Motorkap ZX sluit niet goed
florish
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-10-2012

Gepost: 23 oktober 2012 08:36 PM

Ik rijd al enige tijd in een ZX Aura 1.8 (1995). Sinds een paar dagen krijg ik de motorkap niet meer goed dicht. Het lijkt erop alsof het sluitmechaniek niet goed “vastklikt” als ik de motorkap dicht doe. Hij blijft wel zitten, maar ik kan de kap zelf weer met de hand openen zonder veel moeite. Op de snelweg (> 100 km/h) is de motorkap ook al losgeschoten, gelukkig niet helemaal (er zit nog een beveiliging op), maar natuurlijk niet echt prettig.

Als ik het mechaniek zelf indruk (het zit midden voor, recht achter het logo, het is een palletje met veer) blijft hij wel goed zitten en kan ik hem weer los laten schieten met de rode hendel onder het stuur waarmee je normaal ook de motorkap openmaakt.

Ik zie verder niets geks aan het mechaniek zelf, en ook de motorkap ziet er prima uit verder.

Heeft iemand ervaring met ditzelfde probleem en zo ja, waar kan dit aan liggen?

Dank alvast!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 oktober 2012 05:50 PM
  [ # 1 ]

ik denk dan dat de pin niet meer diep genoeg gaat, of het front heeft een keer een tik gehad, zodat de de frontplaat iets ie verbogen. kijk ook of de pin niet teveel is versleten, neem aan van niet, want er niks aan te verslijten. soms kan je de pin verstellen, maar ook kan het zijn dat de rubers die de kap opvangen te ver zijn uit gedraait, dit merk je al de kap hoger zit dan het spatbord, zit ie toch gelijk, kan je natuurlijk even het rubber iets naar beneden zetten om te zien dat ie dan wel goed vergrendeld, je hebt nu nog geluk gehad, dat ie bleef haken, maar als ie wel omklapt op de snelwegan ligt ie dus ook op je voorraam, dus geen zicht meer, en door de schrik trap je dan op je rem, en dan, een keting botsing als gevolg, whipflach(schrijf je dit zo)of weet ik veel wat ergers,dus eerst fixen die kapsluiting

Profiel  
 
florish
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-10-2012

Gepost: 24 oktober 2012 05:53 PM
  [ # 2 ]

Dank voor deze reactie, ik ga het uitzoeken! Je hebt helemaal gelijk, dit is zeker te gevaarlijk om mee door te rijden, hooguit nog op lage snelheid naar een dichtbijgelegen garage als ik er zelf niet uitkom…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook