8 van de 29
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 08 oktober 2012 10:17 AM
  [ # 106 ]
SPAM schreef:


Alleen schorsen helpt bij APK, rest is allemaal broodje aap verhaal.


Bron,  http://www.ibki.nl/smartsite.shtml?ch=BKI&id=1908  , Artikelen keurmeesterblad 1 t/m 55


of het keurmeesterblad PDF link, zie pagina 48, Rijden na afkeur mag dat ?.


http://www.ibki.nl/IBKI/APK/Artikelen_uit_keurmeesterblad_nrs_1_tm_55_versie_29012012.pdf


.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 08 oktober 2012 02:29 PM
  [ # 107 ]

Een keuringsbewijs is geldig voor de duur van één jaar. Dat wil zeggen: oude vervaldatum plus 1 jaar of datum ingang keuringsplicht plus 1 jaar. Omdat een auto al twee maanden voor de vervaldatum of datum ingang keuringsplicht mag worden gekeurd (met behoud van de datum), kan de totale periodelengte tussen de keuringsdatum en de vervaldatum maximaal 14 maanden bedragen.
Nee, rijden mag dus niet.

Als een auto bij een volgende APK-keuring wordt afgekeurd en er een nieuw keuringsrapport (dat heet geen keuringsbewijs) wordt afgegeven, vervalt de geldigheid van het oude keuringsbewijs dus niet!
Mag er dan gewoon met een auto – die niet aan de eisen voldoet – doorgereden worden, omdat er nog een geldig keuringsbewijs bij aanwezig is? Het antwoord is: ‘Nee’. In de wet wordt namelijk gesteld dat het verboden is om met een voertuig te rijden of te laten rijden wanneer het niet aan de permanente eisen voldoet.

Dat verbod om te rijden geldt uiteraard niet alleen nadat er een afkeuring heeft plaatsgevonden, maar geldt voor alle situaties waarin de auto niet (meer) aan de eisen voldoet. Dus bijvoorbeeld wanneer er gebreken optreden, terwijl de auto nog maar kort geleden is goedgekeurd en ook wanneer dat het geval is en de auto nog helemaal niet APK-keuringsplichtig is.

Dat na een afkeur de ‘oude’ vervaldatum gewoon in het APK keuringsregister blijft staan is belangrijk. Want een auto die niet aan de eisen voldoet mag tot twee maanden na de vervaldatum van de laatste goedkeuring ongekeurd langs de weg staan (en dus niet rijden).

In het kader van de houderschapsverplichting (boete op basis van registercontrole) is het dus van belang dat de juiste vervaldatum in het systeem bekend is. Zolang er niet met de auto wordt gereden kan er pas na de vervaldatum + 2 maanden worden beboet voor het overtreden van de keuringsplicht. Als wordt geconstateerd dat er met de auto wordt gereden, kan dit echter meteen na het vervallen van de goedkeuring. Dus ook vanaf elk moment dat niet meer aan de keuringseisen wordt voldaan. Om helemaal volledig te zijn, dit geldt dus tevens voor voertuigen die niet APK-keuringsplichtig zijn!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 oktober 2012 02:32 PM
  [ # 108 ]

Ik wens jullie alleen erg veel succes bij het aanvechten van de eventuele boete. Ik kan je melden dat je het NIET gaat redden.

En nu weer ON-TOPIC!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 08 oktober 2012 09:47 PM
  [ # 109 ]

very good

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 oktober 2012 08:46 PM
  [ # 110 ]

Vrijdag heb ik een klusdag ingepland. Dit vergt altijd planning, omdat ik zelf in een flat woon. Klussen doe ik bij mijn broer in de garage (met Brug!). Hopelijk kan ik eind van de dag de DS dan nog voor de apk wegbrengen.

Ik ben me aan het orienteren op een lasapparaat. Vanwege de DS, maar ook omdat altijd wel andere oldtimers heb. Ik moet toch een keer zo’n ding.

de cebora 160 evo lijkt me wel wat, maar is ook nog best prijzig.

Iemand nog tips?
Minimaal amperage moet wel 30 zijn, zodat ik lekker plaatwerk kan lassen. En ik wil wat gereedschap betreft altijd wel kwaliteit.

(misschien is dit een wat raar bericht. Geen geld voor de DS, wel denken aan een lasapparaat van over de 500. Klopt. Ik heb nog geen zin geld in de DS te stoppen, voordat die zich ‘bewezen’ heeft. Dus eerst een half jaar rijden. Reden: ding kostte maar 500 euro, dus kans is groot dat het niet veel is. Voorlopig rijdt ie heerlijk. Maar ik wil liever niet geld in een auto stoppen, waar ik na een half jaar achter kom dat ie rijp is voor de sloop. Ik wil de DS graag op de weg houden, maar niet als ik er meteen meer in moet stoppen dan aanschaf kostte.)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2012 08:53 PM
  [ # 111 ]

Die Cebora 160 is misschien wat aan de prijs, het is een geweldig apparaat en wordt niet voor niets heel erg veel aan autobeunen verkocht Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 oktober 2012 09:05 PM
  [ # 112 ]

Dat is toch zo’n gasloos apparaat met een gevulde draad? Ik heb er een van mijn zwager hier staan, van Kinzo en die kostte 100 euro. Heb ik het laswerk mee gedaan en dat werkt ook gewoon goed. Heeft ook zo’n gevuld draadje. Een echte met gasfles werkt beter en schoner, maar dan heb je het over een andere prijs.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 09 oktober 2012 09:08 PM
  [ # 113 ]

Gasgevulde draad kan misschien, dat weet ik niet. MAar dat was ik niet van plan, daar ben ik niet zo over te spreken. Ik wil gewoon een gasfles erbij.

En hij kost rond de 650 euries. Dus ik denk dat het een iets andere categorie is dan de kinzo van 100

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 oktober 2012 09:22 PM
  [ # 114 ]

Je hebt ook van die apparaten met een klein flesje gas, maar dat is volgens mij relatief duur. Er staat wel eens een gasfles te koop op MP en die kun je gewoon laten vullen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 09 oktober 2012 10:00 PM
  [ # 115 ]

Beste,

Zoals altijd moet je hier ook door schade en schande wijs worden, na een tweetal lasapparaten met een gevulde draad heb ik mezelf destijds maar eens wakker geschud Rolling Eyes

Ik ben terecht gekomen op een lasapp. met glasfles en rol draad, had dit veel eerder moeten. Laswerk ziet er stukken beter uit, wijze van lassen is perfect, en je kan op een fatsoenlijke wijze proplasen, etc.  Je werk ziet er stukken schoner uit, in plaats van al die spetters met een gevulde draad.

Ik heb hem hier gekocht:  http://link.marktplaats.nl/1000937364

Is kwalitatief even goed als de cebora… Wink

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 522
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 09 oktober 2012 11:11 PM
  [ # 116 ]

Even aanvullen, als je krachtstroom hebt in je werkplaats kies dan voor een krachtstroomapparaat, werkt net even stabieler als een 220V apparaat. Koop je er een met een gasfles geef dan een paar centen extra uit en koop een 20 liter fles, bij omruilen betalen wij ca 55 euro voor een 20 liter vulling en ca 45 euro voor een 10 liter vulling dus die kosten heb je er zo uit.

Tenslotte kijk eens op de website van BVA auctions,daar staan regelmatig MIG apparaten uit faillissementen die voor weinig weg gaan, niet nieuw maar wel professionele kwaliteit.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 10 oktober 2012 03:31 PM
  [ # 118 ]

Ik heb een Cebora Revolution (met gas) en die voldoet prima, is ook iets goedkoper dan de EVO 160.
En ik heb hem hier gekocht: http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Las_apparaten.htm

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 oktober 2012 01:57 PM
  [ # 119 ]

Ik heb al een poosje de Cebora Bravo 155 van Rustbuster en die bevalt erg goed. Nu overigens niet meer leverbaar zie ik.
Voor 25 Euro thuis laten bezorgen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 11 oktober 2012 09:04 PM
  [ # 120 ]

de cebora 160 wordt gezien als opvolger van de bravo 155.

Het valt me op de cebora en contiweld niet (veel) tweedehands op internet staan.

Profiel  
 
 
8 van de 29
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook