Octopus… procedure voor vervanging
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 augustus 2004 01:50 AM

Olla,

Ik heb zitten zoeken in mijn BXNL archief over 2003 en 2004 (als je netjes mapjes maakt blijft outlook express ook netjes) maar heb moeite info te vinden over hoe je zelf een octopus vervangt.

Een vriend heeft met zijn pas aangeschafte 16V MK1 een flinke lekkage uit dat ding. We hebben nog niet kunnen traceren of het gewoon een slangetje is of de octopus zelf, maar hij staat er op dat ie vervangen wordt, dan heeft ie zekerheid zegt ie.

We hebben toegang tot een brug. Een citroenmonteur zei dat je wat moet weghalen en dat het helpt om de onderste motorsteun los te halen zodat je het motorblok naar voren kunt duwen (en klem zetten natuurlijk, kan dat met (meerdere) spanbanden vanaf het sleepoog?). Wat moet ik naast een flinke hoeveelheid LHM nog meer hebben? Die plastic verbindingstukjes? Iemand zei me eens dat je de boel na montage nog een keer met kleine slangklemmetjes kunt zekeren. En omdat het alleen maar retourslangen zijn, is achteraf ontluchten nergens voor nodig right?

Heeft iemand nog specifieke tips door ervaring?

Oh en heeft uiteindelijk nog iemand een vervanging voor een octopus gefabriceerd?

groets!

Alex.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 13 augustus 2004 02:56 PM
  [ # 1 ]

ik heb de octopus ook ooit een keer vervangen, maar dat heb ik gewoon bij mij in de garage gedaan. het was wel een klote werk, en is zeker dan ook niet aan te raden als je een hekel hebt aan heel veel gepiel en zoeken.
ik heb dan ook de nodige onderdelen verwijderd, zodat ik er wel beter bijkon, zoals de onderste motorsteun, rv de gehele ophanging zo’n beetje, en heb gelijk met remmenreiniger de hele subframe afgespoten als eerste, zodat je alles duidelijk kan zien, en overal nog redelijk bij kan en vast pakken !! want alles is echt vet en onder de bagger.

de retour slangen kan je inderdaad beter vast zetten met slangeklemmetjes of tie-raps. want die willen er nog wel eens af vliegen.

veel succes en hopelijk heb je wat aan de info,

groeten Aldo

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook