1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Draagarmen achter krijg ik niet los
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 04 november 2012 06:41 PM

Beste,

Vandaag de achterdraagarmen geprobeert te demonteren t.b.v. de restauratie van mijn DS. Echter ik krijg ze niet los. De drie bouten van de bevestiging bij de wielzijde zijn los. De ring aan de kofferbakzijde is los maar er zit geen beweging in. Nog even op de site van SPAM gekeken of ik iets over het hoofd had gezien, maar dat heb ik volgens mij niet. Kan het kloppen dat ze met geweld los moeten, omdat het handeltje vastgerot zit?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 08:59 PM
  [ # 1 ]

Even goed opletten, die moeren zijn geborgd.
Die fout maakte ik destijds ook, je kan draaien tot je een ons weegt… echter ze komen niet los.

Zet er even een goede lamp bij aan…. en spoor die borging op.

Misschien heb ik nog foto’s hiervan, ik zoek wel even..

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 09:09 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ze gevonden, de rest staat op de site Smile

http://www.SPAM/@ds/fr_25sept2010.html


Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 november 2012 09:13 PM
  [ # 3 ]

Als je die ringmoer en de 3 moeren buiten los hebt, dan zit hij in principe los. Zit door 2 passingen heen in het chassis en kan daardoor akelig vast zitten. Dus gewoon geweld gebruiken. Ik heb ooit de hydr cylinder van een hydr krik gedemonteerd en er met voldoende vulmateriaal tussen gezet, om er uit te persen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 09:17 PM
  [ # 4 ]

red face
Ik had niet gelezen dat je de ring ook al los had in de kofferbak.

Dan is het inderdaad (grof) geweld om ze eruit te krijgen, je kan natuurlijk ook zoals Egbert omschrijft een hydraulische potkrik en een balk erop zetten.

Succes !

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 09:51 PM
  [ # 5 ]

Al spittend op een site die ik net had doorgekregen op mijn eigen topic

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 04 november 2012 10:18 PM
  [ # 6 ]

Dank heren voor de snelle reactie. Ik had idd de borgringen al los. Ik heb zelfs aan een kant ook de moer eraf gehaald, omdat ik dacht, wellicht komt het handeltje dan los en dan haal ik die bus er later wel weer uit. Ik pak de cilinder van mijn motortakel wel om die ertussen te zetten en dan eruit persen. Met een hamer en beitel lukte het me al niet dus ze zitten behoorlijk vast. Morgenavond weer maar eens proberen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 04 november 2012 10:59 PM
  [ # 7 ]

In mijn geval ging één kant met de hydraulische krik los, de andere kant met geen mogelijkheid. Daarna met de krik en houtblokken veel spanning gezet op de vastzittende kant en aan de buitenzijde een scherpe beitel geslagen tussen ring en steunplaat. Na een paar klappen kwam de draagarm toen moeizaam los. Die kant was zwaar verroest….

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 november 2012 11:23 PM
  [ # 8 ]

Hier wil met echte antiroest ( geen WD 40 ) herhaaldelijk inspuiten

en laten trekken wel eens helpen cheese

Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 november 2012 01:38 PM
  [ # 9 ]

Vanavond eens proberen. Ben benieuwd hoe vast het handeltje bij mij zit.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Maurice F
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 09-10-2012

Gepost: 05 november 2012 02:11 PM
  [ # 10 ]

Interessante plaatjes (van overigens interessant restauratie-blog) die je kunnen helpen;
http://www.zinkweb.de/ds20/DS20_teil0228.html

En het “auspressen” waarover onze oosterbuur praat zou er dan zo uit kunnen zien (gevonden op: http://id19p.over-blog.com/article-1558990.html )

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 november 2012 10:25 PM
  [ # 11 ]

Beide kanten zijn los! Dank voor de tips.

Ik heb er een potkrik tussen gezet. Eerste krik dacht ik nog te weten dat die lek was en dat klopte. Tweede potkrik bleek na een poging ook lek. Erg handig… Dus uiteindelijk een ouderwetse mechanische krik gebruikt en die ertussen. Plop daar kwam de linkerzijde. Even opnieuw ertuseen gezet en met een harde knal kwam ook de rechterzijde. Kunnen we weer verder.

Van de week alleen nog de veercilinders achter en dan is de koets eindelijk kaal. Kan ze weg voor een behandeling.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 05 november 2012 10:29 PM
  [ # 12 ]

Ga zo door Smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 november 2012 10:52 PM
  [ # 13 ]

Tof!

(Als je een potkrik liggend gebruikt, dan hapt hij lucht en doet hij het niet)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Maurice F
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 09-10-2012

Gepost: 06 november 2012 01:38 AM
  [ # 14 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Beide kanten zijn los! Dank voor de tips.

Ik heb er een potkrik tussen gezet. Eerste krik dacht ik nog te weten dat die lek was en dat klopte. Tweede potkrik bleek na een poging ook lek. Erg handig… Dus uiteindelijk een ouderwetse mechanische krik gebruikt en die ertussen. Plop daar kwam de linkerzijde. Even opnieuw ertuseen gezet en met een harde knal kwam ook de rechterzijde. Kunnen we weer verder.

Van de week alleen nog de veercilinders achter en dan is de koets eindelijk kaal. Kan ze weg voor een behandeling.

Wat voor behandeling ga je de koets geven?...misschien ook een blog starten?  very good

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 06 november 2012 03:21 PM
  [ # 15 ]
Egbert schreef:

Tof!

(Als je een potkrik liggend gebruikt, dan hapt hij lucht en doet hij het niet)

Slimme vent ben ik af toe…..... dank je!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook