]

hmm, er staat in het regelgeving boek van RDW helemaal niets over remschijf dikte:
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/APK/Regelgeving/Regelgeving APK - Keuringseisen.pdf

Ik ga ze even meten, en dan zie ik wel. Op zich vind ik het geen probleem ze te vervangen, maar wel als het nog voor volgend weekend moet.

Mijn zwager is APK keurmeester. Daar gaan mijn auto’s altijd heen. Ik kan hem dus altijd makkelijk vragen wat de regels zijn

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 september 2012 08:36 PM
  [ # 48 ]

Ik heb al heel veel APK keuringen gehad en nog nooit heeft de keurmeester de schijfdikte opgemeten. Hij gaat op de remmentestbank en hij meet de remkracht en kijkt of links en rechts niet verschillen.

Aan de andere kant moet je nooit besparen op remmen en als ze te dun zijn gewoon nieuwe er op.

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2012 08:38 PM
  [ # 49 ]

Remmen moeten remmen. Blokjes die bijna ijzer-op-ijzer zijn of schijven zo dun als zaagbladen…. Je komt ermee weg, als de auto maar voldoende uit de remtest komt en met minder dan 30% verschil per as.  nuts

Een debiele regel, want argeloze mensen denken dan snel dat je dus een jaar vooruit kunt, wat in dat geval geenszins het geval is natuurlijk.
In jouw geval zal het echter wel loslopen, want dit klinkt niet als ‘mijn DS heeft zaagbladen’.  Laughing

Edit: Hé Han, jij ook hier? alles oké?  doei

* gaat direct maar weer eens oude muziekjes zoeken op Youtube *  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 september 2012 08:39 PM
  [ # 50 ]

De10mm die ik noem is volgens wph DS en niet volgens APK.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2012 08:40 PM
  [ # 51 ]

Hoho, er bestaan wel apk eisen voor remschijven he ..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2012 08:41 PM
  [ # 52 ]

Zouden ze dat ook daadwerkelijk opmeten?
ja, oké bij twijfel wel misschien.

Maar remblokjes van 2 mm dik heb ik echt al eens aangetroffen op een auto met verse APK.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 september 2012 09:06 PM
  [ # 53 ]

Alles goed hier Leontien. Een kennis van me reed met een oudere Jaguar S type, zo’n jaren 60 auto met een 3.8 liter motor en een top van meer dan 200 km/u. De voorste schijven waren te ver gesleten en dus te dun. En zolang je dan gewoon remt is er niet zo veel aan de hand. Maar hij ging een keer echt hard en remde vrij bruusk. Een van de schijven gaf het op en scheurde uit elkaar. Dat wil je toch liever niet meemaken als je een noodstop moet maken.

Met een DS is dat niet anders. De schijven zijn groot en relatief dik, maar niet geventileerd zoals de veel dikkere schijven van de moderne auto. Ej het gaat pas fout als je echt hard moet remmen op hoge snelheid. De schijf wordt heet en kan zelfs gaan opgloeien en dan is het staal zacht.

Geen risico nemen met het remmenwerk. Geldt voor alle veiligheidsonderdelen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 september 2012 12:07 AM
  [ # 54 ]

Met een cx gehad met hard remmen. De eerste seconde niets aan de hand, maar daarna liep de remkracht gigantisch terug. Te heet dus. Heb hem de berm in moeten sturen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 29 september 2012 09:42 AM
  [ # 55 ]
Egbert schreef:

De10mm die ik noem is volgens wph DS

Egbert waar staat in het wph de minimale schijfdikte door slijtage, ik kom alleen deze gegevens tegen.


Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 september 2012 10:39 AM
  [ # 56 ]

Hey, ik ben ook van plan om mijn remschijven te vervangen
Het lijkt me een omslachtig werkje maar het moet echt wel gebeuren
Kan ik dit goed zelf doen? Of kan ik dat het best uitgeven?
Hoeveel tijd mag ik uittrekken voor de remmen?
Want ik neem aan dat dit niet op 1 dagje sleutelen gefixt is

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 september 2012 12:29 PM
  [ # 57 ]

Ja wel hoor. In 1 dag moet het lukken!

Alles boven de bak weghalen en de bak ondersteunen. Dan de traverse eraf en de klauwen weghalen. Handrem tangen eraf en schijven los bouwen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 30 september 2012 12:42 PM
  [ # 58 ]

Bedankt voor alle reacties. De hoofdlijn is duidelijk. Niet te druk maken, maar wel zorgen dat je altijd goede remmen hebt. En dat wil ik zelf natuurlijk ook.

zometeen even een stukje toeren en kijken hoe alles werkt.

Ik merkte nog 1 ding. Het lampje van Help de koelvloeistof is te heet, licht niet op zodra ik de auto op contact zet. dat is dus nog even een aandachtspuntje.

ik heb nog niet gehoord of de koelvloeistof temperatuur indicator standaard is,en of men daarnaast nog een nauwkeurigere meter installeert.
Ik heb zo’n meter zitten, zelfde als de brandstof meter zeg maar. iets naar rechts.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 september 2012 01:19 PM
  [ # 59 ]

Temp.meter was niet overal standaard.

Kijk anders eens bij je sonde op de waterpomp, wel oppassen met losdraaien ( als je dit wilt doen) de kans bestaat dat je waterpomp scheurt.

Te zien op mijn site:

http://www.SPAM/@ds/fr_2april2011.html

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 september 2012 01:30 PM
  [ # 60 ]
lucky schreef:
Egbert schreef:

De10mm die ik noem is volgens wph DS

Egbert waar staat in het wph de minimale schijfdikte door slijtage, ik kom alleen deze gegevens tegen.


Ik had de 10mm uit het hoofd. Blijkt dus 11 te zijn. Dan zou ik mij geen zorgen maken over 1mm minder dus 10mm

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
4 van de 29
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook