











































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als het goed is kan de deksel eronderuit zonder tank weg te halen. Rugleuning weghalen idd voor de 2 bovenste boutjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hoopvolle berichten
ik moet bekennen dat ik nog niet heel veel aandacht eraan besteed heb hoor. donderdag heb ik nog even tijd, en dan hoop ik het gedaan te krijgen.
waterman schreef:Mee eens. 300.000 km op LPG gereden voor de kop gaar was. Zonder flashlube bende.
Inderdaad, precies dezelfde ervaring, zelf ruim 250.000 met de oude kop kunnen rijden waarvan de laatste 2 ton na inbouw op LPG. Helaas wel de boel in de soep laten lopen Was al gewaarschuwd dat de kop slecht werd dus ga niet zoals ik met ruim 170 (op de teller) over de A76 op LPG denderen !!
Heel veel plezier met de White Lady !!!
C’est une voiture du ministre !
vlietmansje schreef:Losmaken van handremklauwen ónder de auto vind ik het lastigste van dit klusje (want heb geen beschikking over brug).
Das is een bitch van een klus inderdaad. Om nog maar over het vervangen van de Fusee’s te zwijgen
Beiden wanhoop den top als je het voor het eerst doet zullen we maar zeggen maar uiteraard leer je er ook weer heel veel van dit soort klussen. Maar een brug is een must ! Desnoods een Doe het Zelf garage bij jou in de buurt !?
C’est une voiture du ministre !
waterman schreef:Schorsen kan je opheffen wanneer je maar wil.
Gewoon via je DigiD online op de website van de RDW. Net voor het eerst met mijn ZX Break wintercitroen geregeld. Na vijf dagen had ik mijn nieuwe deel 1B binnen.
C’est une voiture du ministre !
nou gisteren toch maar met de achterste draagarm aan de slag geweest.
plan A: wiel eraf, remmerij eraf en en grote tang op de draagarm. Buis van paar meter eraan, en met 4 man aan de buis hangen, en de hoop de draagarm bij te buigen. Uitgevoerd: geen resultaat.
plan B: draagarm eruit, bekijken. en dan zien we wel.
Draagarm eruit, euvel meteen zichtbaar:
bovenaan gewoon weggerot. Gat in chassis gecontroleerd, maar dat is nog in prima staat.
okay, er zit wel roest omheen, maar dat is allemaal oppervlakkig en in combinatie met zand en tectyl ziet het er gewoon erg uit. maar is absoluut hard.
Dus nu nieuwe draagarm bestellen.
oh jah. De hele operatie is uitgevoerd zonder de gastank maar aan te roeren. Prima te doen.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een nieuwe draagarm?? Gewoon even bij een ds-specialist een nette gebruikte halen natuurlijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Al besteld, morgen in huis
Jee bizar…een rotte draagarm…nog nooit meegemaakt.
Tjah, ik had dit ook niet verwacht. Eigenlijk verwachtte ik nog eerder een rotte chassisbalk, dan een rotte draagarm. Maar uiteindelijk ben ik hier gelukkiger mee, omdat dat eenvoudig te vervangen is.
Verder heb ik inmiddels ook een lasapparaat, dus het grote lasfeest kan ook beginnen. Ik ga wat oefenen op het spatbord linksvoor. daar zit een gat in. Maar eerst maar even de apk deze week.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ook nog nooit gezien. Waarschijnlijk een tik gehad en toen opengescheurd en gaan rotten..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wilfred en Geesje schreef:Tjah, ik had dit ook niet verwacht. Eigenlijk verwachtte ik nog eerder een rotte chassisbalk, dan een rotte draagarm. Maar uiteindelijk ben ik hier gelukkiger mee, omdat dat eenvoudig te vervangen is.
Verder heb ik inmiddels ook een lasapparaat, dus het grote lasfeest kan ook beginnen. Ik ga wat oefenen op het spatbord linksvoor. daar zit een gat in. Maar eerst maar even de apk deze week.
Heb je eerder gelast? Niet? Dan zou ik gaan oefenen op een paar stukjes afvalplaat. Probeer eens een paar stukjes van een milimeter aan elkaar te bakken zonder grote gaten te branden. Het DS spatbord is dunner dan een mm.
ik heb stukjes aan de bodem gelast. maar dat is wellicht dikker. Nee, ik heb niet veel ervaring, maar dat moet dan komen.
het lasapparaat kan op 25A gezet worden, dus dat is wel lekker laag.
Wat voor lasapparaat heb je? Mig/mag met gevulde draad of met een gasfles? Of gewoon met beklede lasstaafjes?
mig. Elektra beckum 160/30t. wel een fijn dingt.
gaat van 25 tot 230 ampere.