10 van de 29
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2012 04:36 PM
  [ # 136 ]

Een scheef wiel is een draagarmlager met speling of een doorgerotte ophanging van de draagarmlagerhouder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 28 oktober 2012 05:57 PM
  [ # 137 ]

Als het wiel echt zichtbaar scheef staat, dan zou het lager dus compleet uit elkaar gevallen zijn. Kan me niet voorstellen dat het wiel dan nog draait. Snel even goed (laten) nakijken want de 2e mogelijkheid die Waterman noemt is gevaarlijk.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 29 oktober 2012 08:15 AM
  [ # 138 ]

ik zal eens even kijken.

het wiel staat zichtbaar scheef. Maar de garagehouder had het wiel gecontroleerd op speling, en niets gevonden. Later, met de man van de RDW erbij, viel het hun op dat als je achter de auto staat het rechter achter wiel zichtbaar scheef staat.

overigens ben ik niet heel erg bang dat ie doorgerot is. De hele bodem, chassis en alles is knetterhard. Het zou betekenen dat dit de enige plek is die rot is, terwijl andere delen vaak eerder verrot zijn. (stiekem praat ik mezelf nu moed in Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2012 10:10 AM
  [ # 139 ]
Wilfred en Geesje schreef:

.. De hele bodem, chassis en alles is knetterhard…

Hoe bedoel je, knetterhard?

eerder schreef je namelijk:

Wilfred en Geesje schreef:

... Daarvoor heb ik de gaten in de bodem dichtgelast…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 29 oktober 2012 11:43 AM
  [ # 140 ]

Scherp hoor. Ik zei toch dat ik mezelf moed aan het inpraten ben tongue wink

ik weet het gewoon niet waar het in zit, zonder het te bekijken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2012 11:47 AM
  [ # 141 ]

Achterscherm er af halen, binnenscherm los halen en kijken waarom de draagarm scheef hangt. Zit dat allemaal goed en vast dan moet er wat anders krom zijn. Je gaat toch niet met een scheef wiel rijden neem ik aan?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 oktober 2012 12:06 PM
  [ # 142 ]

Of de opsluit moer aan de binnenzijde zit los. over de achtersabilisatorstang zit een deksel (4 m5 boutjes, 2 boven 2 zijkant) haal die eraf en bekijk de moeren. Eventuee vastslaan met een stompe beitel of schroevendraaier.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 oktober 2012 02:55 PM
  [ # 143 ]

Wielmoeren los? Kán ook, natuurlijk.

knuffel

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 29 oktober 2012 04:52 PM
  [ # 144 ]

Dank voor alle suggesties. Helaas kan ik ze geen van allen controleren omdat de DS 80 km verderop staat. Woensdag heb ik een dagje vrij, en dan kan ik alle genoemde opties langs gaan!

Bovendien ga ik dan langs een onderdelen verkoper, en dus heb ik goede hoop dat ik donderdag apk heb.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2012 05:34 PM
  [ # 145 ]

Kijk eerst even naar de optie van Boogaard, daar hoef je weinig voor te demonteren.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 30 oktober 2012 02:05 PM
  [ # 146 ]

een scheef wiel door een losse draagarmlager moer, betekent dit dat de torsiestang kromgebogen wordt?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 oktober 2012 03:59 PM
  [ # 147 ]

Als het erg wordt knapt er wel een bout van de strop waarmee hij aan de draagarm zit schat ik..

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 05 november 2012 02:08 PM
  [ # 148 ]

Het blijkt nog niet eenvoudig om bij de torsiestang te komen met een lpg tank ervoor…

Edit: stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb, maar kan je hier ook bij door de achterbank weg te halen?

ik heb al geprobeerd de achterleuning los te krijgen, maar dat lukte niet. (toegeven, ik was druk en heb ook maar even gekeken). Hoe kan je de achterbank leuning weg krijgen? De zitting krijg ik wel zo weg.

Profiel  
 
Mark Hidding
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004

- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Gepost: 05 november 2012 02:36 PM
  [ # 149 ]

De rugleuning van de achterbank moet je omhoogdrukken. Hij haakt achter twee beugeltjes die tegen de hoedenplank aanzitten. Kan een beetje vastzitten als het heel lang niet los is gehaald, maar normaal gesproken heb je hem er zo uit. Of je dan goed bij de stabilisatorstang kunt betwijfel ik. Om de afdekplaat los te halen moet je de boutjes aan de bovenzijde en aan de binnenzijde van de kofferbak eerst losdraaien. Kan me voorstellen dat de tankbevestiging demontage van de afdekplaat onmogelijk maakt. Of niet?

vriendelijke groet,
Mark

ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 november 2012 04:22 PM
  [ # 150 ]

Tank even afkoppelen van de leiding naar voren, rekje losmaken en naar achteren schuiven en je kunt er bij. Nog geen half uur werk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
10 van de 29
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook